2023-02-06, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Jag tyckte det var fint att Otti visade sig svag, hon var ju stenhård de första avsnitten. Lite mer sympatisk i detta avsnitt.
Hon är iaf inte tantig…Hon har själv tillstått, egentligen rätt tidigt, att den tuffa ytan är en mask, att hon måste profilera sig som osårbar. Ingen vågade dansa med henne.
Citera
2023-02-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Jag tyckte det var fint att Otti visade sig svag, hon var ju stenhård de första avsnitten. Lite mer sympatisk i detta avsnitt.

Hoppas att Otti inser att hon har chans på han, Tino, eller vad han heter. Som tog med henne på paragliding. Annars tror jag att hon skulle passa med Tore. Otti och Tino kanske är för lika, hon verkar vilja vara den spexiga och gillar inte helt att han också är det.
Citera
2023-02-06, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Uppenbarligen.
Gammeldans på Kulturträffen i Bromma, med "Jontes spelmanslag" är tydligen bara en täckmantel för att dölja vad de egentligen sysslar med på nätterna.
Det är alltså pensionärer som står för open air -festerna där polisen gör sina tillslag.

Såhär blir det när polisen inte går ut med signalement.

De ante mig. De behöver ju inte gå upp tidigt och dessutom är de så lomhörda så de störs inte av högljuddheten.
Medan den arbetande delen av befolkningen, får sin nattsömn förstörd av rejvplågan.

Jag tror att de som gillar spelmanslag är gamla från det att de är små. Vi hade några sådana i klassen på gymnasiet. De gick omkring med knätofsar på studentavslutningen.
Citera
2023-02-06, 12:32
Medlem
Citat:
Uppenbarligen.
Gammeldans på Kulturträffen i Bromma, med "Jontes spelmanslag" är tydligen bara en täckmantel för att dölja vad de egentligen sysslar med på nätterna.
Det är alltså pensionärer som står för open air -festerna där polisen gör sina tillslag.

Såhär blir det när polisen inte går ut med signalement.

De ante mig. De behöver ju inte gå upp tidigt och dessutom är de så lomhörda så de störs inte av högljuddheten.
Medan den arbetande delen av befolkningen, får sin nattsömn förstörd av rejvplågan.
😁 så måste det vara!
Citera
2023-02-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag har inte sett det senaste avsnittet än men gällande Monica och Rooger så ser jag samma varningsflaggor som redan kommenterats lite.

Rooger har alltså tre (!) spruckna äktenskap bakom sig.
Hans dotter säger till honom att han är "kär i kärleken". När Rooger och Monica pratar om detta så får de båda det till något positivt. Det är ju inget positivt med det utan innebär att man hela tiden jagar kärleken men att objekten skiftar, typ att personen har svårt att leva själv och hela tiden måste ha någon. Eller att man hela tiden vill ha känslan av nyförälskelse och inte klarar av när vardagen kommer. Så det är inget fint med det alls skulle jag säga, tvärtom och Roogers historik med alla dessa spruckna äktenskap talar ju för att där finns en problematik i grunden.
Däremot så var det bra att Rooger sa att han inte jagat runt på dejtingsajter sen han blev singel utan att han vill träffa någon på ett naturligt sätt.

När paret var i stugan så betedde sig Rooger som en tonårspojke när han skulle lägga in sina moves på Monica. Provar sängen på en gång och placerar sin arm på kudden bakom Monica i samma sekund som hon lägger sig ner. Lite senare när de ska lägga sig för kvällen kör han nåt taktiskt grepp och "låser fast" henne med sitt ben. Lite väl billiga tricks får man säga, inte minst för en man i hans ålder.

Rooger fattar att Monica är ett kap och vill slutföra det hela genom att rent fysiskt flytta på henne, in till sitt hotellrum, så att han pinka in reviret ordentligt så att de andra männen på plats vet att här finns inget att hämta. En desperat åtgärd och ett tecken på svaghet. Monica borde reagera på detta.

För övrigt var det hjärtskärande när Göran berättade om sista stunden med sin fru.
Stackars kvinna, det bästa för henne att få lämna det här livet.

