2023-02-06, 22:15
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessionalOnly
Du får tycka som du vill naturligtvis, jag snackar om hur vårt svenska samhälle är på dekis inklusive WT. Chilla.
Ok..... Fick jag inte svara?
Du verkade ha missförstått mig så jag ville klargöra det.. Det var hur chill som helst
2023-02-06, 22:36
Medlem
orrecrists avatar
Stör ihjäl mig på hobbypsykologen som inte verkar fatta att det är ett spel, både negern & den anda nya tjejen har ju fattar för länge sedan, alltså hur dum i huvudet får man bli?? Vem går ens till en sådan terapeut för vård av sina känslor? Det är så klockorna stannar. Hoppas dom hugger han i ryggen riktigt rejält så han kanske lär sig något. Undrar vad han tänker när hans er programmet nu?
2023-02-06, 23:16
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Har du ngn inblick i när norska Farmen startar på nytt? (Dvs säsong 18). Den har ju redan sänts i Norge verkar det som, (september 2022), enligt googling. Men kan inte hitta något om när den sänds i Sverige… Har googlat samt kikar i appen tv4 play och även C more, hittar ej info. Man behöver ju det textat, då det är norska….

För övrigt tycker jag norrmännen i norska Farmen är mkt trevligare och mer angenäma att titta på, på nåt sätt. Vet inte varför men de svenska Farmen-deltagarna verkar mkt ”drygare”… 🤷‍♀️
Jag har läst på en facebooksida att den startar i början av mars. Lite otydligt men i alla fall mars tror jag. Betydligt roligare människor i den att följa och så har dom krav på sig då det gäller uppdrag. Den svenska är helt meningslös att följa och det blir sämre för varje säsong. Den enda underhållningen är att dom är så punschiga som den narcissistiske Viktor t,ex. Sjukt rolig då han ser sig själv som en grekisk gud.
2023-02-06, 23:18
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Är det bara jag som reagerar på hur låg tonhöjd Sandra pratar med?

Hoppas att Sebastian tar hem Farmen.
Jag tyckte hon såg ut som en karl redan i första ögonblicket. Tror hen är transvestit. Arslet ser ut som hos en brottare och hela hon är maskulin.
2023-02-06, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det kan man verkligen undra. Kanske för att de vill synas i TVrutan och bli C-kändisar?

Jag gillar inte Viktor men nu är det dags för honom att komma tillbaka. Ska bli kul att se hur Viktor och Christoffer kommer att interagera med varandra. Eller när surgubben J-C dyker upp på Farmen igen. J-C som hittills varit poppis "Farbror" till alla (tidigare) har ju verkligen visat sin sämsta sida på Torpet så varför han är med är också en stor gåta.
De har blivit lovade att få komma till Torpet. Jag antar att de känner att de behöver amuletter.
2023-02-06, 23:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Är det bara jag som reagerar på hur låg tonhöjd Sandra pratar med?

Hoppas att Sebastian tar hem Farmen.
Sebastian är skön och just nu en av favoriterna. Sånt har en tendens att ändras, men just nu är han en av topparna för mig. Nebil, Hannan och nya mörka tjejen är också bra.
2023-02-06, 23:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag har jobbat en del i offentlig sektor och det är precis sådana där män som klättrar till chefsposterna där. Alla kvinnor tycker att "han är ju så trevlig och ödmjuk" så de ger personen hjälp och fördelar. Sedan helt plötsligt har han blåst förbi allihopa, trots att han egentligen inte kan mer än andra och dessutom fått all kunskap genom kvinnorna på jobbet som inte tror att han är ett hot.

Jag tycker han framstår som oerhört självgod. En helt otrolig tro på sin förmåga att tänka smartare än alla andra och lura dem dit han vill.

För övrigt är det lite synd om Eddie just nu, tycker jag. Han har liksom blivit utesluten. Alla de han har lyft har exkluderat honom ur kärnan. Nebil "tänker inte ge honom all information". Sebastian har inte heller inkluderat honom, som den räv han är. De som hittills har fått hjälp av hamburgerkungen har vänt honom ryggen.

