2023-02-07, 18:41
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Pudelfrillan från 2023-02-03, 17:24 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ett troll eller själv inblandad?

Varvades fakta från DaCosta-arkivet med egna vilseledande uppgifter som sen portionerades ut i tråden?

Echoes hade kanske ett syfte med sin närvaro i tråden i sådant fall?

Jag utbröt tankar och info med Echoes i början, vi PM:ade under flera år.

Echoes hade 2 källor för all sin info:

1. PG
Ibland kontaktade PG även Anneli för att kunna svara på våra frågor (enligt Echoes).

Men om Echoesofglory verkligen hade den här nära, förtroliga och i princip dagliga kontakten med PG "på riktigt" vet jag givetvis inte.

2. DaCosta-arkivet
Echoes hade 2 källor för all sin info:
1. PG
Ibland kontaktade PG även Anneli för att kunna svara på våra frågor (enligt Echoes).
Men om Echoesofglory verkligen hade den här nära, förtroliga och i princip dagliga kontakten med PG "på riktigt" vet jag givetvis inte.
2. DaCosta-arkivet
echoesofglory frågade PG som frågade Anneli för att kunna svara på våra frågor (enligt Echoes).

Det här påminner mig om Badkarsrunkaren:s inlägg från 2019-09-10, 10:12.

Badkarsrunkaren från 2019-09-10, 10:12 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Idag, 08:56
Det är inte ANNELI som driver på utredningen, det är PIA G.
Det är lite som Katten-på-råttan-råttan-på-repet, eller Sagan om pojken som inte ville gå till skolan.
Och så blev det katten på råttan, och råttan på repet, och repet på slaktaren, och slaktaren på oxen, och oxen på vattnet, och vattnet på elden, och elden på riset, och riset på pojken och pojken gick till skolan!
ANNELI-på-PIA-PIA-på-PAJ.

Anneli ljuger för blåögde Pia - Pia pekar ut Per-Arne som Eva:s mördare - Timeout tillför inte tråden ett satans dyft, annat än att fylla på det ehoesofglory påbörjade.
Fortsätter att fylla på det ehoesofglory påbörjade.
SAMMANSTÄLLNING UPPGIFTER SOM HAR FRAMKOMMIT OM MORDET PÅ EVA.
Det är inte ANNELI som driver på utredningen, det är PIA G.
Det är lite som Katten-på-råttan-råttan-på-repet, eller Sagan om pojken som inte ville gå till skolan.
Och så blev det katten på råttan, och råttan på repet, och repet på slaktaren, och slaktaren på oxen, och oxen på vattnet, och vattnet på elden, och elden på riset, och riset på pojken och pojken gick till skolan!
Anneli ljuger för blåögde Pia - Pia pekar ut Per-Arne som Eva:s mördare -
Jag börjar få lite MH och JJ-vibbar angående AS och PG.

21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Det lär nog inte dröja länge förrän AS och PG börjar glappa sina matinkast och spy ut bekännelser efter bekännelser likt MH och JJ gör just nu i Tove-fallet BARA Polisen förmår häkta dessa misstänkta kvinnor för mordet på Eva Söderström någon gång.
Citera
2023-02-07, 18:52
Avslutad
PAB
P*a, Ann*li och B*rith vill minnas M*ts och Mik**l F

M*ts F förlorade sin andra flickvän

Var dom 6 personer som visste vem som mördade Eva, GN inräknat.

Treenigheten
P=Gärningsman
A=Anstiftare
B=Medhjälpare
Vittnet = GN
Citera
2023-02-07, 18:54
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Då ditt konto fortfarande används kan väl du presentera mördaren JB?

JB kan iika gärna betyda Jan Banan.
Joe Blow alltså.
Denne mystiske man.

Jag tror ändå Kilowattjägaren sitter på lösningen.

Nej, Nej , Nej, känner att jag måste ge ett svar.

Mitt sista svar i tråden, försök inte ställa en följdfråga för det kommer inget svar!
Har inget mer att tillföra och har kastat alla minnesanteckningar.

Den här tråden är det som har påverkat mig mest när det gäller allt som har med internet att göra, vill inte hamna där igen och har försökt glömma hela händelsen så jag tänker inte börja rota i det här igen, har medvetet undvikit att läsa i tråden.

Har inte bott i Kramfors och har inga relationer till några personer i Kramfors, är bara en person som blev alldeles för mycket engagerad i mordet på Eva.

