2023-02-05, 23:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Tjeckien håller på och moderniserar stridsvagnar åt Ukraina. Det kommer nog in materiel från lite alla möjliga ställen som inte uppmärksammas för alla tjatat bara om leoparder.
https://twitter.com/antiputler_news/status/1622293458059726848
Citera
2023-02-05, 23:12
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
I höstas prioriterade man att skicka luftvförsvar eftersom Ukraina efterfrågade just detta på grund av den då pågående ryska terrobombingskampanjen. Det fanns ju oro för att Ryssland skulle slå ut ukrainarnas el under vintern och skapa en humanitär katastrof.

Sedan har det förstås obstruerats från tyskjävlarnas sida, de ville inte godkänna överföring av Leoparderna.

Inse att Ukraina får vapen i lagom mängd precis så dom klarar sig. Du försöker bortförklara varför dom inte får de vapen dpm behöver. Att USA ska skicka Abrams i slutet av året och att Tyskland säljer Leo1 men först efter att dom renoverats säger det mesta.
Citera
2023-02-05, 23:13
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ryssarna har fått upp ångan och går all in nu i detta området.

Bakhmut är snart bara aska.

Fantastiskt!! de utraderar en stad de anser är rysk....
Vilka genier dom är i kreml...
Citera
2023-02-05, 23:14
Medlem
awoke11s avatar
Varför satsar de så hårt på Bakhmut?
Citera
2023-02-05, 23:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Om bara Byggare Bob var med i fält tillsammans med sin krankompis vore saken klar för länge sen: Abrams till Ukraina. Nä, men, jag tror faktiskt att det finns en del sanning i de argument som amerikanerna rabblade upp när Scholz försökte pressa dem till att göra en armkroksdeal med Tyskland. Jag tror det om inte annat för att det nog var precis därför Scholz ville att USA skulle skicka Abrams — han trodde att han på det viset skulle slippa släppa ifrån sig Leopard... Men nu vet vi ju att det finns en hel drös Abrams i Polen. Återstår att se om de korsar den ukrainska gränsen också.

Jag misstänker nog starkt att du vet varför man bygger nya Abrahams för Ukraina, istället för att skicka de som man redan har. Så sluta nu att tramsa.
Citera
2023-02-05, 23:19
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Svinen vill visa upp en liten, liten, framgång för den inhemska hjonpubliken.
Citera
2023-02-05, 23:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Bakhmut faller denna vecka, Sanna mina ord.

Ukraina prejas undan kvarter för kvarter.

Och.., vad sker då ?

(Man har sannerligen tagit sig en god tid för detta. Man skulle nog få underkänt i vilken militärakademi som helst..)
Citera
2023-02-05, 23:22
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Det är flera tusen stridsvagnar i Polen som har pumpats in av USA.
Varför är dom inte i Ukraina?

Väntar USA på något speciellt tillfälle?
Citera
2023-02-05, 23:23
Medlem
Bledsaters avatar
Citat:
Ryssarna har fått upp ångan och går all in nu i detta området.

Bakhmut är snart bara aska.
Är det inte mest pro-ryssar i bakhmut?
Citera
2023-02-05, 23:24
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Kinas elektronik är dock inte i närheten av västs. De har inte kompetens eller utrustning för att tillverka processorer som kommer i närheten av de som Ryssland köpte av väst innan kriget började.

Läser du ens vad jag skriver? Jag skrev bokstavligt talat att Ryssarna är kapabla att producera nya och restaurera gamla stridsvagnar, inte moderna. För de äldre stridsvagnarna de producerar och restaurerar passar kinesisk teknologi perfekt.
Citera
2023-02-05, 23:32
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11

Finns olika förklaringar

1) Det är en prestige/kontrakt för Wagner
2) De behöver en vinst som passar deras narrativ och Donbass är deras narrativ, därav passar det
3) Faller Bakhmut och kringliggande städer/byar så är en Ukrainsk försvarslinje krossad, då kan de fortsätta med nästa försvarjslinje

Tror det är en kombination av alla
Citera
2023-02-05, 23:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag misstänker nog starkt att du vet varför man bygger nya Abrahams för Ukraina, istället för att skicka de som man redan har. Så sluta nu att tramsa.

Varför gör man det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in