Är egentligen för rättsstaten och rehabilitering, men i detta fallet så fattar jag ärligt inte varför ingen bara ”slarvar bort” alla nycklar. Han kommer aldrig tillföra något för samhället utan bara vara en onödig ekonomisk börda.
Denna person går aldrig att få på rätt köl.
Ungefär så sa han själv i Uppdrag granskning före dödskraschen.
Han har förbrukat alla chanser. Här är faktiskt verklig livstid på sin plats.
Kan ju inte varit länge sedan... och nu är han igång igen. Han är ju fullständigt beroende. Måste vara ett tvång.
Frågan är hur många till som behöver dö i hans vansinnesfärder innan de låser in honom för evigt? Svaret är förmodligen: obegränsat antal
Just eftersom han aldrig kommer bli inlåst för evigt.
Och eftersom ingen har dött eller skadats nu, så får han väl någon mesig påföljd, böter, villkorligt eller någon månad i fängelse? Samhällstjänst möjligen?
Jag är inte insatt i straffskalor, men han kommer förmodligen inte få något nämnvärt straff. Vilket ju per automatik innebär att han redan innan sommaren är ute och riskerar andras liv i vansinneskörningar.
Tänk vad de anhöriga till den här avlidna personen (för ca. 3 år sedan) känner nu när de läser att den här jäveln är ute och härjar igen, och inte bara att han är ute, utan att han är igång med de bokstavligen livsfarliga vansinneskörningarna så fort han kommer ut från finkan.
De måste ju känna total hopplöshet. Deras anhörig är dödad av den här jäveln, och han har frikort till att kunna fortsätta härja runt.
Kan ju inte varit länge sedan... och nu är han igång igen. Han är ju fullständigt beroende. Måste vara ett tvång.
Frågan är hur många till som behöver dö i hans vansinnesfärder innan de låser in honom för evigt? Svaret är förmodligen: obegränsat antal
Just eftersom han aldrig kommer bli inlåst för evigt.
Och eftersom ingen har dött eller skadats nu, så får han väl någon mesig påföljd, böter, villkorligt eller någon månad i fängelse? Samhällstjänst möjligen?
Jag är inte insatt i straffskalor, men han kommer förmodligen inte få något nämnvärt straff. Vilket ju per automatik innebär att han redan innan sommaren är ute och riskerar andras liv i vansinneskörningar.
Vi kan åtminstone vara 100% säkra på att han även begått flera andra brott som han kommer få en massa feta rabatter för.
Denna ursäkt till människa borde ha förbrukat sitt existensberättigande med råge vid detta laget. Det är tydligen bara i Sverige som sådana här kräk kan gå fria och fortsätta sitt modus operandi. Bara tanken på hur mycket det har daltats med honom genom årens lopp får mig att må fysiskt illa.
Ge mig en enda anledning till varför denna person skall kunna ha rätt till att vandra fritt i vårat samhälle igen?
Varför ser lagen ut så här? För att den är för gammal eller vad? Det är ju helt sinnessjukt tycker ju en normalt begåvad person!
Vad är problemet med vårt rättsystem på den här fronten? Åtgärda!!!!