2023-02-09, 23:33
Medlem
Snyggingggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Haha jo verkar som så. Hade liksom ingen aning om detta för ens hon visa mig ett axplock av dessa original, såg jag en bild på en filur så fanns det alltid någon värre. Ja jag fattar inte hur vissa kan se ca 20år äldre ut än vad de egentligen är. En del killar på badoo som är i samma ålder som mig ser ut som de hade kunnat vara min pappa och då är jag ändå 30-40år.

Den värsta kom jag på nu, han var en bit över 40år. Tunnhårig/skallig med sån där munkfrisyr och glasögon. Såg ut som han var i pensionsåldern dvs 65 bast.

Jag ser inte ut som en fotomodell men på badoo så är jag fan en 10 poängare om jag jämför med det lilla jag fått se. Kul var det haha.

Jag tror typ en del snygga brudar som finns på badoo har blivit bannade från tinder så det är the last resort så att säga. Finns en hel del nice svarta, sydamerikanska, asiatiska och Mellanöstern brudar där. De håller oftast en högre nivå än svenska brudar där.

Senast på badoo minns jag en äcklig skata som skrev till mig, såg inte ut att ha tvättat håret sedan förra julen. Såg ut som en råtta i håret, eller så var det en peruk vem vet.
Haha, så sant😂

Jag fattar inte heller hur vissa kan se så mycket äldre ut? Jag är 30, men ser betydligt yngre ut. När min killkompis visade mig tjejerna som fanns där och som var i min ålder, så såg majoriteten ut som 40+ och hade ändå långa kravlistor.

Och det är precis som du säger, mest utländska tjejer som ser bra ut där. Norskorna (jag bor i Norge) som är där ser ut som naturkatastrofer😒

Jag är inte en 10:a, men Badoo så var jag en 10+, så jag förstår till viss del varför min inkorg exploderade😂

Tror många ljuger om sin ålder. En som skrev till mig påstod att han var 34, men såg ut som att han var lika gammal som min farfar.
Han poserade stolt med ett flottigt vinglas, iklädd i farfars skrynkliga skjorta och det såg ut som att han hade ett fågelbo på huvudet. Han skrev dessutom samma meddelande till mig och min väninna och det började med "jag har aldrig skrivit det här till någon annan förr, men du var så speciell så (...)😂
Citera
2023-02-09, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snygginggg
My god, de var de snyggaste så vill jag inte ens veta hur de fulaste ser ut😂

Tror vi bara gick in i encounters.

Åh, Happy pancake, visste inte att den sidan existerar än. Var medlem där för många år sedan, då var det mest gamla gubbar som skrev och ville vara min sugar daddy😂 En skulle köpa mina använda trosor för 1500:-, haha. Så gav upp den skiten ganska fort.

Men det är inte många som läser presentationer verkar det som.

Jag har också krav på ort. Bor i Oslo och är tydlig med att jag inte är intresserad av att träffa folk som inte bor i Oslo då jag inte är flyttbar och distansförhållande är inget för mig. Gissa vilka det är som skriver ändå?🙄
Den finns kvar och den är gratis. På så sätt vet man att killarna inte är så desperata att de betalar för prenumerationer. Dessutom kan killarna där svenska. Vill ju inte träffa någon polskij eller liknande som knappt kan svenska eller ens engelska. Hur tänker killar liksom? Men där kan alla skriva, finns ingen matchfunktion. men man kan begränsa alla från att börja skriva, eller ha bilder som är dolda. Testar just nu att begränsa killar från att börja skriva. Så nästa gång jag orkar gå in kan jag söka upp killar själv... Annars blir man upptagen med att bara svara/läsa allt som kommer in istället.

Träffade en kille för ett halvår sedan som jag hade började skriva med faktiskt. Och det var ju då det kändes rätt också efteråt. Bara det at han inte bodde här så jag orkade inte träffa honom en gång till. Men han skriver ibland och frågar om vi inte kan ses. Killar som vill ses på en gång fattar inte hur onödigt det kommer bli.

