Citat:
Ursprungligen postat av
QuidNovi
Det vi vet är att 17-åringen i alla fall befann sig i Göteborg den 13/10/2005 vid lunchtid och vid stängningsdags av Stuvkällaren. Detta enligt vittnesuppgifter. Vittnen har även sett 17-åringen gå av tåget (från Karlstad) på Centralstationen i Göteborg den 15/10 vid halvelva tiden, på förmiddagen. 17-åringen frågade efter dådet efter vägen till spårvagnshållsplats. Bor man i Göteborg, så borde man känna till de mest centrala hållplatserna i Göteborg.
Nu säger du väl emot dig själv?
Hon frågade efter vägen till en spårvagnshållplats? (En uppgift jag ej hört. Däremot att hon frågade en man om skjuts). Det skulle väl betyda att hon INTE känner till centrala Gbg?
Man också kan bo relativt nära Gbg men inte vara särskilt hemtam i själva stadskärnan. Angered funderade någon. Av en särskild anledning, jag vet, och jag tyckte den teorin lät intressant. Men jag skulle gå ännu längre och säga att hon lika gärna kan bo i Borås eller Alingsås t.ex. Jag har dessutom för mig att de misstänkte en kvinna från någon av de platserna ett tag, är det någon som kommer ihåg?