Väldigt bra observation och beskrivning av Rooger, tycker jag. Synd om Monica som inte ser att hon är manipulerad.
Citera
2023-02-06, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Hoppas att Otti inser att hon har chans på han, Tino, eller vad han heter. Som tog med henne på paragliding. Annars tror jag att hon skulle passa med Tore. Otti och Tino kanske är för lika, hon verkar vilja vara den spexiga och gillar inte helt att han också är det.
Men Tino är trygg. Att Otti spexar är en skyddsmur, tänker jag. Hoppas att hon inte är en sådan cynisk manslukerska som första avsnittet gav intryck av.
(Tore känns som en kliché över häftig 70+, leva ut, njuta och hela baletten, lite som Rogers profil. Min obetydliga åsikt)
Paret i stugan, där natten blev något av en besvikelse för kvinnan - fick en aning om att det kanske finns medicinska skäl hos mannen, att han inte ansåg sig vara med i matchen…. Han, skandinaviskt kylig, vill ha en ruffhäxa och en god kamrat, hon varmblodig polska (?) vill möta en man.
Det verkar ändå finnas potential för många att bli just vänner. Inte att förakta, i en ålder när de gamla kompisarna faller ifrån och nya är inte så lätt att skaffa.
Citera
2023-02-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Men Tino är trygg. Att Otti spexar är en skyddsmur, tänker jag. Hoppas att hon inte är en sådan cynisk manslukerska som första avsnittet gav intryck av.
(Tore känns som en kliché över häftig 70+, leva ut, njuta och hela baletten, lite som Rogers profil. Min obetydliga åsikt)
Paret i stugan, där natten blev något av en besvikelse för kvinnan - fick en aning om att det kanske finns medicinska skäl hos mannen, att han inte ansåg sig vara med i matchen…. Han, skandinaviskt kylig, vill ha en ruffhäxa och en god kamrat, hon varmblodig polska (?) vill möta en man.
Det verkar ändå finnas potential för många att bli just vänner. Inte att förakta, i en ålder när de gamla kompisarna faller ifrån och nya är inte så lätt att skaffa.
Ang paret i stugan, hon saknade bekräftelse, dom har umgåtts ca 3 dagar, han håller hennes hand, pratar med henne, "ser" henne, ändå inte nöjd
Citera
2023-02-06, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Ang paret i stugan, hon saknade bekräftelse, dom har umgåtts ca 3 dagar, han håller hennes hand, pratar med henne, "ser" henne, ändå inte nöjd
Nej, han "ser" henne inte. Han håller i handen men tittar aldrig på henne. Hon brukar vända sig till honom när hon pratar, men han gör det inte, tittar alltid i kameran eller bara framåt. "Jag är Tomas"
Citera
2023-02-06, 16:04
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin

Hon sa att hon inte ville ha en kompis/vän?
Lät lite mellan raden som att vänner har hon inga problem med att få
- Jag är kvinna, jag vill ha en man
Hon störde sig väl på att han just ser och kallar henne för kompis/vän?
Citera
2023-02-06, 16:17
Medlem
Tarmstuvnings avatar
programledarna?
Killen är väl okej men byt ut tjejen Hon passar bättre i något barnprogram
Citera
2023-02-06, 16:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag tror att de som gillar spelmanslag är gamla från det att de är små. Vi hade några sådana i klassen på gymnasiet. De gick omkring med knätofsar på studentavslutningen.

Mer techno på ålderdomshemmen!
Vad fördomsfullt att Jokkmokks-Jokke och annan gammal schlager främst ljuder där (har varit förbi ålderdomshem och vet vilken sorts musik de underhåller åldringarna med).
Citera
2023-02-06, 16:31
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Mer techno på ålderdomshemmen!
Vad fördomsfullt att Jokkmokks-Jokke och annan gammal schlager främst ljuder där (har varit förbi ålderdomshem och vet vilken sorts musik de underhåller åldringarna med).

Ja dom som lyssna på Jokkmokks-Jokke e döa sedan länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in