2023-02-06, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jaha..i förra veckan fick 11 högt uppsatta tjänstemän och politiker i Zliskis regim avgå p.g.av korruption..

I går fick "självaste" försvarsministern avgå..

Dumsvensken är för lågintelligent för att nånsin förstå Ukraina och hur terror och korruptions regimen fungerar..

Med en clown till ledare skriker de nu som pipande fågelungar efter pengar och vapen.. Clownen lovar att "det ska bli bättring" och dumsvensken köper allt med hull och hår..
Allt är ryssens fel.. "den store skurken" i världen..
Allt påhejat av västeuropa och USA som ser allt för egen vinning..
"Rysshotet" har precis som sagan om "Kejsarens nya kläder" blivit ett mantra för att få befolkningen att "förstå" att vi har ett "allvarligt hot" som med alla medel måste bekämpas...

Vapenindustrin jublar samtidigt som befolkningen i europa får betala priset..

Det största priset för detta spektakel får dock den ukrainska befolkningen betala.
Det är inget annat än en stor skam!

Precis som den Ukrainska terrorregimen behandlade folket i östra Ukraina under många år, får nu hela befolkningen lida för denna djävulska regim.

Ni som skriver här och hoppas på att terrorregimen ska vinna detta borde skämmas!!

Ja jag vet att ni nu i er lågintelligenta bubbla kommer kalla mig "ryzztroll" "putlervurmare" "rysk provokatör" och allt annat ni har mer tid för än logiskt tänkande, men jag bryr mig inte..
En vacker dag kommer sanningen ikapp, det gör den alltid. Tro mig.

Länk till ytterligare en landsförrädare
i terrorregimen:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.expressen.se/nyheter/ukrainas-forsvarsminister-avgar/&ved=2ahUKEwjO5sv7z4D9AhUrRvEDHfzQB0EQFnoECAcQAQ&u sg=AOvVaw3WK85Af1cLhZBktCWQ3VVS

Det du och andra ryssälskare inte förstår är att oavsett hur kriget i Ukraina slutar, eller hur bra/ dåligt den ukrainska regimen fungerar, så har Ryssland gjort bort sig för överskådlig framtid. Inget land i den fria världen kommer lita på dem som samarbets- eller handelspartners. Ingen kommer våga investera i Ryssland. Den fernissa de byggt upp sedan murens fall 1990 har fallit och vi ser alla att de är samma gamla imperialistiska skurk-Ryssland som de historiskt sett alltid varit. Det är oerhört synd om Ukraina att de är geografiskt placerade som de är och därmed fick ta den första smällen när dårarna i Moskva ska börja utöka territoriet till ett nygammalt Storryssland. Alla anständiga länder ska givetvis fortsätta att fullt ut stödja offret Ukraina på bästa sätt. Men detta med att Ryssland gjort sig omöjliga i den fria världen kvarstår oavsett hur det blir i Ukraina framöver. Detta krig Putin startade kan vara historiens största magplask.
Citera
2023-02-06, 11:32
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/10uspfn/russian_soldier_tries_to_shoot_down_a_switchblade/

Ryss försöker skjuta ner en Switchblade 300, just innan den exploderar i ansiktet på honom.
Det är ont om bilder på Switchblade. Det var en himla hype när de skickades men de verkar inte ha använts särskilt mycket.

UKA använder mest hemmasnickrade drönare.
Citera
2023-02-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Fantastiskt!! de utraderar en stad de anser är rysk....
Vilka genier dom är i kreml...

Det är enda sättet att vinna krig. Taktiken var likadan i tjetjenien.

Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Varför satsar de så hårt på Bakhmut?

Det har blivit en flaskhals vid fronten.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Och.., vad sker då ?

(Man har sannerligen tagit sig en god tid för detta. Man skulle nog få underkänt i vilken militärakademi som helst..)

Finns ingen anledning att skynda för mycket. Leder bara till egna förluster.
Citera
2023-02-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
De här höga siffrorna, 700+, verkar vara det nya normala?

