2023-02-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Inte för att riva upp några sår hos Ulfs anhöriga. Men det där är ju någonting de säger bara. Jag tror faktiskt helt ärligt, att de skulle må lite bättre i själen av att få reda på att (speciellt) Kim fått sig en ordentlig omgång. Givetvis får de anhöriga inte sin bortgångne broder/son/kusin/brorson/barnbarn tillbaka. Att veta att mördaren får ett helvete är kanske inte läkande i sig, men underskatta inte normalt folks hämndbegär.

Och jo, jag lovar dig. Kim Halvorsen kommer åka på ordentligt med stryk.

klart man kan känna så , men när det väl kommer till kritan så vill man nog inte vare se eller höra om denna person något mer utan mera minnas dom stunder man haft med den mördade.

din sista mening tvivlar jag faktiskt på, möjligtvis om han inte anpassar sig, men han har suttit förut och vet reglerna på insidan, möjligtvis han får en omgång, men inte för brottet i sig utan för hans personlighet om han inte passar in, men jag tror han passar in.
Citera
2023-02-07, 19:16
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
klart man kan känna så , men när det väl kommer till kritan så vill man nog inte vare se eller höra om denna person något mer utan mera minnas dom stunder man haft med den mördade.

din sista mening tvivlar jag faktiskt på, möjligtvis om han inte anpassar sig, men han har suttit förut och vet reglerna på insidan, möjligtvis han får en omgång, men inte för brottet i sig utan för hans personlighet om han inte passar in, men jag tror han passar in.

Vi får väl helt enkelt se. Jag hoppas att du har fel och jag har rätt.

Väl mött
Citera
2023-02-07, 19:51
Medlem
Vart får jag tag i FUP?
Jag ska läsa denna.
Citera
2023-02-07, 20:52
Medlem
Jag kan nog med säkerhet säga att en sån som Kim kommer inte få det lätt på insidan av Sveriges klass 1 or..

Det baserar jag både på hans begångna brott, och hans personlighet..

Detta är ju inte direkt en hård kille som folk i svängen va rädd för, tvärtom är han känd som en riktig pajas å mes..

Om han mot förmodan inte skulle få stryk för detta, dröjer det inte lång tid innan han snackar bort sig eller lovar för mycket..

Även om anstalterna förändrats en hel del sen jag satt för 15 år sen, finns det en hel del folk som sitter som håller på vissa principer..

