2023-01-29, 21:17
Medlem
FuckSwedens avatar
Haha, lite naket blev det allt, man såg till och med lite gubbkuk när hon gotländskan och hennes dejt satt i solen efter att ha duschat ute.
Citera
2023-01-29, 21:18
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Tänker något liknande om Monica och Roger. Ok, han verkar hipp och intellektuell med sina glasögon… men lite sliskig under attributen.
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Men är lite orolig för det perfekta paret Monica och Rooger att han är lite för på. Pratar om att älska och flytta ihop efter två dygn.
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Roger inser att han har gjort ett klipp. Monica skulle vara omsvärmad om hon fick chansen.
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Ja han håller hårt i henne. Lite för hårt kanske? Hon verkar snäl. Alltför snäll? Typiskt kvinnligt att foga sig. Men kanske hon tycker om Roger på riktigt.

Jag har inte sett det senaste avsnittet än men gällande Monica och Rooger så ser jag samma varningsflaggor som redan kommenterats lite.

Rooger har alltså tre (!) spruckna äktenskap bakom sig.
Hans dotter säger till honom att han är "kär i kärleken". När Rooger och Monica pratar om detta så får de båda det till något positivt. Det är ju inget positivt med det utan innebär att man hela tiden jagar kärleken men att objekten skiftar, typ att personen har svårt att leva själv och hela tiden måste ha någon. Eller att man hela tiden vill ha känslan av nyförälskelse och inte klarar av när vardagen kommer. Så det är inget fint med det alls skulle jag säga, tvärtom och Roogers historik med alla dessa spruckna äktenskap talar ju för att där finns en problematik i grunden.
Däremot så var det bra att Rooger sa att han inte jagat runt på dejtingsajter sen han blev singel utan att han vill träffa någon på ett naturligt sätt.

När paret var i stugan så betedde sig Rooger som en tonårspojke när han skulle lägga in sina moves på Monica. Provar sängen på en gång och placerar sin arm på kudden bakom Monica i samma sekund som hon lägger sig ner. Lite senare när de ska lägga sig för kvällen kör han nåt taktiskt grepp och "låser fast" henne med sitt ben. Lite väl billiga tricks får man säga, inte minst för en man i hans ålder.

Rooger fattar att Monica är ett kap och vill slutföra det hela genom att rent fysiskt flytta på henne, in till sitt hotellrum, så att han pinka in reviret ordentligt så att de andra männen på plats vet att här finns inget att hämta. En desperat åtgärd och ett tecken på svaghet. Monica borde reagera på detta.

För övrigt var det hjärtskärande när Göran berättade om sista stunden med sin fru.
Stackars kvinna, det bästa för henne att få lämna det här livet.
Citera
2023-01-29, 21:32
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Merja säger om Maria att det kanske var första gången i hennes liv som hon blev vald…
Gumman själv har en crush på Ola Salo (beklagar, men har svårt för henne). I brist på Ola är vänskap inte att förakta. Hon har koll 😎.
Har Lars hittat snö i Alperna?
Tänkte samma om Lars haha.
Citera
2023-01-29, 23:36
Medlem
Det kan inte vara så att Monica och Roger är castade och redan kände varandra innan inspelningen?
Citera
2023-01-29, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Detta var ett super-duper-fint avsnitt. 😍
Jag som varit så negativ innan.
Detta på grund att:

1. Vi slapp de manuskript-läsande programledarna tramsa sönder allting.
De var helt enkelt ute ur bild.
Istället en seriös joddlarkurs-ledare och sen väldigt trevlig dans, med kursledare även där.
Härlig musik till dansanta par.
De där pensiosarna klarar sig bäst själva (utan de tillgjorda programledarna).

2. Deras enormt fina samtal sinsemellan på balkongen.
Wilhelm: "Jag funderar på hur inställningen förändras med våra åldrar. Att träffa någon sent i livet, och dela den delen av livet. Funderar man mer på det här. Chansen är större att den ena blir sjuk, eller hinner dö före mig. Det är alltid så att den ena dör före och man blir ensam.. Men vi alla här har ganska mycket liv i oss. Vi ville ta den här chansen. Vi kommer nog må bra länge"

Björn: " Jag har nog suddat bort rädslan för döden. Jag har varit med om så mycket resor så jag har "hälsat på" (döden) flera gånger.
Jag har börjat tro att jag är odödlig"
osv (de pratade så fint om åldrande och rädslor)

Björns ord gav mig jättemycket!

3. Så enormt vackert och insiktsfullt Monica och Rooger pratade om åldrande, sex och kroppar, där de satt nakna vid forsen.
Så otroligt befriande om vad som tänder oss sexuellt i kontrast till alla perfekta kroppar instagrammande (som Monica också nämnde).

4. HELT underbart med kombon utåtlevande Maria och tillbakadragna Göran. Hur de tar fram det bästa hos varandra.
Vilken underbar match de är! Om de håller även utanför programmet. Det vet man ju inte.
Men deras umgänge i programmet är ju super-charmigt.

