2023-02-02, 20:25
Medlem
100 % säker kan man måhända aldrig vara? Fast förstår din övertygelse och argument. I alla avseenden bär även jag en stor tro på SynAct och potentialen i forskningen. Däremot går jag inte 100 % in i SynAct för det går emot min investerings filosofi med diversifiering som är min hörnsten.
Senast redigerad av Truefighter 2023-02-02 kl. 20:48.
Citera
2023-02-09, 23:31
Medlem
Asystoles avatar
Gick all-in för några år sedan, var då tvärsäker på exit slutet på 2021 eller innan sommaren 2022. Galet fel. Nu sitter man fullsmetad, tyvärr tror jag inte längre på företaget, och säljer av så snart det ligger på 90 per aktie.
Citera
2023-02-10, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asystole
Gick all-in för några år sedan, var då tvärsäker på exit slutet på 2021 eller innan sommaren 2022. Galet fel. Nu sitter man fullsmetad, tyvärr tror jag inte längre på företaget, och säljer av så snart det ligger på 90 per aktie.
Varför tänker du så om bolaget och varför vill du gå ur vid den kursen? För egen del tror jag mer på SynAct nu med alla goda nyheter och läkemedels forskningens framåtskridande än tidigare. Med det sagt finns det alltid en risk med aktier. Själv är jag aktie intreserad och äger lite av varje.
Får önska dig en Trevlig Helg!
Citera
2023-02-10, 09:22
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Frågan du ska ställa dig är, när kommer nästa PM och vad kommer det PMet handla om?

På Big-cap listorna ska finansieringen vara säkrad 12 mån framåt.
När kommer nästa uppdatering om studierna i tidig studiefas?

Annars är det 62.50 som hägrar inom kort. Emissionskursen och värdet som TXP Pharma ägarna satte på SynAct.

Om du läser slutna grupper (framför allt Discord) sluta omedelbart med det. Öppna forum och bolagens hemsidor har bättre information.
Om tonläget är så aggresivt högt som det varit här på Flashback är det ett tydligt varningstecken.
Citera
2023-02-10, 14:47
Medlem
Asystoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Frågan du ska ställa dig är, när kommer nästa PM och vad kommer det PMet handla om?

På Big-cap listorna ska finansieringen vara säkrad 12 mån framåt.
När kommer nästa uppdatering om studierna i tidig studiefas?

Annars är det 62.50 som hägrar inom kort. Emissionskursen och värdet som TXP Pharma ägarna satte på SynAct.

Om du läser slutna grupper (framför allt Discord) sluta omedelbart med det. Öppna forum och bolagens hemsidor har bättre information.
Om tonläget är så aggresivt högt som det varit här på Flashback är det ett tydligt varningstecken.

Avskyr stängda forum överlag när det gäller aktier. De som hänger där är så hjärntvättade att det inte går att föra diskussioner om vad som eventuellt kan vara negativt. Sedan sitter det alltid ett antal som vet bäst å hetsar alla andra om hur förträffligt allt är. Enda de gör är att prata i egen sak.
Citera
2023-02-10, 23:45
Medlem
Citat:

Är det pga en brist på exit som du har börjat tvivla?

Kan du inte se att det finns en uppsida på en potentiell framtida exit också, som därmed blir större om forskningen faller väl ut?
Citera
2023-02-11, 09:08
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
Är det pga en brist på exit som du har börjat tvivla?

Kan du inte se att det finns en uppsida på en potentiell framtida exit också, som därmed blir större om forskningen faller väl ut?
Kan du sätta en tidshorisont på dina förhoppningar?

Studieresultaten vet vi att de inte alltid blir som förväntat. Men tidshorisonten kan åtminstone förutspås bättre än vad Tex itsaek gör. Men visst oerfarna tittar på studielängd/ antal deltagare och drar orealistiska slutsatser.
(FB) SynAct Pharma - SYNACT

I fråga om studielängd, anser jag att SynActs studielängder är orealistiskt korta för att kunna förutsäga om livslånga autoimmuna processer kan påverkas. 12 veckor är oväsentligt längre än 4 veckor ur ett vetenskapligt perspektiv.

Så en Exit är fortsatt det minst förväntade för SynAct. Att samma (minoritet) ägare som ägde TXP Pharma och SynAct tyckte att en Exit för TXP Pharma var den bästa lösningen har jag full förståelse för.
Men vad var det SynAct övertog? och vad var det för patenträttigheter som såldes från en privatperson till TXP Pharma i närtid före exiten? Varför hade inte patentet registrerats i antingen TXP Pharmas eller SynActs namn och varför erbjöds inte SynAct att köpa patentet? Privatpersonen var trots allt anställd av bägge företagen.
Citera
2023-02-11, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Kan du sätta en tidshorisont på dina förhoppningar?

