Citat:
Ursprungligen postat av
Peace2023
Skämskudde för programledarna som verkar tro det är ett barnprogram. Fåniga och konstlade. Lekarna spolar jag också över. Men roligt om några hittar varandra. Själv tycker jag nog han den sydländske herrn med skägget är stiligast, som finskan verkar hänga efter.
Edit: Men i den åldern är det nog inre kvalitéer som är betydligt viktigare än utseendet och att man delar vissa värderingar.
Ja, i detta avsnitt var de plågsamma programledarna med igen.
Fan, vad de sabbar. Varför göra en tävlingslek av att blåsa alphorn. Jag misstänker att det ändå är ganska kruxigt att få till det där rätta blåset, och då skulle tjockisen till programledare "hålla på och göra en tävling av det, och göra det pinsamt för de som inte fick till det rätta blåset". Själv skulle han andfådd som han är inte lyckas få ut något ljud alls.
Ju mindre man ser de där programledarna, ju bättre blir det.
De agerar några peppande lekledare men är totalt onaturliga inför allt.
Deltagarna tar sig till det mesta på ett naturligt sätt, men de där två är osäkra som två 3-åringar och ändå "ska de ta hand om" deltagarna.
Det är så man spyr.
Det hade varit mycket roligare att se enkom Thore att förmedla sin känsla för rejv, och se samspelet mellan honom och deltagarna.
Deltagarna hade den naturliga utstyrseln dessutom medan programledarna bara hade tramsig, onaturlig utstyrsel och irl skulle vara totalt obekväma med att rejva i skogen.
Dock så tycker jag "inte att man blir yngre" för att man visar att man kan slå klackarna i taket med disko och rejv. Det är ett fördomsfullt sätt att se på ungdom.
Visst, det är fysiskt spänstigt, men "ung i sinnet " handlar om något annat.
Att ha ett skarpt intellekt som äldre, där tycker jag att man behåller sin ungdomlighet, däremot. Inget kan ta knäcken på en åldrande mer än att seniliteten tar över.
Och det är som att vi har fördomar om att dessa deltagare kommer ha mycket lättare att hitta en partner för att de är åldersstigna och mer seriösa än unga.
Det finns inget sådant likhetstecken. Jag tycker nog det är rätt taffligt och ytligt, även deras dejtande.
Och Lars kanske bara är ute efter sex likt en deltagare i Paradise Hotel?
Jag tycker inte dessa åldersstigna deltagare behöver "bevisa sin coolhet" genom att dansa disko och rejv. Det jag tycker är coolt är när de visar sina kloka tankar och erfarenhet.
Vi borde vörda det som äldre förvärvar genom erfarenhet av livet, och hugga tag i "den tillgången" som en fördel för dejtande, istället för att tro att det blir lättare att dejta för att man markerar att man fortfarande är ung eftersom att man kan dansa disko.