Citat:
De flesta restaurangägare av utländsk härkomst klarar inte kritik. Jag åt en asiatisk buffe' på asecs i Jönköping på genomresa och klagade på att maten var på tok för stark. Svaret blev " ingen annan har klagat"
Jag svarade "bara för att ingen annan har klagat så menar du att det inte är något fel "?
Det är inget fel på maten blev svaret!
Jag och min vän tittade på varandra och skakade på huvudet.
Till saken hör att min vän älskar stark mat men kunde inte äta upp.
Jag åt på en pizzeria i min stad i våras (jag åt en Kebabtallrik)
Maten var i det närmaste kall, jag måste ha sett missnöjd ut för ägaren kom fram och frågade om allt var till belåtenhet? Nej svarade jag, maten är kall! Den var varm nyss fick jag till svar, ok men den är kall nu, jag tog upp en pommes frites han kände på den och gick och hämtade pengar som han gav mig med orden "visa dig aldrig mer här"
Några dagar senare sprang jag på honom i en affär och jag frågade vad var det som hände häromdagen? Hade du en dålig dag? Han skrek att jag hade varit mycket otrevlig dessutom hade jag nästan ätit upp innan jag klagade (fel jag hade precis börjat äta)
Jag sade att allt jag ville var att äta varm mat, nu rök det från öronen på honom och han skrek att maten han hade serverat var varm!min motfråga innan jag gick var varför gav du mig pengarna tillbaka för då om maten var varm. Nu gapade han så att personal i affären vi var i bad honom att dämpa sig eller att avlägsna sig.
Ned de kan inte ta kritik utan att ta det personligt. Detta är det nya Sverige!
Jag svarade "bara för att ingen annan har klagat så menar du att det inte är något fel "?
Det är inget fel på maten blev svaret!
Jag och min vän tittade på varandra och skakade på huvudet.
Till saken hör att min vän älskar stark mat men kunde inte äta upp.
Jag åt på en pizzeria i min stad i våras (jag åt en Kebabtallrik)
Maten var i det närmaste kall, jag måste ha sett missnöjd ut för ägaren kom fram och frågade om allt var till belåtenhet? Nej svarade jag, maten är kall! Den var varm nyss fick jag till svar, ok men den är kall nu, jag tog upp en pommes frites han kände på den och gick och hämtade pengar som han gav mig med orden "visa dig aldrig mer här"
Några dagar senare sprang jag på honom i en affär och jag frågade vad var det som hände häromdagen? Hade du en dålig dag? Han skrek att jag hade varit mycket otrevlig dessutom hade jag nästan ätit upp innan jag klagade (fel jag hade precis börjat äta)
Jag sade att allt jag ville var att äta varm mat, nu rök det från öronen på honom och han skrek att maten han hade serverat var varm!min motfråga innan jag gick var varför gav du mig pengarna tillbaka för då om maten var varm. Nu gapade han så att personal i affären vi var i bad honom att dämpa sig eller att avlägsna sig.
Ned de kan inte ta kritik utan att ta det personligt. Detta är det nya Sverige!
Tyvärr är jag benägen att hålla med. Hämtade ut en bricka mat på Max härförleden och reagerade på att lökringar fattades. När jag påpekade detta för araben i disken började han skrika att jag inte beställt lökringar. När jag visade kvittot började han istället skrika att jag fått lökringarna. Jag gav mig inte och fick snart lökringar från en medarbetare. Det intressanta var att araben själv inte hade något att tjäna på att tjafsa om beställningen. Ändå gjorde han det. Har varit med om många liknande incidenter på andra ställen. Fascinerade kultur, den arabiska.