2023-02-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
ang misshandeln känns det som att medhjälp ligger närmre, nu är det några veckor sen jag läste fupen och läst några andra fupar under tiden, deltog HN aktivt med sparkar och slag? Kan inte minnas allt, får nog skumma igenom den fupen igen

Ja det går väl lite isär där va jag kan tolka.. själv nekar han ju till all inblandning, men vissa vittnesuppgifter gör gällande att båda är delaktiga i den 1a misshandeln rånet..

Men kommer bli intressant att följa utvecklingen där..

Ganska pinsammt att Kim sitter i rätten å säger ingen kommentar.. och nekar till brott.. han har ju själv i stort sett gett åklagaren all bevisning som krävs..
Citera
2023-02-07, 17:25
Medlem
bees avatar
i Barometern OT står det att KH sa "mamma!, Det är en nolla här nere och jag ska slå ihjäl honom !" till mossan på balkongen . innan han gick in för att hämta kniven.
Citera
2023-02-07, 17:46
Medlem
Hur fan kan man gå på en funktionshindrad person
Citera
2023-02-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bee
i Barometern OT står det att KH sa "mamma!, Det är en nolla här nere och jag ska slå ihjäl honom !" till mossan på balkongen . innan han gick in för att hämta kniven.

Så här är det, när KH hämtade kniven så har han skrikit något sånt ja, mamman påstår sig då sitta på balkongen och röka, nu är det så att många blandar ihop balkongen med loftgången, balkongen kärringen har vetter mot baksidan, loftgången mot slottsgatan.

Sen om hon satt på balkongen är en annan femma, hon ljuger som fan i förhören vilket kanske inte är så konstigt , det får man köpa, hon behöver inte säga ett skvatt egentligen, då hon är mamma till idioten, vilket även polisen upplyser henne om.
orden: "Det är en nolla här nere och jag ska slå ihjäl honom" kommer från en film.

Rättegången fortsätter på fredag igen. Dom kom inte så långt idag, dom åtalade är inte hörda ännu om mordet.
Citera
2023-02-07, 18:45
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Hur fan kan man gå på en funktionshindrad person

Håller helt och hållet med. Det är ofattbart, hur kan Ulf vara provocerande på något vis? Jag hoppas att Kim får livstid och att Hampus får minst tio år. Men jag skulle gissa på att Hampus får 5 - 6 år, Kim får livstid. Och jag kan lova dig att hans tid i fångenskap inte blir rolig. Kolla bara på järnrörsmördaren i Ljungsbro (som är otroligt stor och välbyggd) som fick på nöten med en stekpanna på Kumla. Han var också dömd för ett "lågstatusmord" och Kim kommer med all sannolikhet möta på samma behandling. Hoppas det kan vara till någon tröst för Ulfs anhöriga.
Citera
2023-02-07, 18:58
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Håller helt och hållet med. Det är ofattbart, hur kan Ulf vara provocerande på något vis? Jag hoppas att Kim får livstid och att Hampus får minst tio år. Men jag skulle gissa på att Hampus får 5 - 6 år, Kim får livstid. Och jag kan lova dig att hans tid i fångenskap inte blir rolig. Kolla bara på järnrörsmördaren i Ljungsbro (som är otroligt stor och välbyggd) som fick på nöten med en stekpanna på Kumla. Han var också dömd för ett "lågstatusmord" och Kim kommer med all sannolikhet möta på samma behandling. Hoppas det kan vara till någon tröst för Ulfs anhöriga.
Dom kommer inte få det lätt på Kumla . Livstids isolering skulle jag rekommendera för dessa .
Citera
2023-02-07, 19:00
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Dom kommer inte få det lätt på Kumla . Livstids isolering skulle jag rekommendera för dessa .

Ja, p18 kommer vara ganska populärt bland de båda. Hoppas att plitarna ger dem ett helvete också. Kumlas isolering ska inte vara speciellt rolig har jag hört.
Citera
2023-02-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi

lågstatus eller högstatus har inte så stor roll längre, det är mer personlighet som avgör, sen tror jag inte Ulf:s anhöriga är direkt intresserade av någon vendetta som man ska läsa om i tidningen med jämna mellanrum ( läs varannat år) se på Engla mördaren och hennes mamma som fastnat där och sen kommer en brasklapp i expressen: eklund misshandlad på tidaholmsanstalten, vad fan ger det egentligen? Inte ett skvatt, bara hat och i Englas mammas fall har hon inte kommit nånstans efter detta.

Rätt eller fel? Det är upp till var och en. Själv tror jag inte på att hat direkt stärker en utan mer motsatt trycker ner en.
Citera
2023-02-07, 19:06
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bee

Hela familjen är ju retards. Det såg man ju tydligt på den där bilden som länkades i början av tråden. Tror det var från Facebook.

