2023-02-05, 12:28
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Där kom den totalt haltande bankrånjämförelsen igen. Kom med något nytt snälla för det där håller inte över huvud taget. Pedofili är en psykisk sjukdom och den som lider av den riskerar att utsätta folk (barn) omkring dem för FARA. Att drömma om bankrån kanske inte är speciellt normalt men det är ingen psykisk sjukdom.

Det faktum att dessa pedofiler som dumpen haffar, faktiskt HAR stämt träff med vad de tror är ett barn, visar att de är kapabla till det och därför FÖRTJÄNAR de att hängas ut så att folk i deras närhet kan skydda sina barn.

Allmänheten förtjänar att veta att deras granne, dagisfröken, fritidsledare, fotbollstränare osv är pedofil. Det hjälper en att skydda sitt barn. Om dessa STÖRDA INDIVIDER får verka i det fördolda har de fritt spelrum att grooma nya barn, RIKTIGA barn.

Edit: Jag hade GÄRNA infört skamstraff för pedofiler. En skampåle i varje samhälle där man kan spänna fast dem så man kan gå och pissa dem i ansiktet. Det hade varit riktigt jävla najs.
Varför ger du dig på psykiskt sjuka människor då? Är inte det lite väl lågt? Att sparka på de som ligger? Naturligtvis var du för skamstraff av oliktänkande (och dessutom psykiskt sjuka enligt dig). Tur att vårt rättssamhälle inte tar dina sjuka idéer på allvar.
Citera
2023-02-05, 12:28
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Men lilla pucko läs chatten då, du menar dom inte lockar där??

Att locka är ren brottsprovokation och inte uppvigling.
Polisen får inte provocera till brott, men det får exempelvis jag göra!
Jag kan skrika åt dig att slå mig på käften. Jag har då inte begått något brott, men om du slår mig är du kriminell.

Vem är pucko nu då?
Citera
2023-02-05, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
I Sverige är det inget lagbrott att söka efter barn i sexuellt syfte, det är ett lagbrott först när man agerar på det och då är det redan för sent för barnet. Jag förstår därmed inte varför du blandar in polisen i det hela. Hela syftet med Dumpen är att vara ett komplement där lagstiftningen uppenbarligen inte räcker till, och kämpa för moderniserad lagstiftning som tar hänsyn till den digitala realiteten.
Lagstiftningen är fullt tillräcklig och oftast bra. lobbyister från oseriösa Dumpen är mest skrattretande.

Det finns en otroligt överdriven bild av att det vimlar av snuskgubbar på nätet och ute på stan. Man målar upp skräckscenarion som om de vore sanna, men det är mest i kvällstidningarnas och flashbacks värld det florerar pedofiler överallt.

Man ser vad man vill se. Folk som är rädda för peddos, ser också peddos överallt. Sara är skadad, Patrik likaså av peddon och övergrepp - pga det så tror de att det är likadant för de flesta andra också. Skadade personer kan omöjligt va objektiva, utan färgas för mycket av sitt egna bagage.
Citera
2023-02-05, 12:41
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sossesvin
Vita är inte alls överrepresenterade bland seriemördare. Rent falsarium.
Är det så?

Så skönt att vi har google idag och kan per automatik diskvalificera dumma och lögnaktiga kommentarer

Här har du:

https://sites.google.com/site/serialkillerstopics/race

Enjoy
Citera
2023-02-05, 12:43
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Varför ger du dig på psykiskt sjuka människor då? Är inte det lite väl lågt? Att sparka på de som ligger? Naturligtvis var du för skamstraff av oliktänkande (och dessutom psykiskt sjuka enligt dig). Tur att vårt rättssamhälle inte tar dina sjuka idéer på allvar.

Om pedofilerna hade kunnat leva med sina störningar utan att bli utåtagerande. Utan att titta på barnporr och utan att ta kontakt med barn på nätet, då hade det så klart varit en annan sak. Nu är det ju tyvärr inte så, och då måste vi leta upp dessa farliga människor och varna vår omgivning för dem.

Precis på samma sätt som att jag hade velat hänga ut en psykopatisk människa med fantasier om att mörda barn. Människor som är en fara för andra MÅSTE exponeras.
Citera
2023-02-05, 12:52
Medlem
Jag måste bara få göra ett litet inlägg här. Diskussionerna som pågår här är helt uppåt väggarna.

Det pratas om rättsosäkerhet och huruvida gäddorna är skyldiga till brott eller inte. Det många inte verkar förstå är att Dumpen är inte en juridisk instans eller domstol överhuvudtaget. Dom kan omöjligt döma någon för brott. Det de gör är att dokumentera individer som bokar träff med vad de tror är minderåriga, där de tydligt visat sexuellt intresse redan under chatten. Att det inte är ett brott vet vi redan. Men det borde vara ett brott. Det är det som hela syftet med processen.

