2023-02-07, 23:12
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Zelenskys barnsoldater..

Kiev regime sends children to war
Videos of teenagers participating in hostilities are circulating on the network.

https://t.me/NovichokRossiya/24337?single
Det cirkulerar väl bara i era mosiga catnik-hjärnor..
fakenews!!
Citera
2023-02-07, 23:13
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Grejen är ju att här - till skillnad från i Ryssland - är det i princip tillåtet med avvikande åsikter. Det måste väl vara en av rättigheterna vi försöker försvara nu när Ryssland har expansiva ambitioner?

Så är det, men jag menar att vi behöver vara mer vaksamma än tidigare. Det som förr sågs som lite charmigt udda, att man t ex hade en leninstaty på kontoret, kan vara värt att uppmärksamma och ifrågasätta idag. Det är bara att titta i den här tråden hur hala och manipulativa några av rysskramarna är (de få som är smarta). Finns ingen anledning att tro att det inte finns inflytelserika personer i Sverige som försöker driva en lågintensiv subversiv ryssvänlig agenda. På samma sätt som du inte kan ha en flagga med en svastika på jobbkontoret så finns det i dagsläget klara skäl att konfrontera och ifrågasätta personer som sitter med en flagga med hammaren och skäran.
Citera
2023-02-07, 23:14
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Givetvis är inte alla stridande. Jag reagerar främst på siffrorna och att inga jättelika ansamlingar verkar synas någonstans, till skillnad från i februari förra året. Det är sannolikt mer utspritt nu. Har kommit lite pö om pö. Det får mig i förlängningen att fråga mig om det ens blir en kil för att bryta igenom försvarslinjerna eller om det helt enkelt blir extra allt längs några frontavsnitt.
Nu talas det förstås om att ryssarna håller på att kraftsamla:

Citat:
Ursprungligen postat av DN
Ryssland kraftsamlar i östra Ukraina inför en ny förmodad offensiv. Nu vittnar Luhansks guvernör Serhij Hajdaj om att ryska förstärkningar strömmar in i regionen i snabb takt.
https://www.dn.se/varlden/ukrainska-varningen-ryska-trupper-valler-in-i-ost/
Citera
2023-02-07, 23:16
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Zelenskys barnsoldater..

Kiev regime sends children to war
Videos of teenagers participating in hostilities are circulating on the network.

https://t.me/NovichokRossiya/24337?single

Högst troligt fejk, Ukraina är ett någorlunda korrupt land som infiltrerats av ryssland och är nu under invasion. Att polis och militärpolis utreder, utfrågar och arresterar folk på gatan i detta läge är helt normalt. Detta försöker pro-ryssar få se ut som tvingad mobilisering?

Det är en lång kö till mobilisering, just på grund av att det först krävs träning, utrustning och organisation.
Citera
2023-02-07, 23:17
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Man slaktar ukrainska soldater. Det är ca tio döda ukrainska soldater på varje rysk.

Du måste ju trolla, ingen kan vara så korkad att man inte fattar att det dör mer Ryssar än Ukrainare i detta kriget.
Citera
2023-02-07, 23:19
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Grejen är ju att här - till skillnad från i Ryssland - är det i princip tillåtet med avvikande åsikter. Det måste väl vara en av rättigheterna vi försöker försvara nu när Ryssland har expansiva ambitioner?
Det är en sak att ha en avvikande åsikt, en annan sak att syssla med påverkanskampanjer på uppdrag av den ryska staten. Sådant är i praktiken brott mot den svenska nationens säkerhet och kan möjligen kategoriseras som en krigshandling.

Vi försvarar inte diktatorers rätt att sprida desinformation i Sverige, med syfte att söndra och splittra. Det är inte syftet med demokratin och det fria ordet.
Citera
2023-02-07, 23:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nu talas det förstås om att ryssarna håller på att kraftsamla:

https://www.dn.se/varlden/ukrainska-varningen-ryska-trupper-valler-in-i-ost/
Ja, det är bl.a. den där guvernören som fått mig att acceptera att de faktiskt snabbt blir många fler. Man för antagligen in dem i omgångar.