Undrar hur det blir när JC och Viktor kommer tillbaka. Misstänker att de båda sitter lika löst som Christoffer, eftersom Sandra är en del av kärnan nu, och hon gillar ju inte någon av dem i spelet.
Nebil har spelat med Sandrorna från start och trollat både Eddie och Viktor. Sebbe har anslutit till kvarvarande Sandras och Nebils pakt efter att Nebil kom tillbaka till Farmen från Torpet. Hon sa att valet av henne till Farmenspelen bekräftade för henne att Sebbe gick att lita på, som Nebil försäkrat. Sebbe har också trollat Eddie och Viktor från start, han var ju i lag med Karin och Andreas tills de drog hem.

Stackars Eddie, han är trollad från start. Han får trösta sig med att han är först med det också!!
2023-02-07, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Stör ihjäl mig på hobbypsykologen som inte verkar fatta att det är ett spel, både negern & den anda nya tjejen har ju fattar för länge sedan, alltså hur dum i huvudet får man bli?? Vem går ens till en sådan terapeut för vård av sina känslor? Det är så klockorna stannar. Hoppas dom hugger han i ryggen riktigt rejält så han kanske lär sig något. Undrar vad han tänker när hans er programmet nu?

Det är något märkligt bakvänt över hans sätt att tala om för de andra att han inte tror att de paktar. Som om han tror att de ska lita på honom för att han är lojal och förnekar paktandet inför de andra. För nog måste det stå klart för honom också att det förekommer pakter på Farmen, om inte så borde han nog gå en kurs i psykologi.

Är han ens terapeut för andra människor? Han kanske är terapeut för några djur?
2023-02-07, 00:23
Medlem
Citat:
Det är något märkligt bakvänt över hans sätt att tala om för de andra att han inte tror att de paktar. Som om han tror att de ska lita på honom för att han är lojal och förnekar paktandet inför de andra. För nog måste det stå klart för honom också att det förekommer pakter på Farmen, om inte så borde han nog gå en kurs i psykologi.

Ja han har inga exempel, eller motivering till varför de inte luras, gubben är bara repeterande och högljutt övertydlig.
2023-02-07, 02:23
Medlem
BalderNords avatar
Citat:

Han har ett otroligt konstigt sätt att dominera över andra och visa att han som är alfan: https://imgur.com/XEn35QQ Klappa folk i skägg och öron.. Otroligt konstigt bara
2023-02-07, 02:32
Medlem
TurboSvenne1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Han har ett otroligt konstigt sätt att dominera över andra och visa att han som är alfan: https://imgur.com/XEn35QQ Klappa folk i skägg och öron.. Otroligt konstigt bara

Ja "terapeuten" är ju totalt genombränd. Hade han gullat med min örsnibb på dedär sättet så hade jag gett honom skallen direkt.
2023-02-07, 05:36
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag har läst på en facebooksida att den startar i början av mars. Lite otydligt men i alla fall mars tror jag. Betydligt roligare människor i den att följa och så har dom krav på sig då det gäller uppdrag. Den svenska är helt meningslös att följa och det blir sämre för varje säsong. Den enda underhållningen är att dom är så punschiga som den narcissistiske Viktor t,ex. Sjukt rolig då han ser sig själv som en grekisk gud.

Aha okej, tusen tack. Ja, håller med om att den svenska verkar bli sämre hela tiden. Trist.

Håller med om att Viktor är lite rolig med sitt ständiga ego men det är väl i princip det enda.

Gillar den norska när de kämpar med svåra uppdrag och en sträng ”mentor” och att de åker till marknaden. Storbondestugan är finare i norska med, så långt jag sett. Känns som högre ”produktionsvärde” i den norska! De pratade också (i säsong 17) om att priset var en miljon (eller nån bil/hus, värt motsvarande en miljon). Bättre med så pass bra pris, så det blir lite mer värt. Mindre risk att deltagarna åker hem pga någon fånig ”hemlängtan”. (Lol).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in