Jag tar mig friheten att svara på signatur Annabooksvader här, då jag hänför Annabooksvader till SynActs skribenter.
Att Annabooksvader lägger ett inlägg i DMYD tråden är klassisk avledningsmanöver.
Citat:
Ursprungligen postat av
Annabooksvader
Sista november låg kassan på 130miljoner. Diamyd bränner väl 30-40 miljoner per kvartal så mao är kassan maximalt 100 miljoner i slutat av denna månaden. Så då kommer vi till det oundvikliga, emission senast i sommar. Hur stor rabatt krävs och hur mycket pengar ska in, 300miljoner? Kanske man ska plocka några i rean då och lägga i byrålådan, sen hoppas de inte får effektproblem som förra FasIII?
DMYD är noterad på en lista som inte kräver samma framförhållning som Big-cap där SynAct är noterad.
Börjar med att påminna om att SynActs "dess CFO Patrik Renblad har sagt upp sig"
https://www.placera.se/placera/pressmeddelanden/2023/02/01/synact-pharma-patrik-renblad-lamnar-synact-pharma-och-rekryteringen-av-en-ny-cfo-har-inletts.html
En snabb rewiev av SynActs finanser ger:
delårsrapport Q3 2022
Likvida medel vid periodens slut uppgick till 54 898 TSEK.
Rörelsens kostnader uppgick till 26 461 (20 885) TSEK, en ökning med 27%, drivet både av ökade investeringar i FoU och högre administrativa kostnader. (min kommentar är att studier har startats efter detta och FoU kostnader TXP Pharma ökar SynActs FoU med 10-15%)
Efter det har SynAct gjort Emission på 80 miljoner
Köpt TXP Pharma för 136 miljoner (påverkar inte SynActs kassa då SynAct betalade med aktier)
Då hade SynAct ca 134 miljoner delårsrapport Q3 2022 med Q-kostnader på ca 28 miljoner per Q (oaktat kommande ökande studiekostnader).
Har då SynAct eller DMYD starkast ekonomi?
DMYD genomför 24 månaders studier (104 v) hur står sig det mot SynActs kommande Fas IIb 3 månaders (12 v) (notera att 12v studien bygger på 4v studieresultat)
DMYD Fas III studier bygger på 24 månaders Fas IIb
Kom igen va