Citat:
Ursprungligen postat av
WitchcultToday
Har du något som understryker det du rantar om? För jag tror verkligen helt tvärtom.
Att folk är piggare och recensera om upplevelsen är negativ än om den är positiv.
Annars kan jag i alla fall utgå ifrån att de flesta ställen är skit (vilket de ofta säkert är med) då man alltid kollar recensioner, till och med på minsta lilla pizzeria.
Sedan om stället typ inte har några recensioner är det okej osv.
För det första så har vi inget bra verktyg såvitt jag vet om i Sverige såsom yelp, såvida du inte ska på resturang då kan tripadvisor vara till hjälp. Men detta är oftast i större städer.
Brukar själv använda mig av Tripadvisor utomlands.
Men detta är en pizzeria och man beställer via foodora.
I regel så kan då missnöjda kunder vända sig till kundtjänst på Foodora och få kompensation, men då ska man vara rikigt missnöjd för att lämna en negativ recension.
Att få en halvtaskig upplevelse brukar i regel mer leda till att man beställer från nåt annat ställe nästa gång och man går vidare med livet.
Se bara på flertalet inlägg i tråden där man idiotförklarar ts att ens klaga från första början.
Google är inget säkert verktyg då denna restaurang har flertalet 5 stjärnor sen två veckor tillbaka och således har 5 stjärnor i betyg.
https://recensi.se/sa-kanner-du-igen-falska-omdomen/
Men om du har information om att det är motsatsen så får du gärna upplysa mig. Jag kan stå för när jag har fel.