2023-02-07, 21:51
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det avgörande vapnet kommer svart. När som helst. Och då vänder allt.

Fullständigt galen propaganda som ger hopp åt en förlorad konflikt. Ryssland har vunnit och slaktar nu alla ukrainska soldater. Bra för att idioter i väst sitter och tror på media o politiker.
Otroligt vilken insikt du har i kriget med uppenbarligen bättre opartisk och objektiv information än andra professionella bedömare. Vi är tacksamma för att du delger dina kunskaper trots avsaknad av källor.

Vad är det för magiska vapen Ryssland snart får tillgång till?
Citera
2023-02-07, 21:53
Medlem
Kaptagons avatar
Något som brinner i närheten av tågspåret i området runt ryskockuperade makiivka.

https://mobile.twitter.com/Tendar/status/1623020944104034304
Citera
2023-02-07, 21:53
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Visa gärna en länk….

Några dagar innan invasionen sades det från ryska statsmedier och ryska politiker att det bara vara paranoida i väst som trodde att Ryssland skulle invadera Ukraina. Jag förstår inte hur man kan tro på rysk propaganda.
Citera
2023-02-07, 21:55
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Har diskuterats förr. Ryssarna (om du godkänner sovjet som ryssland) förhandlade med Finland 1944, det följdes. Jag vet inte om det har blivit någon katastrof i Georgien heller, det har i alla fall hållit i 15 år (lite tidigt att säga fortfarande). Kina-Sovjet fungerade också, när de hade en gränstvist. Ibland går det, ibland går det inte. Det beror också på vad den andra parten gör, kan man tänka. Låt oss säga att det är 70% chans att freden håller i 20 år. Det är bra risk/reward. Dessutom är Ryssland antagligen ett svagare land om 20 år.

När du nu ser att du har fel, kanske du ändrar uppfattning.
Jo, men förhandlingar som har potential nu under Putin. Vad är framgångsfaktorn där?

Vad indikerar att Putin nöjer sig med vapenstillestånd och att ryssarna backar ut ur Ukraina?

Inget kan man väl säga. Men det är vad Ryssland behöver göra innan vi kan tala om ”förhandlingar”
Citera
2023-02-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vad synd. Hur lång tid kommer det ta?

De kommer väl successivt in från och med nu. Det fylls väl på hela tiden.
Citera
2023-02-07, 22:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Jag har nyligen själv ifrågasatt uppgifterna om att ryssarna ska ha mobiliserat och förflyttat omkring 200 000 eller till och med 300 000 man, helt enkelt för att jag är skeptisk till det mesta som rör kriget, men nu i dagarna duggar alla möjliga rapporter om detta allt tätare, även från fronten. Har man alltså smugit in dem bakvägen från Ryssland till ryskkontrollerat område?
Jag tror jag tänkte fel från början och utgick från att man skulle samla dem på den ryska sidan av gränsen, kanske gå till angrepp norrifrån, etc. Nu tycks den stooora pilen löpa i en båge från typ Luhansk upp mot Kharkov på de flesta kartor som visar möjliga anfallsriktningar.

Vidare: Man håller alltså fortfarande på och kastar in förstärkningar samt anfaller löpande när en stor offensiv vanligtvis föregås av minskad aktivitet. Undrar om avsikten är att störa det ukrainska försvaret utan avbrott, eller om det är bristande samordning som spökar igen.
Citera
2023-02-07, 22:01
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Några dagar innan invasionen sades det från ryska statsmedier och ryska politiker att det bara vara paranoida i väst som trodde att Ryssland skulle invadera Ukraina. Jag förstår inte hur man kan tro på rysk propaganda.

Men till ryzzens försvar så får man ju säga att de inte lovade att avstå från att utföra någon Small Military Operation i Ukraina heller, Det är en SMO de sysslar med, inte en invasion...
Citera
2023-02-07, 22:02
Medlem
Citat:
Tramsigt. Lite jude. Alltid försöka vara snart och vända på allt. Tror att man kan vinna mot sanningen genom smarta kommentarer som vänder allt. I Talmud så vann en rabbi mot gud genom att vända på sanningen. Du är superfiffig.

Oavsett vad du skriver på internet så vinner Ryssland på slagfältet. Och man har gjort det länge. Man slaktar ukrainska soldater. Det är ca tio döda ukrainska soldater på varje rysk.

Du har ingen aning om detta så varför hitta på?
Citera
2023-02-07, 22:02
Medlem
Citat:
Tramsigt. Lite jude. Alltid försöka vara snart och vända på allt. Tror att man kan vinna mot sanningen genom smarta kommentarer som vänder allt. I Talmud så vann en rabbi mot gud genom att vända på sanningen. Du är superfiffig.

Oavsett vad du skriver på internet så vinner Ryssland på slagfältet. Och man har gjort det länge. Man slaktar ukrainska soldater. Det är ca tio döda ukrainska soldater på varje rysk.

Skönt att ni ljuger så inkompetent att ingen behöver tvivla på sanningen. Varje lögn ökar hatet mot Ryssland och mer vapen skickas.

10 döda för 1 ryss. Den var bra. 178 Leopard 1 kommer dom tack.
Citera
2023-02-07, 22:03
Medlem
Citat:

Så vitt jag förstår och vad jag sett i de ryska Telegramkanalerna är det mycket mer än så, det är 150 döda ukrainska soldater per en död ryss, i vissa slag är det ungefär 200.
Citera
2023-02-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Har diskuterats förr. Ryssarna (om du godkänner sovjet som ryssland) förhandlade med Finland 1944, det följdes. Jag vet inte om det har blivit någon katastrof i Georgien heller, det har i alla fall hållit i 15 år (lite tidigt att säga fortfarande). Kina-Sovjet fungerade också, när de hade en gränstvist. Ibland går det, ibland går det inte. Det beror också på vad den andra parten gör, kan man tänka. Låt oss säga att det är 70% chans att freden håller i 20 år. Det är bra risk/reward. Dessutom är Ryssland antagligen ett svagare land om 20 år.

När du nu ser att du har fel, kanske du ändrar uppfattning.

Du vägrar förstå att Ukraina ska inte ge bort någonting till Ryssland. Det hjälper inte hur många exempel på historiska fredsavtal du tar fram.
Vad har det för betydelse om Ryssland är svagare om 20år, vilket dessutom är en ren gissning?
Citera
2023-02-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du har ingen aning om detta så varför hitta på?

Måste vara någon som fejkar för driva fram hat mot Ryssland.....funkar bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in