Ja på grund av den nya ryska taktiken att pressa fram patruller och infanteri utan att ha gjort förbekämpning. Svårt att säga vad normtalet skall ligga, mitt tal 460 eliminerade sossar per dygn verkar vara för lågt just nu. Kan tvingas höja till 650 om inte kriget förändras.
Citera
2023-02-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är flera tusen stridsvagnar i Polen som har pumpats in av USA.
Varför är dom inte i Ukraina?

Väntar USA på något speciellt tillfälle?

Detta är Nato vagnar. Kan vara bra att ha om ryssen får för sig att bredda fronten.
Citera
2023-02-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Och ”friheten” är HBQT-certifiering, galen feminism, lockdowns, skadliga vaccinsprutor, pridespektalel, könsdysfori, massinvandring och att våran kultur och samhälle raderas.

När ska ni börja inse att det är vi som är dom riktiga fienderna!
Är inte särskilt intresserad av de sakerna nej men däremot av allting annat jag har möjligt att göra 🙂Sen får andra göra sina val, bryr mig inte särdeles mycket över dem, de får tycka och tänka som de vill
Citera
2023-02-06, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Det är ont om bilder på Switchblade. Det var en himla hype när de skickades men de verkar inte ha använts särskilt mycket.

Har tänkt på samma sak. Switchblade ser ju väldigt smidig ut, men trupperna verkar föredra modellerna som kan hovra ovanför skyttegravarna och droppa granater.
Citera
2023-02-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så kanske det blir men bettingbolaget som Psychicsailor så vänligt visade mig har minskat chanserna för att Bakhmut ska falla.

Vet du något som de inte vet om eller önsketänker du?

https://insightprediction.com/c/5/russia-ukraine

Nu när Natovurmarna på SVT rapporterar om ryska framgångar i bachmut och att ryssarna är inne och strider förs gata för gata.

Ja då är staden snart ryss vill jag lova dig.
Citera
2023-02-06, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Går väl betydligt fortare än så med tanke på att det var 100k strax innan jul. 38k på en månad och sex dagar ger väl 1000 om dagen i snitt vilket betyder 62 dagar kvar. Men trenden går ju framåt så det kanske blir 1500 om dagen när temperaturen går upp.

Dom onormalt höga förlustsiffrorna just nu kan bero på att det är politiska mål som måste nås i mars och man går all-in....

Jag får studera detta mer, mitt normtal 460 st eliminerade sossar per dygn är för lågt nu. Det kan bli en månad av mycket höga förluster då Putin har tvingas Gerasimov att till varje pris visa resultat och avancemang.

Jag kanske tvingas höja normtalet till 600 st eliminerade per dygn men jag är osäker.
Citera
2023-02-06, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom onormalt höga förlustsiffrorna just nu kan bero på att det är politiska mål som måste nås i mars och man går all-in....

Jag får studera detta mer, mitt normtal 460 st eliminerade sossar per dygn är för lågt nu. Det kan bli en månad av mycket höga förluster då Putin har tvingas Gerasimov att till varje pris visa resultat och avancemang.

Jag kanske tvingas höja normtalet till 600 st eliminerade per dygn men jag är osäker.

vart hittar ni hur många ryssar som ryker per dag?
Citera
2023-02-06, 11:42
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen

De verkar vara svåra att lära sig, dyra, dålig räckvidd och liten sprängladdning. Den större 600 varianten kanske är användbar men finns bara i små kvantiteter.

I det här kriget så hade det nog snarare varit bättre för Ukraina att ha de iranska motorgräsklippardrönarna att anfalla med.
Citera
2023-02-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Visst är det rent ironiskt att det jag förväntade mig var sant...
Svar från en pajas som inte kan bemöta mitt inlägg som en normalbegåvad, utan endast spyr ut sitt svammel som den indoktrinerade idiot du är.. patetiskt..

Du förväntade dig en rysk seger redan och har haft fel hela tiden tönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in