Rapporter om större fordonstransporter tycks däremot saknas. Sådant är svårare att dölja.
Citera
2023-02-07, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jo, men förhandlingar som har potential nu under Putin. Vad är framgångsfaktorn där?

Vad indikerar att Putin nöjer sig med vapenstillestånd och att ryssarna backar ut ur Ukraina?

Inget kan man väl säga. Men det är vad Ryssland behöver göra innan vi kan tala om ”förhandlingar”

Det duger inte. Bättre för Ryssland att segra. Klipp till dem! Det behövs innan vi kan tala om "förhandlingar". Ty Ukraina verkar vara alldeles för insyltat i NATO sedan länge så Ryssland kan inte lita på dem. Vi svenskar kan ju inte lita på vår riksdag och stat gentemot oss själva så varför ska Ryssland göra det?
Citera
2023-02-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är ju bara något du inte vill ska hända - så som du beskriver det i alla fall. Varför sitter du barnsligt och skriver det till mig?

Du vill att det ska löna sig för Putin att starta krig i sin makthunger och försök att återskapa Sovjetunionens maktposition det är uppenbart trots att du envisas med att försöka klä dig i någon slags neutral skepnad.

Varför är det barnsligt att tycka att Ryssland inte ska ta land av Ukraina?
Ja svarade på ditt inlägg men det innebär ju inte att jag specifikt bara skriver till dig, det är ju fler än du och jag som läser den här tråden.
Du om någon var barnslig när du tog freden mellan Sovjetunionen och Finland som ratificerades 1947, för att jämföra med dagens krig i Ukraina. Du kan ju inte bara ta den som exempel och säga " titta vad bra det gick" när situationen och förutsättningarna var total annorlunda mot dagens krig i Ukraina.
Citera
2023-02-07, 23:30
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har ingen chans att överblicka detta men visst har väl också Scholtz ryckt upp sig mycket? Tyskland skickar ju både Leopard 2 och Leopard 1 även om många av dom äldre inte är i stridsdugligt skick ännu. Det var ju likadant med Polen och Tjeckien, det behövs service innan man kan skicka utrustningen.

Faktiskt tycker jag att Storbrittanien är fjuttiga med sina 14 Challenger....what the fuck?...

Mjaa.., iallafall jag litar inte än på Scholtz, men man förefaller att fått en ny försvarsminister som vet vad jobbet kräver.., Pistorius !

Riktigt, riktigt viktig signal med släppandet utav ett större antal Leo1. Detta kommer även att göra Bidens jobb enklare i USA med fortsatt kvalle-stöd till Ukraina. Vedrörande Britterna.., det har varit snack om att de försöker/försökt fått köpa Challenger1 ifrån Jordanien. Vet inte var det ligger nu ?

De riktiga snåljåparna tycker jag börjar bli Grekland med sina 350 Leo2. De har sagt "nej" till att skicka en endaste pga Turkiet. Antar att de vill ha lite "kompensation" iform av gratis Abrahams..
Senast redigerad av Snapcount 2023-02-08 kl. 00:13.
Citera
2023-02-07, 23:36
Medlem
X3treams avatar
Börjar gå rykten att Ukraina snart kommer att få stridsflygplan från väst, på tiden att vi slutar och tramsar, sända en massa Frälsningsarmén vapen funkar inte, sänd ordentliga saker.
Citera
2023-02-07, 23:36
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportlaban
Ryssland har all rätt i världen att skydda sitt eget folk i Donbass. 14,000 döda före 2022. 1 miljon flyktingar i södra Ryssland.
Ryssland har ingen rätt att placera militär i östra Ukraina som de sedan påstår att de ska skydda. Att ryssen mördat 14 000 ukrainare före 2022 är naturligtvis ett jätteproblem, liksom de flyktingströmmarna de skapat. Du har satt fingret på ett viktigt område; ryssen måste bums packa ihop och försvinna hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in