Haha låter annars som en bra business. En kille sa att det var vanligt att bli erbjuden det på badoo. Ingen har velat köpa mina använda strumpor när jag har erbjudit. (Kan ju inte vara seriös med killar som ser hemlösa ut som skriver till mig). Så jävla tråkiga också som inte fattar att man skämtar.
Senast redigerad av Roxic 2023-02-09 kl. 23:59.
Citera
2023-02-10, 00:55
Medlem
Snyggingggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Den finns kvar och den är gratis. På så sätt vet man att killarna inte är så desperata att de betalar för prenumerationer. Dessutom kan killarna där svenska. Vill ju inte träffa någon polskij eller liknande som knappt kan svenska eller ens engelska. Hur tänker killar liksom? Men där kan alla skriva, finns ingen matchfunktion. men man kan begränsa alla från att börja skriva, eller ha bilder som är dolda. Testar just nu att begränsa killar från att börja skriva. Så nästa gång jag orkar gå in kan jag söka upp killar själv... Annars blir man upptagen med att bara svara/läsa allt som kommer in istället.

Träffade en kille för ett halvår sedan som jag hade började skriva med faktiskt. Och det var ju då det kändes rätt också efteråt. Bara det at han inte bodde här så jag orkade inte träffa honom en gång till. Men han skriver ibland och frågar om vi inte kan ses. Killar som vill ses på en gång fattar inte hur onödigt det kommer bli.

Haha låter annars som en bra business. En kille sa att det var vanligt att bli erbjuden det på badoo. Ingen har velat köpa mina använda strumpor när jag har erbjudit. (Kan ju inte vara seriös med killar som ser hemlösa ut som skriver till mig). Så jävla tråkiga också som inte fattar att man skämtar.
Ah, okej. Kul att den är kvar då.
Jag attraheras av skandinaviskt utseende, så därför håller jag mig till Tinder. Upplever att där är det de flesta i min smak hänger😂

Testade även match, men mamma mia, det var ju bara gamla gubbar där också, eller män som såg ut som Edward Blom (han är visserligen asskön, men skulle hellre såga bort min stortå än att ligga med någon som ser ut som han&#128584. En gubbe där skulle köpa en YSL väska till mig om jag låg med honom. Hahaha😂

Får jag såna erbjudanden så driver jag alltid med gubbarna och förhandlar till något ännu bättre/dyrare. Som i detta fall så förhandlade jag mig till en Chanel väska istället😂 Jag var noga med att jag skulle få den FÖRE vi låg med varandra och han gick med på det. Han skulle köpa den till mig när han skulle till Stockholm nästa gång (det fanns ingen Chanel butik i Oslo då). Jag blockade honom förstås, men det var ganska underhållande och han trodde helt seriöst på att jag skulle slutföra det där.
Fattar inte att de inte inser att man driver med dom🙈
Citera
2023-02-10, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ah, okej. Kul att den är kvar då.
Jag attraheras av skandinaviskt utseende, så därför håller jag mig till Tinder. Upplever att där är det de flesta i min smak hänger😂

Testade även match, men mamma mia, det var ju bara gamla gubbar där också, eller män som såg ut som Edward Blom (han är visserligen asskön, men skulle hellre såga bort min stortå än att ligga med någon som ser ut som han&#128584. En gubbe där skulle köpa en YSL väska till mig om jag låg med honom. Hahaha😂

Får jag såna erbjudanden så driver jag alltid med gubbarna och förhandlar till något ännu bättre/dyrare. Som i detta fall så förhandlade jag mig till en Chanel väska istället😂 Jag var noga med att jag skulle få den FÖRE vi låg med varandra och han gick med på det. Han skulle köpa den till mig när han skulle till Stockholm nästa gång (det fanns ingen Chanel butik i Oslo då). Jag blockade honom förstås, men det var ganska underhållande och han trodde helt seriöst på att jag skulle slutföra det där.
Fattar inte att de inte inser att man driver med dom🙈
Det kanske är många som använder dejtingappar för att de saknar social kompetens, och då fattar de inte att du driver. Han kanske drev också egentligen, tänkte hur långt är en tjej beredd att gå för det där värdet.
Citera
2023-02-10, 01:46
Medlem
Snyggingggs avatar
Citat:
Det kanske är många som använder dejtingappar för att de saknar social kompetens, och då fattar de inte att du driver. Han kanske drev också egentligen, tänkte hur långt är en tjej beredd att gå för det där värdet.
Nej, han drev inte, det är det värsta. Min väninna blev så imponerad att hon också skaffade ett konto där och hittade honom och fick sin väska😂 Jag dömer ingen, men jag personligen skulle aldrig gå med på något sånt, oavsett vad man får för det. Skulle tappa självrespekten.

