Förstår inte riktigt ditt problem. är det att du inte längre får stå där hurlänge du vill när bilen är laddad?
problemet är att man inte vet riktigt när bilen är fulladdad och hur man kan få reda på det och parkeringsbolaget endast svarar ''jag vet inte''. Den behöver inte stå där hur länge man vill den kan bli fulladdad på 30 minuter eller 5 timmar, det beror väl på hur mycket mycket el den har när man väl satt igång laddningen.
varför valde du inte en annan parkering om du endå inte bara tänkte stå där under pågåendeladdning...
Man har en elbil och laddar den gärna om man ska handla och det finns laddplatser eller besöker någon en stund, den kanske laddat klart på 1 timme men man kommer efter en timme och en kvart, den är ju pågående när man sätter igång den men man vet ju inte riktigt när den är klar.. inte så att man ställt sig där utan att starta laddningen liksom, men det var jättesmart tänkt av dig, nu vet jag att om jag någonsin skaffar mig en elbil så kommer jag inte parkera på laddplats om inte jag har en pågående laddning, common sense.
rimligt svar. hur fan ska de veta eller för den delen bestämma åt dig vad du ska resp inte ska göra.
Väldigt rimligt, dumt att man frågar parkeringsbolaget hur deras system funkar och hur man kan undvika att åka på en bot.
det som står angivet på skylten.
Jodu, det står likadant på många skyltar i landet och man får stå kvar när den är fulladdad.
Nej, i samband med att pågående laddning avslutas. du kan tex inte ladda en stund, dra ut sladden och stå där i en månad för att du hade ärenden.
Precis, inte så man går o tar av kabeln när den är fulladdad o står kvar.. den har bara laddat klart och kabeln är fortfarande isatt under tiden man varit borta. Ja men det låter väl som common sense, att inte dra ut kabeln o stå parkerad i månad eller månader, ska ta del av den informationen och tänka på det när jag får för mig att dra av en laddkabel o stå någonstans i flera månader
Bra fråga, men den är inte relevant,
en "kontrollavgift" ska bestridas utan att betalas.
en "parkeringsanmärkning" ska betalas först, sedan bestridas.
https://lawline.se/answers/behover-m...rkeringsboter-
jahopp.
komunens, statens , din egen , ett företags, en privatpersons?
När det är tomtmark så antar jag att man anlitar privat parkeringsbolag varesig det är min egen, privatperson eller ett företag.
Mvh Jahopp.