2023-02-06, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkarate
Har inte hört från Sorrento igen, tack och lov. Som sagt är allt polisanmält och under utredning men jag har inte hört nåt från polisen heller.

Fallet har fått en gnutta uppmärksamhet i Motala tidning. Såg en artikel där för ett tag sen. Hamnade på förstasidan dessutom. I artikeln stod det nåt om att någon från Sorrento utsatts för anlagd bilbrand och att polisen ska undersöka om det finns nån koppling. WTF? Varken jag eller brorsan ligger bakom nån bilbrand och jag hoppas att vi inte får skulden för det.

Länka gärna. Låter sjukt skumt, va fan håller dom på med kan man undra.
2023-02-06, 03:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Länka gärna. Låter sjukt skumt, va fan håller dom på med kan man undra.

Artikeln finns här:
https://mvt.se/bli-prenumerant/artikel/r16m8kkj/mvt-2m2kr_s_22
2023-02-06, 05:57
Medlem
deerejohns avatar
Citat:
Artikeln finns här:
https://mvt.se/bli-prenumerant/artikel/r16m8kkj/mvt-2m2kr_s_22

Synd att den ligger bakom en betalvägg.

Det verkar vara lite folk som är irriterade på:

https://restaurantguru.com/Pizzeria-Sorrento-Motala/reviews/restaurantguru
2023-02-06, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deerejohn

Man kan nästan tro att de söker konflikt genom att missförstå medvetet och ge kunderna fel beställningar.

Bara att stänga ner på direkten.
2023-02-06, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Många är sådär och dom har sjukt dålig impulskontroll.

Men det där att maten är bra och ingen klagar så borde du se kitchen nightmares, alltid lika underhållande att få höra krögarna säga att maten är inte dålig. Haha

Men när jag går ut och äter så vill jag inte behöva känna att detta hade jag kunnat gjort bättre hemma.

Exact! Jag har hittat en ny favoritresraurang men det är bara en tidsfråga innan ni ån sjunker! Mycket riktigt häromveckan när jag var där (det är buffe')
Hade ni ån gått ner, min fråga var - detta har du gjort på rester? Ja blev svaret. Det är svårt att hålla en högnivå konstant...
Personligen lagar jag bättre mat än övervägande delen av lunchrestauranger.
2023-02-06, 11:42
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Reviews online är nästan alltid ägaren, de anställda och deras polare som skriver, det förstår du säkert om du anstränger dig lite.

Ja, "märkligt" att vissa viktiga ord alltid stavas fel, och med samma felstavning.

Som om det vore samma person som skrev toppbetyg varje gång...
2023-02-06, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deerejohn

Artikeln:
"Restaurang och kunder hamnade i bråk efter kritik på nätet. Polisen ska nu utreda anklagelser om hotfulla hembesök, telefontrakasserier och en anlagd bilbrand.

De inblandade i Motala har gjort flera polisanmälningar mot varandra under de senaste veckorna. Starten uppges ha varit en matbeställning som senare resulterade i en negativ recension på nätet.
Kunderna påstår att kritiken ledde till att en eller flera personer från restaurangen hotade dem på telefon samt gjorde ett hembesök där deras bostadsdörr blev vandaliserad. Företaget hävdar tvärtom att det är kunderna som trakasserat personalen via ett stort antal telefonsamtal och inlägg i sociala medier.
Polisanmälningarna rör misstänkt olaga hot, ofredande, skadegörelse och hets mot folkgrupp, uppger förundersökningsledare Marcus Hoppe.
- Vi kommer att begära in det material som finns, som inlägg och samtalsinspelningar. Delvis för att se om det utgör brott, delvis för att se om vi kan styrka vem det är som i så fall har begått brottet, säger han.
I tisdags kväll fick en av de inblandade i konflikten sin bil uppeldad på en parkering i ett bostadsområde i Motala. Polisen utreder skadegörelse genom brand men det finns ingen misstänkt gärningsman i nuläget. Enligt Marcus Hoppe är det för tidigt att slå fast ett samband mellan händelserna.
- Bilen har brunnit och sedan får man väl göra vilka kopplingar och tro vad man vill. Vi måste ju ta reda på vad vi i så fall skulle kunna bevisa, säger förundersökningsledaren."
2023-02-06, 13:12
Medlem
acitflexs avatar
Citat:
Har inte hört från Sorrento igen, tack och lov. Som sagt är allt polisanmält och under utredning men jag har inte hört nåt från polisen heller.

Fallet har fått en gnutta uppmärksamhet i Motala tidning. Såg en artikel där för ett tag sen. Hamnade på förstasidan dessutom. I artikeln stod det nåt om att någon från Sorrento utsatts för anlagd bilbrand och att polisen ska undersöka om det finns nån koppling. WTF? Varken jag eller brorsan ligger bakom nån bilbrand och jag hoppas att vi inte får skulden för det.

Försäkringsbedrägeri som de passar på att utföra nu?

Jag hann se videorna som din brorsa publicerade på tiktok. Helt otroligt gränslösa människor, så hade inte förvånat mig.
2023-02-06, 13:25
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Man kan nästan tro att de söker konflikt genom att missförstå medvetet och ge kunderna fel beställningar.

Skumt att det rasat in dåliga omdömen bara de sista dagarna. Äter ofta där när jag är i byn. Hygglig pizza och väldigt trevlig personal är mitt intryck.
2023-02-06, 14:51
Medlem
swebarbs avatar
är det denna på google maps ? där verkar dom inte fått dåliga recensioner konstigt nog..

https://www.google.se/maps/place/Pizzeria+Sorrento/@58.5485597,15.0604204,18.46z/data=!4m7!3m6!1s0x465bdd3c4e22796d:0x9825fd9f6e1ec 3a5!8m2!3d58.5486158!4d15.0611277!9m1!1b1
2023-02-06, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av acitflex
Försäkringsbedrägeri som de passar på att utföra nu?

Jag hann se videorna som din brorsa publicerade på tiktok. Helt otroligt gränslösa människor, så hade inte förvånat mig.

Nej, det hade inte förvånat mig heller.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
är det denna på google maps ? där verkar dom inte fått dåliga recensioner konstigt nog..

https://www.google.se/maps/place/Pizzeria+Sorrento/@58.5485597,15.0604204,18.46z/data=!4m7!3m6!1s0x465bdd3c4e22796d:0x9825fd9f6e1ec 3a5!8m2!3d58.5486158!4d15.0611277!9m1!1b1

Ja, det är den.
2023-02-07, 00:52
Medlem
deerejohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7

Stäng skiten!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in