Man märker ju att många är hur roliga och trevliga som helst när man chattar, men sedan möts man irl och så är det världens stelaste person och hela dejten känns bara weird. Det är ju för att många inte har social kompetens, utan är intressanta i skrift, men inte i verkligheten.
Citera
2023-02-10, 01:57
Bannlyst
Citat:
Nej, han drev inte, det är det värsta. Min väninna blev så imponerad att hon också skaffade ett konto där och hittade honom och fick sin väska😂 Jag dömer ingen, men jag personligen skulle aldrig gå med på något sånt, oavsett vad man får för det. Skulle tappa självrespekten.

Man märker ju att många är hur roliga och trevliga som helst när man chattar, men sedan möts man irl och så är det världens stelaste person och hela dejten känns bara weird. Det är ju för att många inte har social kompetens, utan är intressanta i skrift, men inte i verkligheten.
Ja det var ju lite smutsigt gjort. Men man väljer ju själv hur man vill göra. Alla tjejer hade kunnat sälja sex och tjäna pengar på det, ingen mer hade behövt veta något, men man gör det i alla fall inte för sin egna skull.

Ja min syrra hade träffat någon sådan. Han hade också bilder som inte visade upp hans riktiga jag. Hon blev förbannad på att han tagit av hennes tid och gav upp nätdejting. Hon varnade mest andra för det. Och jag håller med om att det är ett dåligt sätt att träffas på. Mycket bättre att träffa någon i sin vardag istället som man vet hur han ser ut och hur han är.

Man kan ju snacka i telefon också innan. Killar borde ocskå försöka ta reda på lite mer innan de vill ses. Tänk om tjejen är transa liksom.
Senast redigerad av Roxic 2023-02-10 kl. 02:00.
Citera
2023-02-10, 02:00
Bannlyst
Badoo är västa dejtingappen som finns. Vart bannat från Tinder och använde den ett tag men det fanns inget bra att hämta i den. Sen använder väl ingen heller någon dejtingapp annat än Tinder nuförtiden?
Citera
2023-02-10, 05:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Badoo är västa dejtingappen som finns. Vart bannat från Tinder och använde den ett tag men det fanns inget bra att hämta i den. Sen använder väl ingen heller någon dejtingapp annat än Tinder nuförtiden?
Testade den i början, alltså 1,5 år Sedan. Fattade ingenting så jag tog bort den. Måste man betala för att komma vidare i allt där? Kändes som det?

Testade badoo istället som var betydligt enklare att använda men mm, redan första gubbjäveln jag pratade med var fett otrevlig och pinsam för sin ålder. Inte speciellt snygg heller, vilket gjorde det ännu mer pinsamt när han kommenterade saker jag svarade på på det sättet.

De som misslyckas på Tinder hamnar på badoo eller?
Citera
2023-02-10, 08:26
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ja och ni klagar på tjejerna där…! Som du ser kan vi klaga lika mycket på de manliga användarna? Känns som att mycket av de klagomål ni framför på olika dejtingappar är ju exakt samma för tjejer. T ex att exakt samma killar sitter kvar på HP efter 1,5 år.

Vet en brud som jag såg varje gång på HP när jag avregistrera och gick med igen under en flerårsåperiod och hon hade exakt samma bilder.

Skillnaden när ni klagar de gånger det inte är sanningsenligt är när ni dissar killar på er egen nivå för att ni övervärderar er själva för att modellsnygga tyrone vill stoppa slemhelge inuti er så betyder det oftast inte mer än så men ni tar ju det som ett seriöst intresse när tyrone bara vill ha ett enkelt ligg med någon under hans nivå. De historierna har det tjatats om in i absurdum på fb men det var relevant att nämna det nu igen. Efter det är era hjärnor fuckfed up för ni kan inte tänka er en sämre kille för en seriös förbindelse när en snygg kuk varit inuti er.

Det där kan du inte jämföra med lönnfeta killar 30+ och 40+ som ser ut som skit. Finns ingen normal tjej som vill ha en sådan vad jag vet. Inte ens feta, fula brudar vill ha en fet, ful kille är ju därför dejting marknaden är helt jäkla fucked up.

Som tur slipper jag häcka på vare sig tinder eller badoo eftersom jag har flickvän numera. Men det är med fasa jag tänker på den dagen jag är singel igen, är inga vackra sagor med lyckligt slut på allehanda dejting sidor allt som oftast.
Citera
2023-02-10, 08:40
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Haha, så sant😂

Jag fattar inte heller hur vissa kan se så mycket äldre ut? Jag är 30, men ser betydligt yngre ut. När min killkompis visade mig tjejerna som fanns där och som var i min ålder, så såg majoriteten ut som 40+ och hade ändå långa kravlistor.

