2023-02-05, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Verkligen inte? Kan vi diskutera dumpens gärning istället för att namedroppa retoriska begrepp. Är du också en pedofilvurmare?

Om du med det avser att jag inte nödvändigtvis köper allt du säger rakt av, så är det nog så, ja.
Citera
2023-02-05, 20:14
Medlem
Jag gillar Dumpen men den senaste uthängningen känns inte helt bra.

Med barnet närvarande. Som mer eller mindre gråter och nu finns förevigad på nätet. Det där är inget som ett barn ska behöva bära med sig eller ha över sig under uppväxten på grund av vad en vuxen person har gjort.

Ja nä. Känns inte helt bra för mig.
Citera
2023-02-05, 20:18
Medlem
Fittfittas avatar
Förresten är det någon som vet varför Patrik Sjöberg har så låg självkänsla och har blivit så trashig så att han känner att det han måste göra för att må bättre är att förödmjuka oskyldiga människor? Han fick stock av tränaren eller något har jag hört men jag vet inte om det har med saken att göra. Det kanske är en kombination av att han vill hämnas (även om han såklart gör det på ett totalt felriktat sätt) samt att han är ett patetiskt WT?
Citera
2023-02-05, 20:21
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Förresten är det någon som vet varför Patrik Sjöberg har så låg självkänsla och har blivit så trashig så att han känner att det han måste göra för att må bättre är att förödmjuka oskyldiga människor? Han fick stock av tränaren eller något har jag hört men jag vet inte om det har med saken att göra. Det kanske är en kombination av att han vill hämnas (även om han såklart gör det på ett totalt felriktat sätt) samt att han är ett patetiskt WT?
Nu gillar jag inte när pöbeln tar lagen i egna händer, men det är väl knappast oskyldiga människor han ger sig på?
Citera
2023-02-05, 20:24
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Nu gillar jag inte när pöbeln tar lagen i egna händer, men det är väl knappast oskyldiga människor han ger sig på?
Vad har de gjort då?
Citera
2023-02-05, 20:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Vad har de gjort då?
Planerade att göra det du nyligen berättade att du har gjort mot 13- åring.
Citera
2023-02-05, 20:30
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Vad har de gjort då?
Groomat, skickat sexuella bilder och meddelanden, stämt möte för att ha sex med barn under 15 år och dykt upp på mötesplatsen. Det är olagligt.
Citera
2023-02-05, 20:31
Avslutad
Citat:
Beror på hur man definierar oskyldig.
Citera
2023-02-05, 20:34
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Beror på hur man definierar oskyldig.
De blir dömda för brott med bevisen som Dumpen lämnar till polisen.

Hade de stannat vid det, hade jag tyckt att deras agerande varit oproblematiskt.
Senast redigerad av VetVemDuAr 2023-02-05 kl. 20:38.
Citera
2023-02-05, 20:39
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Jo, att många som är aktiva och involverade i Dumpen är det som täckmantel och blir inte granskade eftersom de är på ”rätt sida” och jagar pedofiler. Eller att de är lika lite granskade som alla andra människor i samhället, men inte märks för att de är bättre på att dölja det än de som åker fast på dumpen. Det är ju forfarande ett konstant antal pedofiler därute. De minskar inte pga Dumpen, som förmodligen fångat upp blott en bråkdel. Jag tänker då att dumpen flyttat fokus och därmed bidrar inte att fler pedofiler åker fast, tvärtom.

Men det är ju annars ett vedertaget fenomen och vanlig psykologi som förekommer hela tiden i alla typer brott och skambelagda aktiviteter att ”förövare” och brottslingar dyker upp frivilligt i aktiviteter i direkt anslutning till sina handlingar/ogärningar. Det är snarare en regel än ett undantag. Tänk kapten klänning, mördare som återvänder till brottsplatsen eller pyromaner som står och beskådar sin egen eldsvåda som ”vittne” osv osv.

Har svårt att tro det skulle vara skillnad inom pedofili. Det som gör det mer påtagligt är besattheten och dem outtröttliga ihärdigheten många visar upp, fast det inte har någonting med dem själva att göra. Varför? Om de genuint bryr sig om barns utsatthet så svälter tex typ hela Afrika med 500 miljoner barn. Att en del gör det för att de själva blivit utsatta kan man kanske förstå eller om det rör ens egen familj. Men det gäller ju långt ifrån alla.

Är inte det för att rentvå sig själv och att dölja sina egna oegentligheter så vet inte jag. Som sagt det är ugglor i mossen och jag kommer inte bli ett dugg förvånad om det visar sig att dumpen är fylld till bredden med diverse avskum och pedofiler.
Om dom undgår granskning från Dumpen så är det för att dom inte fastnar i Dumpens nät. Dom raggar inte barn där Dumpen fiskar gäddor helt enkelt.
När det gäller konstant antal pedofiler så är det givetvis så fram tills vi börjar avliva dom.
Det krävs dödsstraff för att minska antalet.
Det krävs inte dödsstraff för att minska frekvensen.
Citera
2023-02-05, 21:04
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Groomat, skickat sexuella bilder och meddelanden, stämt möte för att ha sex med barn under 15 år och dykt upp på mötesplatsen. Det är olagligt.
Men de kommunicerade ju med vuxna personer. Det är inte olagligt.
Citera
2023-02-05, 21:05
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Planerade att göra det du nyligen berättade att du har gjort mot 13- åring.
Fast då har de ju inte gjort något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in