Citat:
Ursprungligen postat av
AllHailBoognish
I pedofilens ögon är det dock exakt samma sak, och det är förövarperspektivet jag talar utifrån. I Sverige kan staten veta att en person från sitt eget perspektiv groomar små barn, och lugnt vänta tills denna lyckats förgripa sig på ett riktigt barn och förstört dennes liv. Andra länder ligger långt före i denna sortens lagstiftning.
Hur många länder ligger före?
Man kan ju testa svenska folket, lägga en fin klocka på trottoaren, och kolla hur många som lämnar in den på hittegods. Säkert en del som behåller den, men därmed är det inte så att de skulle ge sig ut på stöldturné.
Det är så jag ser på Dumpen, tillfället gör brottslingen, frågan är, ska man skapa tillfällen som inte existerar i någon större omfattning. Bara för att Dumpens personal har skapat dessa tillfällen i deras tidigare liv, så behöver det inte vara så omfattande som de tror, de och deras kompisar har bjudit ut sig i stor omfattning, men det är "kanske" ovanligt i allmänhet.
Sen så har männen visserligen kommit till platsen de kommit överens om, men någon "klocka" att plocka med sig fanns inte.
Det rätta sättet är att se till att ingen kocka tappas, fånga (uppmärksamma) i stället de störda barn som bjuder ut sig, eller som låter sig lockas. Jag är övertygad det syns lång väg vilka barn det är, de som lever nära dessa barn kan tydligt se att de har problem (om de nu vill se dem). Gäller också för övrigt de gängkriminella.