2023-02-05, 22:17
Medlem
-GGs avatar
Nu hoppas jag verkligen att Kane stannar i Tottenham och gör en Totti. Han kommer att slå målrekordet om han stannar, och att göra det för en klubb är bättre än alla titlar i världen.

Han kan lika gärna stanna och bli en legendar, i detta läge.

Han är grym.
Citera
2023-02-05, 22:18
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Nej jag håller med, Klopp borde få stanna tills han iaf kan ha ett fungerande mittfält igen. Frågan är dock vad Liverpool ska göra på den fronten för i dagsläget känns det ju nästan som man kan skeppa iväg de flesta man har? Milner - gammal travhäst. Henderson - skadad och även han upp i åren och har inte samma ben längre. Keita - väntar fortfarande på att se ett embryo av spelaren han var i Bundesliga men det skeppet har nog seglat. Thiago - för lite och för sällan, skador på det. Ox - inte bra nog. Fabinho - bra tidigare men långt ifrån bra nog i år.

Visst finns det potential i några av de yngre spelarna men känns ju inte ens som en 100m värvning i Bellingham hade räckt. Känns som Liverpool behöver 2 riktigt bra mittfältare.

Nja, jag påstår att vi behöver 5-6 nya spelare, vara åtminstone 3 av absolut högsta klass. Vi behöver en toppklass mittback, en offensiv och en defensiv mittfältare av toppklass i utvecklingsbar ålder. Vi behöver 1-2 ordinära mittfältare som backup och vi behöver en utvecklingsbar högerback. Vi skulle behöva handla för i runda släng £300-400M brutto till sommaren. Vi behöver oxå kunna sälja av spelare som inte håller måttet längre eller som stagnerat i utveckling.
Citera
2023-02-05, 22:27
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ny tränare effekten slår aldrig fel. Vissa vill få det till något specifikt i att just Lampard sparkades. Men så var såklart inte fallet.

Lampard vann sina två första matcher med Everton med total 7-1. Han åtnjöt exakt samma effekt. Värt att tänka på för Everton fans, eller Lampard hatare som redan nu utropar succe.

Jesse March tog över Leeds efter Bielsa och tog dom till säkerhet efter samma ny tränare effekt. Nu ropar fansen på hans avgång.

Väl enkelspårigt bland fotbollsfans ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Nu hoppas jag verkligen att Kane stannar i Tottenham och gör en Totti. Han kommer att slå målrekordet om han stannar, och att göra det för en klubb är bättre än alla titlar i världen.

Han är grym.
Han kan aldrig bli en Totti. Kane försökte bråka sig bort från Spurs. Han är där mot sin vilja. Totti älskade sitt Rom och ville aldrig därifrån. Kane har redan visat att han håller titlar före Tottenham. Lägger United eller Bayern seriösa bud i sommar är det tack och hej Kane.
Citera
2023-02-05, 22:30
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ny tränare effekten slår aldrig fel. Vissa vill få det till något specifikt i att just Lampard sparkades. Men så var såklart inte fallet.

Lampard vann sina två första matcher med Everton med total 7-1. Han åtnjöt exakt samma effekt. Värt att tänka på för Everton fans, eller Lampard hatare som redan nu utropar succe.

Jesse March tog över Leeds efter Bielsa och tog dom till säkerhet efter samma ny tränare effekt. Nu ropar fansen på hans avgång.

Väl enkelspårigt bland fotbollsfans ibland.

Han kan aldrig bli en Totti. Kane försökte bråka sig bort från Spurs. Han är där mot sin vilja. Totti älskade sitt Rom och ville aldrig därifrån. Kane har redan visat att han håller titlar före Tottenham. Lägger United eller Bayern seriösa bud i sommar är det tack och hej Kane.

En Totti så gott det går.

Jag tror att han stannar. Alla spelare tjurar då och då. I slutändan är det viktigaste att han stannade.
Citera
2023-02-05, 23:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Haha, tack för påminnelsen! Sommaren 2020, när du fäktade för att Maupay skulle ha solklart rött för det här:

https://youtu.be/TNtOSwUYsX8?t=24

Inte nära kort ens en gång - din ilska kommer enbart av att Leno landar olyckligt och skadar sig. Det tog flera dagar för dig att backa från världens solklaraste röda till att "åtminstone gult". Det kunde du inte heller hitta stöd i regelboken för, trots att du enligt egen utsago varit både ledare, spelare och gått kurser. Jag börjar mer och mer tro att din definition av "fakta" = det du vet är rätt.

Gällande situationen igår hamnade den inte med på någon höjdpunkts-reel så svårt att bedöma.