Och det är precis som du säger, mest utländska tjejer som ser bra ut där. Norskorna (jag bor i Norge) som är där ser ut som naturkatastrofer😒

Jag är inte en 10:a, men Badoo så var jag en 10+, så jag förstår till viss del varför min inkorg exploderade😂

Tror många ljuger om sin ålder. En som skrev till mig påstod att han var 34, men såg ut som att han var lika gammal som min farfar.
Han poserade stolt med ett flottigt vinglas, iklädd i farfars skrynkliga skjorta och det såg ut som att han hade ett fågelbo på huvudet. Han skrev dessutom samma meddelande till mig och min väninna och det började med "jag har aldrig skrivit det här till någon annan förr, men du var så speciell så (...)😂

Det börjar ibland med "hej jag är en tvåbarnsmamma och mina barn är mitt allt så kan du inte acceptera det kan du dra åt helvete"

Den förälder som behöver specificera en sådan sak har en skruv lös i huvudet. Inget jag eller någon annan behöver läsa. Ger bara extremt negativ bild av personen. Vem kontaktar en sådan brud? Och sedan kommer kravlistorna när "kapet"med två eller ännu fler barn brdee ut sig. Ofta med svartvita bilder och/eller snapfilter endast för att hon ser ut som ett skabb. Svenska tjejer på badoo det där.

Hade en dejt för längesen från badoo och hon var fet som en övergödd sugga som bara väntade på att slaktas till fläskkarré. Gamla bilder såklart, måste vägt över 20kg mer än jämfört med bilderna. Sött ansikte förvisso men det där är bluff, lurendrejeri att gå upp så många pannor och inte vara ärlig med det.

Fågelbo på huvudet haha. Spretigt hår men tunnhårig? Han lät som en riktig stjärna. Så skumt det finns så många stjärnor på badoo som att det är Samhall dejting. Och vips vad det är så dyker det upp ett fint sliddjur som match som jag bara vill ha som min tik. Verkligen natt och dag badoo, jämnheten är katastrofal. Då är tinder mer jämnt, finns få i det stora hela där som är riktigt skabbiga brudar.
Citera
2023-02-10, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Det börjar ibland med "hej jag är en tvåbarnsmamma och mina barn är mitt allt så kan du inte acceptera det kan du dra åt helvete"

Den förälder som behöver specificera en sådan sak har en skruv lös i huvudet. Inget jag eller någon annan behöver läsa. Ger bara extremt negativ bild av personen. Vem kontaktar en sådan brud? Och sedan kommer kravlistorna när "kapet"med två eller ännu fler barn brdee ut sig. Ofta med svartvita bilder och/eller snapfilter endast för att hon ser ut som ett skabb. Svenska tjejer på badoo det där.

Hade en dejt för längesen från badoo och hon var fet som en övergödd sugga som bara väntade på att slaktas till fläskkarré. Gamla bilder såklart, måste vägt över 20kg mer än jämfört med bilderna. Sött ansikte förvisso men det där är bluff, lurendrejeri att gå upp så många pannor och inte vara ärlig med det.

Fågelbo på huvudet haha. Spretigt hår men tunnhårig? Han lät som en riktig stjärna. Så skumt det finns så många stjärnor på badoo som att det är Samhall dejting. Och vips vad det är så dyker det upp ett fint sliddjur som match som jag bara vill ha som min tik. Verkligen natt och dag badoo, jämnheten är katastrofal. Då är tinder mer jämnt, finns få i det stora hela där som är riktigt skabbiga brudar.
Kanske för att många killar är otåliga efter svar på en gång. Fett störigt om man har barn och grejer, man har inte tid att svara direkt liksom (eller träffas bara så där för den delen). Nä det är nog viktigt att de som har barn håller sig till andra som också har barn. De förstår ju mycket bättre.

Har aldrig sett någon fet kille.

Jag tror i alla fall inte att jag är snygg . Men kör utan filter och sådant för man får tillräckligt ändå. Sedan tar man ju reda på vem man träffar innan så slipper man såklart det där. En del killar gillar ju tjocka tjejer så överlåt henne till dem då.

Men vet du vad? Jag dissar inte killar bara pga utseendemässiga skäl. Står det under ”i framtiden” eller ”inga” under barn, då måste jag ju dissa honom för det.
Senast redigerad av Roxic 2023-02-10 kl. 16:24.
Citera
2023-02-10, 17:41
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susozs

Både Tinder och Badoo är skit bara psykfall där. Finns undantag men det kan gå lång tid innan man får chansen till en sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in