Citat:
Ursprungligen postat av
Nefes
Hej, jag fick igår en anmärkning på ladd plats där jag laddade min elbil, när jag parkerade och satte igång laddningen så laddade den men när jag var klar med mitt besök och skulle hem så hade jag en anmärkning på rutan.. Parkeringsskylten säger endast pågående laddning och bilen laddade tills den blev fulladdad?
Förstår inte riktigt ditt problem. är det att du inte längre får stå där hurlänge du vill när bilen är laddad?
varför valde du inte en annan parkering om du endå inte bara tänkte stå där under pågåendeladdning...
Citat:
När jag ringde parkeringsbolaget och frågade om detta och hur man ska veta hur man ska få reda på att bilen är fulladdad eller hur man gör under natten så får man svaret ''jag vet inte''.
rimligt svar. hur fan ska de veta eller för den delen bestämma åt dig vad du ska resp inte ska göra.
Citat:
Vad är det som gäller egentligen?
det som står angivet på skylten.
Citat:
Blir bilen felparkerad minuten den är fulladdad?
Nej, i samband med att pågående laddning avslutas. du kan tex inte ladda en stund, dra ut sladden och stå där i en månad för att du hade ärenden.
Citat:
Hur många elbil/hybridbils ägare har tillgång till dessa abonnemang som vissa märken erbjuder där man kan kontrollera genom app hur mycket det laddat?
Bra fråga, men den är inte relevant,
Citat:
Jag vill bestrida anmärkningen och gör det såklart innan jag betalt anmärkningen men vill gärna höra av er som har bättre koll gällande detta om hur jag borde gå tillväga
en "kontrollavgift" ska bestridas utan att betalas.
en "parkeringsanmärkning" ska betalas först, sedan bestridas.
https://lawline.se/answers/behover-m...rkeringsboter-
Citat:
Vill även tillägga att det är tomtmark det gäller.
jahopp.
komunens, statens , din egen , ett företags, en privatpersons?