Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-08, 21:09
Medlem
” Det framgick tyvärr inte i tv-programmet i går, att kvinnan i de rosa byxorna uppehöll sig i området runt Kyrkogatan också dagarna före mordet, säger kommissarie Anders Sandholm.”

Vad säger detta? Varför just samma gata och varför byter man inte byxor på flera dagar ?

Rosa byxor är väl ganska annorlunda och här är det dessutom oktober.. ganska speciellt minst sagt
Senast redigerad av Jahre30 2023-02-08 kl. 21:11.
Citera
2023-02-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Ja sant. Det är ju dock halmstrån vi greppar efter här fram till att någon begär ut skolkataloger.
ja, helt rätt det är bra att du bidrar.
Väntar på att någon bekant ska dyka upp o ge lite mer som nu info
någon måste ju förstått vem hon är
Citera
2023-02-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
” Det framgick tyvärr inte i tv-programmet i går, att kvinnan i de rosa byxorna uppehöll sig i området runt Kyrkogatan också dagarna före mordet, säger kommissarie Anders Sandholm.”

Vad säger detta? Varför just samma gata och varför byter man inte byxor på flera dagar ?
Ja det som har spekulerats än så länge att hon verkade vara starkt narkotika påverkad av något slag vid specifika tidpunkten och att någon bekant har gett hintar om affären och om Marie samt kassan eller så har hon bara varit där av slumpen..
Jag tror att hon kände någon närstående i nära anslutningen till affären och det var kanske en pojkvän eller nära vän och sedan yrat omkring i området av ren nyfikenhet..det är min hypotes iallafall.

Det går att spekulera mycket nu som sagt när man inte vet så mycket.
Att inte byta byxor på flera dagar kanske går under klassiskt "pundarbeteende"
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2023-02-08 kl. 21:21.
Citera
2023-02-08, 21:22
Medlem
Woaw titta vad jag hittade. Detta hände bara 2 dagar innan mordet på Marie. Fattar inte hur polisen kunde vara så jävla förvånade över att en 17 årig flicka begick mordet. Göteborg verkar ju har varit rena rama "She-cago" på den tiden .

Vore det jätteförvånande om mörderskan hade kopplingar till något av de här gängen?

https://www.expressen.se/gt/tva-tjej...vilt-slagsmal/
Senast redigerad av mastareborg 2023-02-08 kl. 21:27.
Citera
2023-02-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja, helt rätt det är bra att du bidrar.
Väntar på att någon bekant ska dyka upp o ge lite mer som nu info
någon måste ju förstått vem hon är
Ja så är det med största säkerhet, att någon vet eller åtminstone har en magkänsla.

Ni som hängt med i tråden ett tag. Kan ni komma på att det tidigare dykt upp inlägg om eventuella misstänka personer? Det är ju egentligen först nu vi vet ålder på GM. Om någon tidigare kommenterade något om en misstänkt bekant eller klasskamrat, men att åldern inte stämde överens med vad man då visste, kan jag tänka mig att sådana uppgifter lätt viftas bort. Nu vet vi ju att hon var 17 vid tillfället och inte 35.
Citera
2023-02-08, 21:31
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastareborg
Woaw titta vad jag hittade. Detta hände bara 2 dagar innan mordet på Marie. Fattar inte hur polisen kunde vara så jävla förvånade över att en 17 årig flicka begick mordet. Göteborg verkar ju har varit rena rama "She-cago" på den tiden .

Vore det jätteförvånande om mörderskan hade kopplingar till något av de här gängen?

Göteborg bestod och består av tusentals ungdomar, finns ingenting som visar att mördaren har med det slagsmålet att göra.
Citera
2023-02-08, 21:33
Medlem
Det svenska samhället spottar på mordoffrets familj!! ....inte ens förhör av mördaren...ingen rätt till skadestånd...inte veta vem det var som mördade deras kära familjemedlem...dom ska bara finna sig i att bli behandlade som skit, medans det gullas med mördaren...DET ÄR ETT JÄVLA HÅN!!!!
Senast redigerad av Havskung 2023-02-08 kl. 21:37.
Citera
2023-02-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastareborg

"kickersbrudar" har det funnits gott om i Göteborg i alla tider och speciellt i förorterna och det lutar sig ju sig starkt att hon var en sådan person. Hennes klädstil såg ju väldigt fjortisaktig ut från övervakningskameran.
Citera
2023-02-08, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Det har slagit mig också. Man kanske kom i närheten av hennes familj men inte ända fram och höll uppsikt om hon skulle göra någon förseelse så man kunde topsa henne. Men i så fall är åklagaren en suverän skådespelare.

Betänk också att denna information är det många som vill komma åt just nu. I denna tråd pratar ju en del om att kolla gamla klass-listor osv

Hade det kommit fram att det är samma släktforskare som i Linköpingsfallet så
Hade han säkert blivit bombarderad av samtal av nyfikna människor osv

Kanske enades man om en vit lögn helt enkelt
Citera
2023-02-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det svenska samhället spottar på mordoffrets familj!! ....inte ens förhör av mördaren...ingen rätt till skadestånd...inte veta vem det var som mördade deras kära familjemedlem...dom ska bara finna sig i att bli behandlade som skit, medans det gullas med mördaren...DET ÄR ETT JÄVLA HÅN!!!!

Dude, vi håller alla med dig, hjälpt till att hitta förövaren istället
Citera
2023-02-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Göteborg bestod och består av tusentals ungdomar, finns ingenting som visar att mördaren har med det slagsmålet att göra.

Förutom att det handlar om grovt våld begånget av tonårstjejer
Citera
2023-02-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemfanbryrsigomer
Det känns som polisen och tidningen pekar ut flera kvinnor med åren!! Olika tidnings klipp man läser.. konstigt!!! Min teori är att kvinnan är normal !!! Normal lång !! 20 års åldern !! Ej missbrukare, ej psyksjuk ej kriminell!!! Har anknytning till göteborg men bor inte där på heltid!! Annars så hade hon ju åkt fast... om hon hade dött då hade det ju varit uppklarat !!! Konstigt är det med detta mordfall !!!

2018 gjordes ovanstående inlägg
skribenten uppskattade åldern till 20 år, då.
Kloka slutsatser - alla andra trodde då det var en mkt äldre kvinna som begick mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in