Har alltså svårt för Wilhelm. Jag tyckte att han drog ner stämningen hos de andra. Kändes inte som om de ville prata om döden på det sättet. Björn fick lätta upp stämningen lite grand med sin positiva livssyn. Jag uppfattar Wilhelm som en riktig dysterkvist, lättkränkt (som med Eva) och mörk framtidstro. Nej, med honom får man nog försöka muntra upp hela tiden och dra upp honom från grubblerier.

Annars trevligt avsnitt. Jag tror kanske att Monica och Rooger flippar ut för mycket och snabbt. Har träffat på den där sortens killar, som drar iväg med full fart. De skrämmer alltid och konsekvensen blir att jag backar. Hur fina de än är. Det känns aldrig på riktigt, precis som någon skrev, det verkar mer som de är kära i kärleken än i mig som person. Om man vill ha en lekkamrat är det väl ok, men ett seriöst förhålllande?

Merja är verkligen förskolelärare i grunden. Hela hennes inställning till omgivningen och hennes sätt att berömma de andra påminner mig om en fröken som talar om för barnen att de räcker till.

Jag tror att Göran är ett lätt kap. Han är så tilltufsad så nu när någon tillbringar tid med honom tar han vad som helst bara han slipper vara ensam, men du har rätt, Maria blir lugnare med honom åtminstone än så länge.
Citera
2023-01-30, 07:16
Medlem
Maria är lite intressant, eller kanske inte. Hon bor i bibelbältet, är med i pingstkyrkan, exponerar gärna sina sillisar i urringade toppar på FB-bilder…har nog levt ett hårt liv. Men verkar faktiskt vara en rar kvinna.
Som skrivits, tyckte att de andra såg ut att bli illa till mods när Wilhelm lade ut sina tankar om den oundvikliga döden. Ansåg han sig, som astrolog, stå för någon sorts seriöst perspektiv i sammanhanget, eller är han en ohejdad dysterkvist? Han kanske är van vid att människor konsulterar honom, som en guru, och blir osäker när han själv inte får hålla i taktpinnen?
Programmet är iaf mycket mer underhållande och tankeväckande än jag förväntat efter första avsnittet. Deltagarnas förtjänst, är nog ett bra grepp att programledarna står tillbaka. Faktiskt cred till dem, inte alla som gör det. Vi får se 😉
Citera
2023-01-30, 08:12
Medlem
TaxenSixtens avatar
Lars borde tänka på det gamla ordspråket; den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket. Eller så vill han bara ha kul.
Citera
2023-01-30, 08:18
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Lars borde tänka på det gamla ordspråket; den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket. Eller så vill han bara ha kul.

Sedan undrar jag om han har någon diagnos? Han känns som en speedad råtta.
Vilken kvinna står ut med en sådan? Maria kanske?
Visst Björn och Maria var söta ihop men tror inte på den kombon. Som vänner kanske?
Citera
2023-01-30, 11:19
Medlem
Wilhelm kan glömma att få napp på denna resa, alltför egocentrerad.

Lars Melander måste bestämma sig snart, annars kommer alla damer vara upptagna innan han kommer till skott.

Finns ju flera bubblande par som inte uppmärksammats ännu, mannen som hade orange t-shirt i senaste avsnittet verkar trevlig och har nåt på g.
Citera
2023-01-30, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Wilhelm kan glömma att få napp på denna resa, alltför egocentrerad.

Lars Melander måste bestämma sig snart, annars kommer alla damer vara upptagna innan han kommer till skott.

Finns ju flera bubblande par som inte uppmärksammats ännu, mannen som hade orange t-shirt i senaste avsnittet verkar trevlig och har nåt på g.
Wilhelm är Vädur; ”zodiakens barn - jag först” enl schablontolkning. Samma tolkningsmodell säger dock att Vädurar ofta är varma och generösa personer. Att tjura och vara giftig ska inte ligga för dem, inte heller att rabbla mantrat ”Du går mot döden vart du går”. Säkert andra intressanta aspekter som spelar in 😎.

Nej, alla damer kommer inte att vara upptagna innan Lars har varvat ner. Det är jämna par 😁
Citera
2023-01-30, 12:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Wilhelm är Vädur; ”zodiakens barn - jag först” enl schablontolkning. Samma tolkningsmodell säger dock att Vädurar ofta är varma och generösa personer. Att tjura och vara giftig ska inte ligga för dem, inte heller att rabbla mantrat ”Du går mot döden vart du går”. Säkert andra intressanta aspekter som spelar in 😎.

Nej, alla damer kommer inte att vara upptagna innan Lars har varvat ner. Det är jämna par 😁
Fast jag tror att vi har en transa undercover.
Citera
2023-01-30, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Fast jag tror att vi har en transa undercover.
Läste någonstans att produktionen hade fått kritik för att de inte inbjöd HBQT-personer…men undercover, vem vet? Blir nyfiken, kan du ge en ledtråd till din misstanke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in