Citat:
Ursprungligen postat av
Elvi
Tillgång till el, stor hamn för världens största containerfartyg och i samma område som en av Europas solidaste bolag LKAB. Lägg till framtida giganter som Hybrit och H2GS.
LKAB använder Narviks hamn. Skellefteås hamn är varken isfri eller tillräckligt stor för "världens största containerfartyg" så glöm det.
Sen är det definitivt inga "framtida giganter" i det fossilfria stålet, som ingen kommer att ha råd att köpa. Det är bara ännu mer kapitalförintelse i spåren av klimatextremisternas framfart.