Citat:
Ursprungligen postat av
silopsilop
Hur tänker du med det?
Hur skulle det gå till menar du?
Jo, att många som är aktiva och involverade i Dumpen är det som täckmantel och blir inte granskade eftersom de är på ”rätt sida” och jagar pedofiler. Eller att de är lika lite granskade som alla andra människor i samhället, men inte märks för att de är bättre på att dölja det än de som åker fast på dumpen. Det är ju forfarande ett konstant antal pedofiler därute. De minskar inte pga Dumpen, som förmodligen fångat upp blott en bråkdel. Jag tänker då att dumpen flyttat fokus och därmed bidrar inte att fler pedofiler åker fast, tvärtom.
Men det är ju annars ett vedertaget fenomen och vanlig psykologi som förekommer hela tiden i alla typer brott och skambelagda aktiviteter att ”förövare” och brottslingar dyker upp frivilligt i aktiviteter i direkt anslutning till sina handlingar/ogärningar. Det är snarare en regel än ett undantag. Tänk kapten klänning, mördare som återvänder till brottsplatsen eller pyromaner som står och beskådar sin egen eldsvåda som ”vittne” osv osv.
Har svårt att tro det skulle vara skillnad inom pedofili. Det som gör det mer påtagligt är besattheten och dem outtröttliga ihärdigheten många visar upp, fast det inte har någonting med dem själva att göra. Varför? Om de genuint bryr sig om barns utsatthet så svälter tex typ hela Afrika med 500 miljoner barn. Att en del gör det för att de själva blivit utsatta kan man kanske förstå eller om det rör ens egen familj. Men det gäller ju långt ifrån alla.
Är inte det för att rentvå sig själv och att dölja sina egna oegentligheter så vet inte jag. Som sagt det är ugglor i mossen och jag kommer inte bli ett dugg förvånad om det visar sig att dumpen är fylld till bredden med diverse avskum och pedofiler.