Lägger ni fokus eller förhoppning på mig så är ni helt fel ute.
Sorry.
Citera
2023-02-07, 19:20
Medlem
Timeout från 2019-09-09, 21:17 länk
Dessutom verkar det näras ett hat mot Evas syster Anneli som är mer än sjukt
Timeout från 2019-10-03, 19:24 länk
Det finns inga misstänkta kvinnor!
Dom finns bara i någons förvirrade hjärna.
Kniven har används med sådan kraft så det är med största sannolikhet en man som har använt.
Så då har vi kvar äcklet PAJ... med sina svarta ögon av svartsjuka och hat när Eva ska flytta och kanske har en ny pojkvän... något som PAJ aldrig fick vara för hon ville inte ha honom.
Så lugnt det blev här nu
Den dagen AS och PG fälls för mordet på Eva Söderström kommer Timeout att återfödas till en nersolkad sadel på gymmets spinningcykel!

Där gör hen sig bäst!

Det är inte sant att det näras ett hat mot Evas syster Anneli.

Mycket pekar dock på att Anneli och Pia G är de misstänkta kvinnorna för mordet på Eva Söderström.

Att ränna in en kniv elva gånger i Evas kropp är väl inga problem om man är två gärningskvinnor.

Undrar just hur MÅNGA OLIKA KLACKSPÅR det påträffades vid mordplatsen i Långbackens dunge av Polisen?

Det sista som bl.a. diskuterades i tråden innan echoesofglory försvann var just klackspår/släpspår.

Pudelfrillan vet kanske mer om det eftersom det var hen som pressade echoesofglory om det de sista dagarna innan dennes adios från Flashback.

Timeout lär få det allt annat än lugnt framöver
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-02-07 kl. 19:33.
Citera
2023-02-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren

Mitt sista svar i tråden, försök inte ställa en följdfråga för det kommer inget svar!

Den här tråden är det som har påverkat mig mest när det gäller allt som har med internet att göra, vill inte hamna där igen och har försökt glömma hela händelsen så jag tänker inte börja rota i det här igen, har medvetet undvikit att läsa i tråden.

Har inte bott i Kramfors och har inga relationer till några personer i Kramfors, är bara en person som blev alldeles för mycket engagerad i mordet på Eva.

Sorry.
Kloka ord!

Ta väl hand om dig.
Citera
2023-02-07, 20:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Mycket pekar på att Anneli och Pia G är de misstänkta kvinnorna för mordet på Eva Söderström.

Att ränna in en kniv elva gånger i Evas kropp är väl inga problem om man är två gärningskvinnor.

Citat:
Undrar just hur MÅNGA OLIKA KLACKSPÅR det påträffades vid mordplatsen i Långbackens dunge av Polisen?

Det sista som bl.a. diskuterades i tråden innan echoesofglory försvann var just klackspår/släpspår.

Pudelfrillan vet kanske mer om det eftersom det var hen som pressade echoesofglory om det de sista dagarna innan dennes adios från Flashback.

Ja det stämmer bra.
Det uppstod ett rejält tjafs mellan mig och Echoesofglory som handlade om bl.a. klackspår och släpspår men även om vart Eva's block hittades.
Jag hade förtroende för Echoes men nu gick hen plötsligt inte att känna igen längre utan var som förbytt, som en helt annan människa. Vad var det som gjorde Echoesofglory så oerhört upprörd att hen tappade kontrollen och gick över en gräns? Echoes t.o.m. hånade mig offentligt i tråden på ett utstuderat elakt sätt. Inlägget/inläggen togs snabbt bort av Moderator.

Vi skrev aldrig mer ett PM till varandra.
Efter incidenten försvann Echoesofglory från tråden för gott. Man kan fortfarande undra varför?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-02-07 kl. 20:25.
Citera
2023-02-08, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren

Sorry.

Vem vet det kanske var en arg nazist som mördade Eva, inte en pundare, psykfall eller amfetamin påverkad brevbärare :-)
Eva kom föra knarkets källa.
Citera
2023-02-08, 22:38
Medlem
Kanske att polisen där uppe gör en insats med utredningen nu.

Citat:
Eva Söderström - Kramfors

Faktauppgifter
Namn och ålder: Eva Söderström 27 år
Brottstid: Kvällen/natten mellan 25-26 september 1987
Brotts-eller anträffandeplats: Bruket, Kramfors
Diarienummer: 2200-K867-87 (5000-K361396-22)

Eva Söderström anträffas mördad utomhus i området Bruket, Kramfors under eftermiddagen den 26 september 1987.

Hon var dödad genom ett flertal knivhugg. Även en familjens hund hittades dödad i närheten av kroppen.

