2023-02-06, 10:59
Medlem
Låt oss fortsätta att studera dom mycket höga bögförlusterna, siffrorna springer iväg. Det verkar vara all-in som helt krossar HBTQ-federationens möjligheter att föra ett långt krig.

Senaste dygnet inrapporteras 870 eliminerade bögfascister och totalt för hela kriget 132160 st.

Det innebär att kalkylen ger en ny framflyttning till den 3 juli, då vi har en genombrytning av 200.000-gränsen.
Förlustsiffrorna är (S)krämmande...(S)....

På årsdagen 24 februari beräknar vi att minst 140440 kriminella fascistbögar har befriats.

Detta dygn har vi också höga materiella förluster, 11 tanks och 10 bepansrade stridsfordon, 5 st artilleripjäser och 1 st bögigt raketartillerisystem. 13 förstörda last och tankbilar är det vanliga slaget mot underhållet av bögstyrkorna.
Citera
2023-02-06, 11:05
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Låt oss fortsätta att studera dom mycket höga bögförlusterna, siffrorna springer iväg.

Senaste dygnet inrapporteras 870 eliminerade bögfascister och totalt för hela kriget 132160 st.

De här höga siffrorna, 700+, verkar vara det nya normala?
Citera
2023-02-06, 11:05
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det innebär att kalkylen ger en ny framflyttning till den 3 juli, då vi har en genombrytning av 200.000-gränsen.
Förlustsiffrorna är (S)krämmande...(S)....

Går väl betydligt fortare än så med tanke på att det var 100k strax innan jul. 38k på en månad och sex dagar ger väl 1000 om dagen i snitt vilket betyder 62 dagar kvar. Men trenden går ju framåt så det kanske blir 1500 om dagen när temperaturen går upp.
Citera
2023-02-06, 11:10
Avstängd
Jaha..i förra veckan fick 11 högt uppsatta tjänstemän och politiker i Zliskis regim avgå p.g.av korruption..

I går fick "självaste" försvarsministern avgå..

Dumsvensken är för lågintelligent för att nånsin förstå Ukraina och hur terror och korruptions regimen fungerar..

Med en clown till ledare skriker de nu som pipande fågelungar efter pengar och vapen.. Clownen lovar att "det ska bli bättring" och dumsvensken köper allt med hull och hår..
Allt är ryssens fel.. "den store skurken" i världen..
Allt påhejat av västeuropa och USA som ser allt för egen vinning..
"Rysshotet" har precis som sagan om "Kejsarens nya kläder" blivit ett mantra för att få befolkningen att "förstå" att vi har ett "allvarligt hot" som med alla medel måste bekämpas...

Vapenindustrin jublar samtidigt som befolkningen i europa får betala priset..

Det största priset för detta spektakel får dock den ukrainska befolkningen betala.
Det är inget annat än en stor skam!

Precis som den Ukrainska terrorregimen behandlade folket i östra Ukraina under många år, får nu hela befolkningen lida för denna djävulska regim.

Ni som skriver här och hoppas på att terrorregimen ska vinna detta borde skämmas!!

Ja jag vet att ni nu i er lågintelligenta bubbla kommer kalla mig "ryzztroll" "putlervurmare" "rysk provokatör" och allt annat ni har mer tid för än logiskt tänkande, men jag bryr mig inte..
En vacker dag kommer sanningen ikapp, det gör den alltid. Tro mig.

Länk till ytterligare en landsförrädare
i terrorregimen:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.expressen.se/nyheter/ukrainas-forsvarsminister-avgar/&ved=2ahUKEwjO5sv7z4D9AhUrRvEDHfzQB0EQFnoECAcQAQ&u sg=AOvVaw3WK85Af1cLhZBktCWQ3VVS
Senast redigerad av flashbackstasi 2023-02-06 kl. 11:13. Anledning: länk saknas
Citera
2023-02-06, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jaha..i förra veckan fick 11 högt uppsatta tjänstemän och politiker i Zliskis regim avgå p.g.av korruption..

I går fick "självaste" försvarsministern avgå..

Dumsvensken är för lågintelligent för att nånsin förstå Ukraina och hur terror och korruptions regimen fungerar..

Med en clown till ledare skriker de nu som pipande fågelungar efter pengar och vapen.. Clownen lovar att "det ska bli bättring" och dumsvensken köper allt med hull och hår..
Allt är ryssens fel.. "den store skurken" i världen..
Allt påhejat av västeuropa och USA som ser allt för egen vinning..
"Rysshotet" har precis som sagan om "Kejsarens nya kläder" blivit ett mantra för att få befolkningen att "förstå" att vi har ett "allvarligt hot" som med alla medel måste bekämpas...

Vapenindustrin jublar samtidigt som befolkningen i europa får betala priset..

Det största priset för detta spektakel får dock den ukrainska befolkningen betala.
Det är inget annat än en stor skam!

Precis som den Ukrainska terrorregimen behandlade folket i östra Ukraina under många år, får nu hela befolkningen lida för denna djävulska regim.