En sak ska jag dock hålla med dig om - Everton har de sista åren varit ett riktigt fult brunkargäng som mot bättre lag enbart är reaktiva och destruktiva. Vet inte om det var fallet igår, men skulle de åka ur kommer jag verkligen inte sakna just det. Everton som klubb kanske, men inte att laget som går och förlorar mot allt och alla i just the friendly derby bara grisar och shithousar.
Klart som givet att Maupay skulle ha fått ett kort mot sig för incidenten mot Leno i 2020, att tro ngt annat är bara naivt. Och i gårsdagens match mot Everton så gjorde Maupay bort sig i kanske ännu större grad. Maupay är en jäkligt grisig spelare.

Naturligtvis så har man rätt när en förhåller sig till fakta, är inte det ganska uppenbart?

Ja, Everton är - efter mitt tycke - det klart tristaste och det mest oinspirerade laget i hela EPL, och har det varit i några år nu.
Citera
2023-02-05, 23:30
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Klart som givet att Maupay skulle ha fått ett kort mot sig för incidenten mot Leno i 2020, att tro ngt annat är bara naivt. Och i gårsdagens match mot Everton så gjorde Maupay bort sig i kanske ännu större grad. Maupay är en jäkligt grisig spelare.

Naturligtvis så har man rätt när en förhåller sig till fakta, är inte det ganska uppenbart?

Ja, Everton är - efter mitt tycke - det klart tristaste och det mest oinspirerade laget i hela EPL, och har det varit i några år nu.

Tycker det är dags du tackar Spurs för att vi slog city
Citera
2023-02-05, 23:39
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
De flesta som följt Spurs den här säsongen är nog överens om att dagens match var den bästa från laget så här långt. Det kommer samtidigt som Conte är borta pga hälsoproblem. Jag tror inte det är en slump. Conte kanske är en bra tränare men han passar inte in i Tottenham. Fansen vill inte se hans typ av fotboll och spelarna vill inte spela det.
Stellini har varit en vapendragare till Conte sen tiden i Juventus. Visserligen ett break emellan men joinade Conte i Inter sen. Och nu Spurs. Knappast någon som gör något speciellt annorlunda utan delar Contes fotbollstänk.

Senast han var huvudtränare i Alessandria gjorde hans lag 13 mål på 14 matcher innan han sparkades för dåliga resultat. Man avslutade säsongen säsongen på 54 mål på 36 matcher. Markant ökning av målsnitt med nya tränaren.

Men har nu vunnit 5/5 som stand in för Conte. Vann mot Marseille tidigare under säsongen. Sedan 3/3 när Conte var avstängd 3 matcher under tiden i Inter. Så Conte är nog lugn med att lämna över till Stellini mär det behövs.
Citera
2023-02-05, 23:45
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

Han är grym.

Harry Kane är en chokare i världsklass, bara kolla på VM-kvarten mot Frankrike. Sen finns det endast en kapten i Premier Leagues historia som kan mäta sig med Totti och han heter John Terry.
Citera
2023-02-05, 23:47
Medlem
goseigens avatar
Det här var en bra omgång på många sätt. Spurs, Brighton och Brentford måste jubla. Det vore kul om något av de sista två kunde nå topp-fyra.

Två lag som inte jublar är väl Saints och Cherries.
Citera
2023-02-06, 00:09
Medlem
exe.es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Tycker det är dags du tackar Spurs för att vi slog city

Ja, den här gången kan man inget annat än att tacka Spurs som Arsenal supporter men å andra sidan hade vi kunnat rycka ifrån i toppen om inte spelarna gjort säsongens svagaste insats hittills. Surt att ett formsvagt lag som Everton ska vinna och Jorghino sög förövrigt. Tycker Partey borde spelat hela matchen. Men men senaste torsken innan den var den 4:e september så det får man väll ändå säga är helt okej. För Evertons del lär det nog vända nu när man tagit in en skicklig tränare och det kändes på förhand inför den här matchen att en ny tränare skulle ge deras spelare mer energi. Även starkt av Tottenham att slå city utan Conte vid sidan av, men fyfan vad Håland var osynlig
Citera
2023-02-06, 00:36
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Harry Kane är en chokare i världsklass, bara kolla på VM-kvarten mot Frankrike. Sen finns det endast en kapten i Premier Leagues historia som kan mäta sig med Totti och han heter John Terry.

Nu lugnar vi oss lite. Finns flera i historien som är minst lika stora som Terry. Bla Vieira Roy Keane och Gerrard.
Citera
2023-02-06, 00:52
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Rico Lewis.. 18 år och spelar som jag vet inte vad. Nästa Lahm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in