Studieresultaten vet vi att de inte alltid blir som förväntat. Men tidshorisonten kan åtminstone förutspås bättre än vad Tex itsaek gör. Men visst oerfarna tittar på studielängd/ antal deltagare och drar orealistiska slutsatser.
(FB) SynAct Pharma - SYNACT

I fråga om studielängd, anser jag att SynActs studielängder är orealistiskt korta för att kunna förutsäga om livslånga autoimmuna processer kan påverkas. 12 veckor är oväsentligt längre än 4 veckor ur ett vetenskapligt perspektiv.

Så en Exit är fortsatt det minst förväntade för SynAct. Att samma (minoritet) ägare som ägde TXP Pharma och SynAct tyckte att en Exit för TXP Pharma var den bästa lösningen har jag full förståelse för.
Men vad var det SynAct övertog? och vad var det för patenträttigheter som såldes från en privatperson till TXP Pharma i närtid före exiten? Varför hade inte patentet registrerats i antingen TXP Pharmas eller SynActs namn och varför erbjöds inte SynAct att köpa patentet? Privatpersonen var trots allt anställd av bägge företagen.

Min starka tro och förhoppning är att vi får ett positivt svar på topline EXPAND i sommar och gör en exit i år. Oktober skulle sitta fint. Min övertygelse om bra forskningsresultat är starkare än min tro på exit i år.

Studierna är utformade i samarbete med FDA och BP. Sådana här rutinerade rävar skulle inte köra sitt eget race. Ledningen har specifikt uttalat sig om att ifall fas 2b-studierna faller väl ut, så betalar vi (BP) vad ni begär. Har du någonting som backar upp ditt påstående om det medicinvetenskapliga i 4-veckors- vs 12-veckorsstudier, eller är det din åsikt?

Slutligen handlar det för mig mycket om man har förtroende för de inblandade i Synact. Det har jag, och därför tror jag också att förvärvet av TXP kommer att visa sig vara ett bra köp. Uppenbarligen tror också Sveriges främsta (?) investerare, Thomas von Koch på detta bolag också. Det lär krävas en hel det för att passera hans nålsöga.

Har du gjort det till din livsuppgift att bekämpa Synact? Jag tror att du har för mycket känslor investerade i detta företag.
Citera
2023-02-11, 12:16
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
Min starka tro och förhoppning är att vi får ett positivt svar på topline EXPAND i sommar och gör en exit i år. Oktober skulle sitta fint. Min övertygelse om bra forskningsresultat är starkare än min tro på exit i år.

Studierna är utformade i samarbete med FDA och BP. Sådana här rutinerade rävar skulle inte köra sitt eget race. Ledningen har specifikt uttalat sig om att ifall fas 2b-studierna faller väl ut, så betalar vi (BP) vad ni begär. Har du någonting som backar upp ditt påstående om det medicinvetenskapliga i 4-veckors- vs 12-veckorsstudier, eller är det din åsikt?

Slutligen handlar det för mig mycket om man har förtroende för de inblandade i Synact. Det har jag, och därför tror jag också att förvärvet av TXP kommer att visa sig vara ett bra köp. Uppenbarligen tror också Sveriges främsta (?) investerare, Thomas von Koch på detta bolag också. Det lär krävas en hel det för att passera hans nålsöga.

Har du gjort det till din livsuppgift att bekämpa Synact? Jag tror att du har för mycket känslor investerade i detta företag.
"Studierna är utformade i samarbete med FDA och BP"

Har du någonting som backar upp ditt påstående om att BP deltar i utformningen av studierna, eller är det din åsikt?
FDA upplever jag som om de ändrat arbetssätt och är mer tillgängliga för regeltolkningar runt studiers upplägg. Ett arbete som de måste göra i vilket fall som helst och då det är FDAs uppgift att medverka till att ny medicin kan tas fram så fort som möjligt är det tids effektivare att vara tillgänglig när företagen är i planeringsfasen.
Men FDA tar inget ansvar för studiens utfall, som man kan förledas tolka din formulering "Studierna är utformade i samarbete"
Namnge vilka/ vilka BP som lägger tid och pengar på ett projekt de inte är delaktiga i.
SynAct har angett 15-20% högre FoU kostnader för TxP Pharma.

Nej det är inte mitt livsprojekt och jag har inte investerat mycket känslor heller. Mitt engagemang i SynAct kostar några minuter då och då att skriva några rader text. Biotechkunskap är generellt lika för alla bolagen så det jag läser om bolagen jag investerat i ger mig den baskunskapen som jag ser att många av er som har SynAct som första och enda biotech saknar.