Kontakta polisen

Har du information eller tips om vad som kan ha hänt i samband med mordet på Eva Söderström i Kramfors, den 25-26 september 1987. Om du själv har gjort iakttagelser eller fått information på annat sätt, kontakta polisen.

Polisen behöver hjälp med att lösa mordet på Eva Söderström. Har du information, kontakta oss.

E-post: kalla-fall.region-nord@polisen.se
Tipsformulär: Tips till polisen via webbformulär
Telefon: 114 14. Be om att få prata med Polisen Kontaktcenter (PKC) om kalla fall i polisregion Nord.

https://polisen.se/aktuellt/kalla-fall/

Inga nyheter där inte. Allt beror på om det går att få fram DNA antar jag.
Citera
2023-02-09, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
En liten roll spelar det väl då det ger ett intryck av att hon tyckte om att leka med män i sin närhet. Ingen här har uttryckt att dom kände Eva så det kan ju vara olyckligt om den bilden av henne fastnar i trådens kollektiva medvetenhet. Uttrycket är således endast en i denna tråd påhittad pusselbit som skall peka på att P var retad och galen av svartsjuka.

Motivet i Svenska fall för FBI var ju att Mr P ska ha varit svartsjuk på Evas "hemliga" toyboy/nya pojkvän.

Det som utelämnades i programmet var väl att Toyboyen var Evas systers pojkvän?
M*ts Frest*dius, adoptivbarnet.

Jag kan inte komma ihåg att det nämndes iaf.
Det är ju ganska väsentlig information som jag inte vet om Bosse och Mark fick reda på öht.

Eva var på väg att ta med sig båda hästarna till Sundsvall och hade ett hemligt förhållande med systerns pojkvän som bodde i Sundsvall.

Om AS fick reda på förhållandet, hade hon ju lika stor anledning att mörda systern som Mr P.

Kanske var det så att denne MF och Eva skulle inleda förhållandet i Sundsvall, bort från Kramfors och pulvercity.

Eva kanske inte var den oskyldiga flickan som det målats fram i media, vem kan ha velat henne illa??
Hon som inte hade några fiender.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-02-09 kl. 10:17.
Citera
2023-02-09, 11:27
Medlem
Ekon Av Ära förknippas med ordet kritiska.

LÄNK
https://www.facebook.com/Kanal5/videos/3154916298125556/
Under den kritiska tiden, mellan 00.00-01.20 har Lars genomfört 27 samtal eller sms-meddelanden.
LÄNK
https://press.discoverynetworks.se/post/nya-uppgifter-framkommer-i-discovery-dokumentaren-om-det-uppmark
Under den kritiska tiden, mellan 00.00 och 01.20 har Lars genomfört 27 samtal eller sms. Detta talar väldigt, väldigt starkt intill visshetgränsande sannolikhet att Lars är utesluten som gärningsman till de här brotten.
LÄNK
https://sverigesradio.se/artikel/753156
Men vilka konsekvenserna kommer att bli av den kritiska rapporten är oklart, enligt Bo Åström.
LÄNK
https://www.expressen.se/gt/bo-astrom-sa-jobbar-polisen-i-lisa-fallet/
Polisen bör även undersöka andra händelser i och omkring den aktuella platsen under den kritiska tidpunkten.
– Polisen tar även ner information om all mobiltrafik i området under den kritiska tidpunkten, säger Bo Åström.
2. Kolla andra händelser i och omkring den aktuella platsen under den kritiska tidpunkten som parkeringsanmärkningar, fartkameror, övervakningskameror med mera.
4. Ta ner information om all mobiltrafik i området under den kritiska tidpunkten.
LÄNK
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/svar-mordutredning-pa-hogsta-politiska-niva
I vart fall inte under den kritiska tidsperioden då planeringen skulle ha ägt rum, berättar Bo Åström.
I det här kritiska läget dök det tredje vittnet, , upp.
LÄNK
https://podcastaddict.com/podcast/fallen-jag-aldrig-glommer/3303719
80. 48 timmar
A Jul 07 2022 © 19 mins
"22-0" Åström om motivet bakom mordet och de 48 kritiska timmarna utredarna hade på sig för att lösa fallet.
I tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25) skrevs ordet kritiska ut ENDAST 11 gånger av TOTALT 3 olika användare.