Dumpen har utgivningsbevis, vilket likställer de med SVT och Aftonbladet - när dessa ”hänger ut” personer som fifflar med pengar är det ingen som klagar även fast principen är exakt densamma.
Citera
2023-02-05, 13:02
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Nej kanske inte det. Men det är precis det där du gömmer dig bakom, bevisning.
Det kan ändras, förr i tiden behövde man inte bevis, det gick bra med folks ord. Sen slog man ihjäl den fan. Det går att införa idag också.

Problemet är mjäkandet ifrån staten, det daltas för mycket med sådana som dig som ska ragga upp en liten tjej som ett "experiment". Det är en skadlig handling redan där och du borde bli klubbad till döds för det. Svammel, skitsnack och ursäkter är vad det är.
Väldigt bra att tankar som dina inte har genomslag i vårt samhälle. Det är nog så illa ändå eftersom att bevisbördan för våldtäkt (vilket nuförtiden inkluderar endast lite pullande) är alldeles för låg. Det hade varit katastrofalt för rättssäkerheten om det endast gick bra med folks ord, som du skriver. Tänk om jag hade spridit lögner om att du var en pedofil som gillar att knulla barn i rumpan, bara för att jag inte tycker om dig, och att du då hade blivit mördad av en efterbliven pöbel. Känns det bra eller? Tack och lov är ni dumpare endast en marginaliserad sekt utan inflytande.
Citera
2023-02-05, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Väldigt bra att tankar som dina inte har genomslag i vårt samhälle. Det är nog så illa ändå eftersom att bevisbördan för våldtäkt (vilket nuförtiden inkluderar endast lite pullande) är alldeles för låg. Det hade varit katastrofalt för rättssäkerheten om det endast gick bra med folks ord, som du skriver. Tänk om jag hade spridit lögner om att du var en pedofil som gillar att knulla barn i rumpan, bara för att jag inte tycker om dig, och att du då hade blivit mördad av en efterbliven pöbel. Känns det bra eller? Tack och lov är ni dumpare endast en marginaliserad sekt utan inflytande.

Det behövs inte mer än ord heller för att bli dömd.
Det ska vara ställt bortom rimligt tvivel.

"som det finns förnuftig anledning att tro på"

Du behöver alltså bara berätta något för att nå upp till rimligt och har du då en detaljerad berättelse så har du nått bortom rimligt tvivel.

https://sv.wiktionary.org/wiki/rimlig#Adjektiv
Citera
2023-02-05, 13:09
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Ingen försöker få det till det heller, målsättningen är att outa de här sjuka jävlarna innan de går på barn. Har du inte förstått det?
Att fantisera, chatta eller annat lagligt är inget du ska lägga dig i. Det har inte du med att göra. När det kommer till eventuella olagligheter så har vi naturligtvis redan en rättsapparat som tar hand om den biten då.
Citera
2023-02-05, 13:12
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Nej för barn ska inte utsättas. Målet är att ändra lagstiftningen så den är mer korrekt ur ett barnskyddsperspektiv och förövarna ska kunna dömas för uppsåt oavsett om de talar med ett barn eller inte. Du har uppenbart missat hela Dumpens syfte.
Du anser att man ska kunna dömas för brott trots att man inte har rört ett barn eller ens pratat med ett barn? Tur att du endast är ett misslyckat dumpen-WT. Ni är verkligen helt sjuka i huvudet.
Citera
2023-02-05, 13:14
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
I Sverige är det inget lagbrott att söka efter barn i sexuellt syfte, det är ett lagbrott först när man agerar på det och då är det redan för sent för barnet. Jag förstår därmed inte varför du blandar in polisen i det hela. Hela syftet med Dumpen är att vara ett komplement där lagstiftningen uppenbarligen inte räcker till, och kämpa för moderniserad lagstiftning som tar hänsyn till den digitala realiteten.
Lagstiftningen är absolut tillräcklig. Den är lite väl överbeskyddande mot barn till och med kan jag tycka.
Citera
2023-02-05, 13:18
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Om pedofilerna hade kunnat leva med sina störningar utan att bli utåtagerande. Utan att titta på barnporr och utan att ta kontakt med barn på nätet, då hade det så klart varit en annan sak. Nu är det ju tyvärr inte så, och då måste vi leta upp dessa farliga människor och varna vår omgivning för dem.

Precis på samma sätt som att jag hade velat hänga ut en psykopatisk människa med fantasier om att mörda barn. Människor som är en fara för andra MÅSTE exponeras.
Du är i minoritet med dina häxjägaråsikter vilket är en lättnad. Det är samtidigt ganska självklart då de flesta inte vill dra tillbaka tiden flera hundra år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in