Det är ni som har för mycket känslor investerade i detta företag.
Citera
2023-02-11, 13:44
Medlem
CHleames avatar
Jag tar mig friheten att svara på signatur Annabooksvader här, då jag hänför Annabooksvader till SynActs skribenter.
Att Annabooksvader lägger ett inlägg i DMYD tråden är klassisk avledningsmanöver.

Citat:
Ursprungligen postat av Annabooksvader
Sista november låg kassan på 130miljoner. Diamyd bränner väl 30-40 miljoner per kvartal så mao är kassan maximalt 100 miljoner i slutat av denna månaden. Så då kommer vi till det oundvikliga, emission senast i sommar. Hur stor rabatt krävs och hur mycket pengar ska in, 300miljoner? Kanske man ska plocka några i rean då och lägga i byrålådan, sen hoppas de inte får effektproblem som förra FasIII?

DMYD är noterad på en lista som inte kräver samma framförhållning som Big-cap där SynAct är noterad.
Börjar med att påminna om att SynActs "dess CFO Patrik Renblad har sagt upp sig"
https://www.placera.se/placera/pressmeddelanden/2023/02/01/synact-pharma-patrik-renblad-lamnar-synact-pharma-och-rekryteringen-av-en-ny-cfo-har-inletts.html

En snabb rewiev av SynActs finanser ger:
delårsrapport Q3 2022
Likvida medel vid periodens slut uppgick till 54 898 TSEK.
Rörelsens kostnader uppgick till 26 461 (20 885) TSEK, en ökning med 27%, drivet både av ökade investeringar i FoU och högre administrativa kostnader. (min kommentar är att studier har startats efter detta och FoU kostnader TXP Pharma ökar SynActs FoU med 10-15%)

Efter det har SynAct gjort Emission på 80 miljoner
Köpt TXP Pharma för 136 miljoner (påverkar inte SynActs kassa då SynAct betalade med aktier)

Då hade SynAct ca 134 miljoner delårsrapport Q3 2022 med Q-kostnader på ca 28 miljoner per Q (oaktat kommande ökande studiekostnader).

Har då SynAct eller DMYD starkast ekonomi?

DMYD genomför 24 månaders studier (104 v) hur står sig det mot SynActs kommande Fas IIb 3 månaders (12 v) (notera att 12v studien bygger på 4v studieresultat)
DMYD Fas III studier bygger på 24 månaders Fas IIb

Kom igen va
Citera
2023-02-11, 15:34
Medlem
Storägare har nyligen ökat på i SynAct och det är ett bra tecken när insiders tror på bolaget.

Citat.
Storägarna Bioinvest och Goodwind Holding har per den 16 januari ökat sitt ägande i
forskningsbolaget Synact Pharma. Det framgår av flaggningsmeddelande.

Bioinvenst äger därefter 11,82 procent och Goodwind äger 3,65 procent av aktierna i Synact Pharma.

Synact Pharmas vd Jeppe Øvlesen och hans maka äger 39 procent av aktierna i Bioinvest och 100 procent av aktierna i Quantass, som i sin tur innehar 26,67 procent av aktierna i Goodwind.

Forskningschefen Thomas Jonassen innehar 61 procent av aktierna i Bioinvest och 100 procent av aktierna i TJ Biotech Holding, som i sin tur äger 26,67 procent av aktierna i Goodwind Holding.

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire
Senast redigerad av Truefighter 2023-02-11 kl. 15:37.
Citera
2023-02-11, 16:06
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Storägare har nyligen ökat på i SynAct och det är ett bra tecken när insiders tror på bolaget.

Citat.
Storägarna Bioinvest och Goodwind Holding har per den 16 januari ökat sitt ägande i
forskningsbolaget Synact Pharma. Det framgår av flaggningsmeddelande.

Bioinvenst äger därefter 11,82 procent och Goodwind äger 3,65 procent av aktierna i Synact Pharma.

Synact Pharmas vd Jeppe Øvlesen och hans maka äger 39 procent av aktierna i Bioinvest och 100 procent av aktierna i Quantass, som i sin tur innehar 26,67 procent av aktierna i Goodwind.

Forskningschefen Thomas Jonassen innehar 61 procent av aktierna i Bioinvest och 100 procent av aktierna i TJ Biotech Holding, som i sin tur äger 26,67 procent av aktierna i Goodwind Holding.

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

Med all respekt Truefighter att du är så ointresserad av SynAct att du inte förstår att det flaggningsmeddelandet utgår från att ledningen i SynAct även var ägare i TXP Pharma.

Om jag aktieägare hade jag räknat noga på hur många aktier ägde de andra aktieägarna i TXP Pharma och vad tänker de göra(/ har gjort) med sina aktier som ett tag hade 50% "övervärde" mot de 62.50 som SynAct aktien prissattes med när avtalet ingicks.
https://synactpharma.com/sv/synact-pharma-slutfor-forvarvet-av-txp-pharma/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in