Ni som skriver här och hoppas på att terrorregimen ska vinna detta borde skämmas!!

Ja jag vet att ni nu i er lågintelligenta bubbla kommer kalla mig "ryzztroll" "putlervurmare" "rysk provokatör" och allt annat ni har mer tid för än logiskt tänkande, men jag bryr mig inte..
En vacker dag kommer sanningen ikapp, det gör den alltid. Tro mig.

Länk till ytterligare en landsförrädare
i terrorregimen:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.expressen.se/nyheter/ukrainas-forsvarsminister-avgar/&ved=2ahUKEwjO5sv7z4D9AhUrRvEDHfzQB0EQFnoECAcQAQ&u sg=AOvVaw3WK85Af1cLhZBktCWQ3VVS

Idiot.

Han blev befordrad till att vara minister för materiel och upprustning, vilket är det han varit bäst på.

Budanov är en stor stjärna som nu fått ännu mer betydelse.

I ditt skitryssland är korruption premierat, åk dit istället och ta värvning så får du leva det liv du vill.
Citera
2023-02-06, 11:19
Medlem
Hittills har 65.000 ryska krigsbrott registrerats i Ukraina. Vi kan nog anta att mörkertalet är det mångdubbla.

https://www.cnbc.com/2023/02/01/ukraine-russia-war-65000-war-crimes-committed-prosecutor-general-says.html

Citat:
“We have all witnessed with horror the evidence of atrocities committed in Bucha, Irpin, Mariupol, Izium, Kherson, Kharkiv regions and other liberated cities and towns,” Kostin said, adding that Ukrainian authorities have discovered mass burial sites in areas occupied by Russian troops.

“These crimes are not incidental or accidental, they include indiscriminate shelling of civilians, willful killing, torture, conflict-related sexual violence, looting and forced displacement on a massive scale,”

Kommer internationella domstolen i Haag att räcka till för allt detta?
Senast redigerad av Chillgren 2023-02-06 kl. 11:24.
Citera
2023-02-06, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Hörru finnpajsare, året är inte 1984 - vi har inte varit i krig med Ryssland på flera hundra år. Ni banderister som bjäbbar om "den moskovitiska ondskan" osv visar bara hur hjärntvättade ni är.

Vad spelar det för roll.

Ryssland har 2022 anfallit det fria landet ukraina, har du svårt med internationell rätt och allmän empati?
Citera
2023-02-06, 11:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Idiot.

Han blev befordrad till att vara minister för materiel och upprustning, vilket är det han varit bäst på.

Budanov är en stor stjärna som nu fått ännu mer betydelse.

I ditt skitryssland är korruption premierat, åk dit istället och ta värvning så får du leva det liv du vill.

Visst är det rent ironiskt att det jag förväntade mig var sant...
Svar från en pajas som inte kan bemöta mitt inlägg som en normalbegåvad, utan endast spyr ut sitt svammel som den indoktrinerade idiot du är.. patetiskt..
Citera
2023-02-06, 11:27
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Skälen till att Sov/Ryssland har lättare stridsvagnar är fler. En av dem att man lättare tar sig över broar och det är enklare att flytta på dem med järnväg. Samt sov/ryska vägar var/är sämre än västs vägar. Det finns givetvis andra skäl. Ett till ex är att Ryssarna spar material per stridsvagn om de är lättare. Det finns givetvis fler.
Lite samma resonemang som när det kommer till IFV/MBT. Fast en modern IFV är bara marginellt billigare än en MBT.

Personligen är jag lite tveksam till att om den extra bepansringen på en MBT skyddar nämnvärt. Ett vapen avsett för en MBT klarar jobbet och det finns ganska gott om dessa. Är du in en IFV eller MBT spelar inte så stor roll.

Både en 120mm kanon i en MBT och en 40/30mm kanon i en IFV strimlar infanteri, byggnader och de flesta fordon. Samt IFV har ofta med sig något annat som strimlar MBT. Fördelen med IFV är just att man kan ha med lite soldater som kan lastas ut för att utföra uppgifter som fordonet inte klarar.

Det ska blir intressant att se hur moderna varianter presterar när de kommer i fällt.
Citera
2023-02-06, 11:28
Medlem
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/10uspfn/russian_soldier_tries_to_shoot_down_a_switchblade/

Ryss försöker skjuta ner en Switchblade 300, just innan den exploderar i ansiktet på honom.
Citera
2023-02-06, 11:29
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vad spelar det för roll.

Ryssland har 2022 anfallit det fria landet ukraina, har du svårt med internationell rätt och allmän empati?
Ska man vara petig så anföll ryssarna redan 2014. Om väst hade get stöd redan då så skulle vi inte vara i det här läget idag.
Citera
2023-02-06, 11:30
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/10uspfn/russian_soldier_tries_to_shoot_down_a_switchblade/

Ryss försöker skjuta ner en Switchblade 300, just innan den exploderar i ansiktet på honom.

En mindre ryss där, jag tror han var naiv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in