2023-02-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Rikard staplar ju runt stel som en pinne på Farmen. Jag tror att det är de hårda sängarna som knäcker honom. Det blir nog hoj hem imorgon.

Intressant avsnitt i övrigt. Jag gillar Sebbe och tycker att han paktar smart och ganska rent ändå. Nebba paktar verkligen hårt, alla är i princip övertygade om att just JAG är Nebbas bästa vän . Det måste man ge honom cred för. Det måste vara rekord i falska pakter i år - alltså folk som tror att de har en pakt fast de i själva verket är lurade.

Eddie såg lite upprörd ut i förhandstitten på morgondagens avsnitt. Är det ett oväntat förstekämpeval tro? Jag tror Christoffer.
paktar rent gör han väl inte, han lurar många samtidigt som han vill visa sig trevlig hela tiden.
2023-02-08, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Va? Sebbe sa själv i kvällens avsnitt att det har pratats mycket om hans falskspel i farmen.
Hur många därinne är det nu som har pratat om att han är falsk? Viktor, Cia, Tova, Assi, Sandra, och fler som jag inte kommer ihåg just nu. Och alla andra har ju såklart hört snacket och antagligen pratat själva också.
När alla pratar om att man är falsk istället för att man är trevlig och snäll så har man misslyckas med sitt falskspel. Det finns INGET att vara imponerad av längre (även om man gillar sånt beteende), han har totalt misslyckas. Vilken program kollar du på?
Svårt att förstå vad du menar. Tycker du att man ska vara snäll och trevlig eller ska man man dölja sitt falskspel bättre så att alla tror att man är snäll och trevlig?

Sebbe paktar hårt, inget snack om saken. Men jag tycker han hela tiden håller en god ton och är vänlig och inkluderande. Det finns de tidigare år som haft en ”öppen pakt” och agerat som ett tufft gäng mot andra och varit otrevliga. Den och den ska ut, nästa gång är det du som ska ut osv. Det har skapat otrevlig stämning och varit ren mobbing ibland. De flesta gillar Sebbe, även om de inte vet om de kan lita på honom. Rätt sätt att pakta enligt mig.
2023-02-08, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
paktar rent gör han väl inte, han lurar många samtidigt som han vill visa sig trevlig hela tiden.
Vad är att pakta rent då? Jag tycker att han paktar utan att mobba eller kränka nån, ok?
2023-02-08, 21:57
Medlem
Citat:
Vad är att pakta rent då? Jag tycker att han paktar utan att mobba eller kränka nån, ok?
ok fattar
tycker inte det dock han spelar snäll och hjälpsam hela tiden och mer än andra medan han har en ful agenda.
2023-02-08, 22:11
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Intressant, visste inte att Inter hade en lesbisk sektion.
Ha ha. HAAAAAAAAAAAa Jo då en liten en
2023-02-08, 22:14
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Svårt att förstå vad du menar. Tycker du att man ska vara snäll och trevlig eller ska man man dölja sitt falskspel bättre så att alla tror att man är snäll och trevlig
När man spelar falskspel och vill bli vald till storbonde så antar jag att man vill verka snäll och trevlig för dem personerna.. Tycker de däremot att man är falsk så har man misslyckas..
Jag förstår inte vad det är du inte förstår.
Men om du undrar hur jag tycker man ska vara som människa så är det snäll och trevlig såklart, helst på riktigt utan att vilja ha nått tillbaka.

Citat:
Sebbe paktar hårt, inget snack om saken. Men jag tycker han hela tiden håller en god ton och är vänlig och inkluderande. Det finns de tidigare år som haft en ”öppen pakt” och agerat som ett tufft gäng mot andra och varit otrevliga. Den och den ska ut, nästa gång är det du som ska ut osv. Det har skapat otrevlig stämning och varit ren mobbing ibland. De flesta gillar Sebbe, även om de inte vet om de kan lita på honom. Rätt sätt att pakta enligt mig.
Det är ingen som har påstått att han mobbar folk i ansiktet och är elak på det sättet (Vilket inte vore lika falskt heller).
Men förr lät det som att du var sjukt imponerad och att hans falskspel var som värsta fina talangen som han besitter.. Nu försöker du mer försvara och säger att det finns värre.
Men det är okej att ändra sig såklart, jag gör det hela tiden med saker.
Senast redigerad av BalderNord 2023-02-08 kl. 22:35.
2023-02-08, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
När man spelar falskspel och vill bli vald till storbonde så antar jag att man vill verka snäll och trevlig för dem personerna.. Tycker de däremot att man är falsk så har man misslyckas..
Jag förstår inte vad det är du inte förstår.
Men om du undrar hur jag tycker man ska vara som människa så är det snäll och trevlig såklart, helst på riktigt utan att vilja ha nått tillbaka.

Det är ingen som har påstått att han mobbar folk i ansiktet och är elak på det sättet (Vilket inte vore lika falskt heller).
Men förr lät det som att du var sjukt imponerad och att hans falskspel var som värsta fina talangen som han besitter.. Nu försöker du mer försvara och säger att det finns värre.
Men det är okej att ändra sig såklart, jag gör det hela tiden med saker.
Jag gillar Sebbes spel. Det inkluderar att vara listig utan att vara elak. Ok? Svårare är er inte.
2023-02-08, 22:56
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Jag gillar Sebbes spel. Det inkluderar att vara listig utan att vara elak. Ok? Svårare är er inte.
Två personer är fast i öknen, de har bara ett par liter vatten med sig som de måste dela på. Den ena som för tillfället håller i vattnet leker trevlig och snäll och lurar den andra nära ett stup som den sen puttar personen nerför.
"Jag tycker personen var listig och spelade bra, utan att vara elak.. "
Och så får man inte glömma bort att allt detta har spelats in och alla andra som har mer vatten som personen kommer behöva sen, har sett detta..
"Fortfarande bra, snällt och listigt spelat "

Ok... Då förstår jag hur du tänker..... inte!

Du kan ju fråga Päjvi, Cia och Tova om de uppfattar honom som snäll? Tror de mer skulle beskriva honom som falsk och obehaglig. Vilket var precis det två av dem gjorde, den tredje vet vi inte än för hon åkte ner för "stupet", men jag antar att hon knappast var glad när hon satt med sin familj och kollade på TV och såg räven planera att köra ut henne för en storbonde vecka.
Senast redigerad av BalderNord 2023-02-08 kl. 23:17.
2023-02-08, 22:58
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Att fjäska för att sen hugga någon i ryggen är det mest kränkande och elaka man kan göra.
2023-02-08, 23:15
Medlem
Sebbes spelande skiter jag i, det är hans floskler och präktighet som stör.
2023-02-08, 23:27
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Sebbes spelande skiter jag i, det är hans floskler och präktighet som stör.
Exakt, han är som en elak och falsk karaktär som är tagen ur en barnfilm. Oavsett hur långt man tycker det är ok att gå för spelats skull så förstår jag inte hur man kan gilla hans "sätt".. Det är helt ofattbart för mig.

Men ja, jag antar att det finns folk som gillar Kommandoran från Emil i Lönneberga också.. Det är väl bara att acceptera att man är olika helt enkelt.
2023-02-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hottt
Fullt påklädda och bara de två som sågs på bilden.
Okej, men jag misstänker att det så att säga "blev en hel del vändor med åkgräsklipparen" för Stoffe och Rasta-Sandra redan när de var på farmen. Tror mera att det var hennes naglar som hon högg i ryggen på honom än någon kniv. Stackaren måste ha sovit på mage större delen av tiden. Men det kostar att ligga på topp! (Fan där var jag allt Göt-la-burj vitsig )

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in