LÄNK
https://www.flashback.org/sok/?t=715098&query=Kritiska&search_post=1&sp=1&date_f rom=2000-01-01&date_to=2023-02-09&so=ta

echoesofglory från 2016-10-30, 19:31 länk
Så antingen två kritiska lögner eller en sanning och en lögn?
echoesofglory från 2016-11-20, 00:35 länk
Men det finns alltså ett annat påstått samtal vid den kritiska tidpunkten 23.15, som kanske inte heller är bekräftat, som handlade om att P ville berätta att han var sjuk, och kanske inte kunde köra släpet dagen efter.
Pudelfrillan från 2016-11-20, 14:23 länk
Eftersom Mr P. aldrig har varit misstänkt för mordet så utgår jag från att han måste ha ett vattentätt alibi som sträcker sig från den kritiska tidpunkten ca. 22.40 (när Eva och "vänninan" lämnade lägenheten) och fram till åtminstone 23.30, eller kanske ända fram tills nästa "säkra" vittnesuppgift som är från kl. 00.40 då P. befinner sig på nattklubben Kramm, den stora frågan är vem som har gett honom detta alibi?
Pudelfrillan från 2016-11-27, 15:00 länk
Förhörd har han givetvis blivit, men knappast "rejält". PAJ's bodde i samma port som sin mamma på Björstagatan 18, hon tros av vissa kunna vara den som har gett honom alibi för den kritiska tidpunkten kring mordet.
echoesofglory från 2016-11-27, 20:09 länk
Jag tror som andra att det kan finnas andra alibin, det kritiska 23.15-samtalet förnekas ju, liksom samtalet 23.20, synd att programmet inte förklarade om det fanns andra alibin.
echoesofglory från 2016-12-03, 13:02 länk
Två av samtalen är kritiska då de sker vid den tidpunkt då Eva troligen mördas.
Pudelfrillan från 2016-12-08, 23:15 länk
Det kan vara så, men å andra sidan behövde han inte Kramm-alibit eftersom han visste att han enkelt kunde få ett vattentätt alibi för den kritiska tidpunkten av sin mor.
echoesofglory från 2016-12-22, 17:10 länk
LGWP jobbade inom BRÅ 1987 och satte förmodligen aldrig sin fot i Kramfors under utredningens kritiska fas.
echoesofglory från 2017-03-11, 11:39 länk
PAJ uppgav tidigt att han ringt flera för honom kritiska telefonsamtal, hade polisen kontrollerat telefonsamtalen och upptäckt att han ljugit hade det kanske funnits skäl för en husrannsakan.
echoesofglory från 2019-12-01, 13:00 länk
Trots fel finns det ganska kritiska uppgifter för Paj i programmet, hur kunde han hitta kroppen direkt?
kramiklon från 2019-12-29, 11:41 länk
Det gör givetvis att det kan finnas risk för en del dunkla ingredienser, vilket gör att man måste granska det hela med kritiska ögon.
echoesofglory skrev ut ordet kritiska 7 gånger.

Pudelfrillan skrev ut ordet kritiska 3 gånger.

kramiklon skrev ut ordet kritiska 1 gång.

I Svenska fall för FBI säsong 2 del 1 nämns dock inte ordet kritiska av Ekon Av Ära.

LÄNK
https://www.tv4.se/klipp/va/3501212/svenska-fall-for-fbi-del-1

Ekon Av Ära förknippas ENDAST med Pia G genom tv4:s dokumentärserie Svenska fall för FBI säsong 2 del 1.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-02-09 kl. 12:06.
Citera
2023-02-09, 11:58
Avslutad
(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)

Droppen kanske var när Eva tog sin systers dåvarande pojkvän Mats F, toyboyen.
Samt att båda hästarna skulle lämna Kramfors trots att dom ägdes gemensamt.

Alternativt var det ett beställningsjobb med GN eller Lampan som utförare?
2 starka män.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-02-09 kl. 12:41.
Citera
2023-02-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ekon Av Ära förknippas ENDAST med Pia G genom tv4:s dokumentärserie Svenska fall för FBI säsong 2 del 1.
Ekon Av Ära gick all-in på alla Pia G:s rövarhistorier om PAJ.

Och det under hela 4 års tid, 2016 - 2019.

Handfatstrallaren från 2023-02-07, 16:20 länk
Citat:
Enligt mig så finns det ENDAST och BARA två intressenter till denna avskyvärda utmärkelse charlatan i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25).

Ni som fortfarande INTE har huvudet där solen aldrig skiner vet SJÄLVKLART vilka intressenter jag anspelar på.

Charlatanen är Ekon Av Ära och ingen annan.

Dock så är de två intressenterna två andra fula bluffmakare.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-02-09 kl. 12:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in