Morsan såg lika efterbliven ut. Antagligen duktigt med inavel i den där släkten.
Senast redigerad av Zloth 2023-02-07 kl. 19:11.
Citera
2023-02-07, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallinThrowAway
Efter att läst igenom större delen av FUP har jag gjort ett antal reflektioner:

• Kim är komplett skogstokig och uppenbart livsfarlig för sin omgivning. Informationen som finns i FUPen om vad han gjort under samma dag, ihop hans belastningsregister som kommit fram här i tråden, vittnar om en tickande bomb. Varför satt han inte inne? Likt det tragiska som hände med tösen i Skellefteå så känns det på något sätt som att myndigheter och rättsväsendet inte gjort sitt jobb här. Och är det så att de faktiskt gjort sitt jobb och endast följt de paragrafer som finns så borde dessa paragrafer ändras. Han bör aldrig få sätta sin fot i det fria igen.
  • Hampus är långt ifrån en duvunge, och uppenbart också ett lowlife likt Kim. Han verkar dock inte närheten vara lika psykotisk som Kim, och försökte (om än endast väldigt mesigt) avstyra det som höll på att hända. Hade han velat avstyra det tillräckligt dock så hade han följt med Kim upp i lägenheten igen, alternativt försökt ropa på hjälp eller försökt ta Ulf därifrån. Var han rädd för Kim? Uppenbart var han med på själva rånet dock, och jag hoppas att även hans straff blir hårt.
  • Vem i helvete är Kims morsa och vad har hon gjort under hela hans uppväxt? Står på balkongen och skriker, kan väl nästan inte varit första gången han gör något liknande. Och när han är färdig med dådet som hon bevittnade så är han välkommen upp i lägenheten igen som om inget hade hänt. Hon borde nästan också straffas för medhjälp.
  • Blir som flera i denna tråd lite förbryllad över avsaknaden av civilkurage. Vissa vittnen gör dock gällande att de trodde Ulf hade ramlat och att Kim och Hampus stod där och hjälpte honom. Varför dock inte de, som från bilar och närliggande restauranger såg vad som faktiskt skedde, kunde teama upp sig och avstyra Kim förstår jag inte. Jag förstår att det finns rädslor för att drabbas själv, men är man ett gäng som går ut ihop så borde det inte vara så svårt att övermanna honom.
  • Båda GM lär ta priset som några av de mest korkade gärningsmännen någonsin i svensk kriminalhistoria - antagligen lär detta vara ett av Sveriges mest lättlösta mord någonsin. Att filma i stort sett hela förloppet, från start till slut, med dialoger och allt, ihop med att man har ännu mer bild och videomaterial över vad man gjort under dagen så det blir lätt att kartlägga allt. Det är ju så att man baxnar faktiskt.

FUPen var för övrigt jävligt tung läsning. Jag kan inte föreställa mig ångesten under Ulfs sista minuter. Att helt oprovocerat ge sig på en person som inte kan försvara sig själv, ha ihjäl honom, och allt detta för futtiga 400 spänn. Jag har läst många FUPar, men det har var nog en av de värsta jag läst. Må Ulf vila i frid.
Man får hoppas på långa och kännbara straff för dessa idioter. Kims mamma har avlat och inte fostrat sina idioter till söner. Dra in alla bidrag för kärringen och låt henne plocka skräp i diken.
Citera
2023-02-07, 19:07
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
lågstatus eller högstatus har inte så stor roll längre, det är mer personlighet som avgör, sen tror jag inte Ulf:s anhöriga är direkt intresserade av någon vendetta som man ska läsa om i tidningen med jämna mellanrum ( läs varannat år) se på Engla mördaren och hennes mamma som fastnat där och sen kommer en brasklapp i expressen: eklund misshandlad på tidaholmsanstalten, vad fan ger det egentligen? Inte ett skvatt, bara hat och i Englas mammas fall har hon inte kommit nånstans efter detta.

Rätt eller fel? Det är upp till var och en. Själv tror jag inte på att hat direkt stärker en utan mer motsatt trycker ner en.

Inte för att riva upp några sår hos Ulfs anhöriga. Men det där är ju någonting de säger bara. Jag tror faktiskt helt ärligt, att de skulle må lite bättre i själen av att få reda på att (speciellt) Kim fått sig en ordentlig omgång. Givetvis får de anhöriga inte sin bortgångne broder/son/kusin/brorson/barnbarn tillbaka. Att veta att mördaren får ett helvete är kanske inte läkande i sig, men underskatta inte normalt folks hämndbegär.

Och jo, jag lovar dig. Kim Halvorsen kommer åka på ordentligt med stryk.
Senast redigerad av PeterJihadi 2023-02-07 kl. 19:10.
Citera
2023-02-07, 19:12
Medlem
Citat:
ska bli intressant att se hur mycket HN får i straff, att KH får livstid är jag övertygad om, däremot den andra, nja, uppnår han över fyra år som krävs för att hamna på riksmottagningen på Kumla? Det hänger nog på en massa faktorer hur rätten resonerar runt honom och hur aktiv han var i misshandeln
Bara att stå och filma borde ge tre år extra. Sedan har den lilla skiten barn också. Fy fan vilka tragiska människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in