Men men den som lever får se
Citera
2023-02-07, 22:50
Medlem
Jag har varit på Kumla m.m. och känner såväl båda dessa eller ska säga kände dessa 2 praktiskt taget helt patetiska och pinsamma jävlar. Jag kan garantera er alla på så många olika grunder och anledningar gällande mr inavlade supermupp kim.... han kommer bli sååå hååårt pippad från topp till tå sååå många många gånger,så om han ens någonsin mot alla odds och förmodan tar sig ifrån murarna så kan väll någon använda han som dörrmatta eller springpojk i potentiellt kanske den nystartade ganglands moped klubb med mr likasinnade raffa i fronten eller något.. wow.. Den iden med att plocka skräp i dikena för Maggan var de absolut bästa jag hört på mycket länge och för att tillägga det absolut minst otrevliga alternativ jag tycker passar, undrar om hon ska bo kvar och förblir hundhuvudet för hela Oskarshamn? För mig hade dom mer en gärna fått dela ett Gyttorp istället vilket oxå hade förmodligen varit det mest givande för alla , men känns även bra fanskapet ska skaka en livstid förmodligen till att börja med.. Ojoj.. wow.. den dagen transporten anländer på Kumla.. folk kmr stå och banka från alla 3 inglasade avdelningar och ge han ett riktigt "varmt välkomnande," skulle bli väldigt förvånad om han inte blir tvungen att knalla vidare och slutar upp på övervåningen med peddosnabbknullarna redan dag 1, fyfan vilket jävla öde ... undrar hur jävla osköna ett par skor kan vara att gå i.. Synd bara att oskyldiga Ulf med familj kom i denna tragedin till horunges väg. Jag tycker faktiskt att folk som har kontakt med insidan förbereder någon att rapportera av välkomnskommitens sköna tillvägagångssätt. Vila i frid Ulf och låt din familj få ett så bra liv som möjligt med så mkt ondska som möjligt för dom 3 skyldiga.
Citera
2023-02-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handbromsen
Jag har varit på Kumla m.m. och känner såväl båda dessa eller ska säga kände dessa 2 praktiskt taget helt patetiska och pinsamma jävlar. Jag kan garantera er alla på så många olika grunder och anledningar gällande mr inavlade supermupp kim.... han kommer bli sååå hååårt pippad från topp till tå sååå många många gånger,så om han ens någonsin mot alla odds och förmodan tar sig ifrån murarna så kan väll någon använda han som dörrmatta eller springpojk i potentiellt kanske den nystartade ganglands moped klubb med mr likasinnade raffa i fronten eller något.. wow.. Den iden med att plocka skräp i dikena för Maggan var de absolut bästa jag hört på mycket länge och för att tillägga det absolut minst otrevliga alternativ jag tycker passar, undrar om hon ska bo kvar och förblir hundhuvudet för hela Oskarshamn? För mig hade dom mer en gärna fått dela ett Gyttorp istället vilket oxå hade förmodligen varit det mest givande för alla , men känns även bra fanskapet ska skaka en livstid förmodligen till att börja med.. Ojoj.. wow.. den dagen transporten anländer på Kumla.. folk kmr stå och banka från alla 3 inglasade avdelningar och ge han ett riktigt "varmt välkomnande," skulle bli väldigt förvånad om han inte blir tvungen att knalla vidare och slutar upp på övervåningen med peddosnabbknullarna redan dag 1, fyfan vilket jävla öde ... undrar hur jävla osköna ett par skor kan vara att gå i.. Synd bara att oskyldiga Ulf med familj kom i denna tragedin till horunges väg. Jag tycker faktiskt att folk som har kontakt med insidan förbereder någon att rapportera av välkomnskommitens sköna tillvägagångssätt. Vila i frid Ulf och låt din familj få ett så bra liv som möjligt med så mkt ondska som möjligt för dom 3 skyldiga.
Hoppas sååå mycket på att detta stämmer!
Citera
2023-02-08, 01:19
Medlem
110% garanterat vännen , sitt ner i båten bara så ska vi få höra hans missnöje gång efter gång
Citera
2023-02-08, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handbromsen

Allt beror på hur länge man är kvar på riksen, har en jag kan kontakta om det. Men som sagt han anlände kanske riksen 1 månad sen. Har noll koll på hur länge man brukar bli kvar där.
(Han kan ju bli kvar permanent med.)

Snubben kommer bli en vandrande p18.
Trogen besökare av samtliga RO avdelningar 😂

Ha en trevlig anstalts vistelse din lilla råtta !
Citera
2023-02-08, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntzillo
Allt beror på hur länge man är kvar på riksen, har en jag kan kontakta om det. Men som sagt han anlände kanske riksen 1 månad sen. Har noll koll på hur länge man brukar bli kvar där.

Ha en trevlig anstalts vistelse din lilla råtta !
Tills dommen vunnit laga kraft är han kvar på häktet, kan dröja med överklaganden osv.. men tids nog kommer dom anlända till riksen 😊
Citera
2023-02-08, 12:25
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Hoppas sååå mycket på att detta stämmer!
Ja detta stämmer , detta lågstatusmord står högt i listan. Minst 30 år utan straffrabatt. Frivillig isolering är att föredra .
Citera
2023-02-08, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Bara att stå och filma borde ge tre år extra. Sedan har den lilla skiten barn också. Fy fan vilka tragiska människor.
det är bara HN som har barn va? Med vem?
Citera
2023-02-08, 16:17
Medlem
[quote=Bluntzillo|83403203]Allt beror på hur länge man är kvar på riksen, har en jag kan kontakta om det. Men som sagt han anlände kanske riksen 1 månad sen. Har noll koll på hur länge man brukar bli kvar där.

Ha en trevlig anstalts vistelse din lilla råtta ![/QUOTE

Exakt ! Ca 6 veckor , 8mindt när det är våldsrelsterat pga tar längre tid med psykolog osv. Verkligen en död vandrande råtta 💯
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in