2023-02-05, 01:47
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Du menar alltså att det är hur lätt som helst för en gammal man att få ligga med en tonåring? Han kan i princip gå fram och fråga om de ska ha sex och hon kommer säga ja för att hon inte vet bättre?

Majoriteten av dumplingar lever tyvärr i den verklighetsuppfattningen. Trots att vi blir presenterade av helt orealistiska scenarier, gång på gång, där det aldrig hade varit fara för någon, inte ens om det varit en riktig 14-15 åring, så köper dumplingarna allt som Dumpen säger.

Ingen 14-15 åring hade åkt Sverige runt, för att träffa Lennart 50 år med trippelhaka, som dessutom sitter och runkar framför sitt egna barn, och tjatat om att dom vill bli av med oskulden framför gubbens barn.

När ska Dumpen lära sig att det inte är sexuellt ofredande att skicka nakenbilder till en annan vuxen person, eller tonåring, när det dessutom är Dumpen som begär att få sådana bilder. Polisen kommer avfärda en sådan anmälan direkt.

Det som dock kan vara brottsligt, är dom nakenbilder som Dumpen skickar till "gäddorna" och påstår att det är barnporr, allt föra att gaslighta "gäddan".
Citera
2023-02-05, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vad finns det för bevis för något misslyckande?? Många som gillar Dumpen hävdar återkommande just det, att samhället skulle misslyckas med att skydda barnen. Men trots att jag lika återkommande frågar efter något bevis på detta misslyckande så är det ingen som gett mig något som helst bevis på den saken.

Så om vi försvårar för pedofiler så minskar övergreppen?? Vad finns det för bevis på det?? Menar, vi har monopol på spritförsäljning, just för att försvåra för alkoholmissbruk, och ändå finns det alkoholister. För att inte prata om knark, men ändå har vi knarkare. Fortsätter vi på det spåret, så pekar ju istället, mot att mindre försvårande minskar konsekvenserna av knarket. Därför vill ju forskare och FoHM att lagarna kring knark ska minska.

Frågan var aldrig vad pedofili hade med Dumpen-tråden att göra, utan vad försvaret av pedofili hade med Dumpen-tråden att göra.

Pedofilerna försvarar sitt agerande med argument liknande: barn skall få bestämma själva: vad är barn: hur definieras barn: om barnet själv tar initiativ: vem bestämmer vad kärlek är, pedofilerna tar sig an så många kringelikrokar i sitt resonemang för att försöka så osäkerhet, sprida sina åsikter och i slutändan försöka rättfärdiga pedofili.

Att övergrepp finns är ett misslyckande, att det är så klen lagföring är ett misslyckande, du frågar efter bevis, vad för slags bevis vill du se, alla barn som utsatts är väl bevis nog.

Att pedofiler motargumenterar är praxis, de kämpar med näbbar och klor mot allt som hotar deras agenda och existens, de rättfärdigar det mesta.

Man ser rätt tydligt när pedofilvurmare utrycker sig.
Argument emot att lag inte ger resultat är inte ovanligt, vi ser det bland alla förövare.
Kan vi inte vara överens om att pedofili är vedervärdigt.
Pedofiliförsvar i dumpen tråden är motbjudande och även dessa omskrivningar som pedofilvurmare ägnar sig åt.

Fel är fel, vuxna skall inte utnyttja barn, hur kan detta resonemang vara fel.
Citera
2023-02-05, 01:58
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Pedofilerna försvarar sitt agerande med argument liknande: barn skall få bestämma själva: vad är barn: hur definieras barn: om barnet själv tar initiativ: vem bestämmer vad kärlek är, pedofilerna tar sig an så många kringelikrokar i sitt resonemang för att försöka så osäkerhet, sprida sina åsikter och i slutändan försöka rättfärdiga pedofili.

Att övergrepp finns är ett misslyckande, att det är så klen lagföring är ett misslyckande, du frågar efter bevis, vad för slags bevis vill du se, alla barn som utsatts är väl bevis nog.

Att pedofiler motargumenterar är praxis, de kämpar med näbbar och klor mot allt som hotar deras agenda och existens, de rättfärdigar det mesta.

Man ser rätt tydligt när pedofilvurmare utrycker sig.
Argument emot att lag inte ger resultat är inte ovanligt, vi ser det bland alla förövare.
Kan vi inte vara överens om att pedofili är vedervärdigt.
Pedofiliförsvar i dumpen tråden är motbjudande och även dessa omskrivningar som pedofilvurmare ägnar sig åt.

Fel är fel, vuxna skall inte utnyttja barn, hur kan detta resonemang vara fel.

Dock har nästan ingen pedofil fastnat i Dumpens nät, eftersom i majoriteten av fallen påstår sig Dumpen att dom är 14-15 år.
Dessutom finns det inget offer i det här, eftersom alla inblandade är vuxna, utan allt är endast skev fantasi.
Senast redigerad av Mowglino 2023-02-05 kl. 02:01.
Citera
2023-02-05, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPAGNOTTO
Kanske eller ingen ork att ge sig ut i rampljuset igen. Glömma och smyga vidare kanske av skam.
Men någonting stämmer ändå inte. Dumpen säger sig ha eller sammanlagt ha haft en miljon unika besökare. Vad som stämmer vet inte jag men att dom är många är trovärdigt.

Några, eller troligen en rejäl skara, av alla dessa kan man tycka borde ställa sig frågan, hur gör vi för att slänga in sten i maskineriet så att motorn havererar. Ett enda massutskick med instruktioner där någon nappar och saken vore biff. Men så långt tycks folk inte kunna tänka.

Något är lurt och det är detta jag undrar över. Hur kan det fortsätta utan att åtminstone några gäddor, anhöriga eller yttrandefrihetsaktivister agerar.
Därefter skulle man kunna ställa vilka krav som helst. Ett sms till utgivaren därefter där det står. Radera allt. Eller välj att inte radera. Fortsätter ni gör vi detsamma. Your choice.

Uppfattar det som du gärna ser Dumpen krascha, är dumpen ett hot eller bara obehaglig för dig.
Citera
2023-02-05, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Vi behöver naturligtvis ingen WT-mobbsekt som bedriver häxjakt (på den enda gruppen man känner sig bättre än) utanför samhällets rättsliga ramar. Vi lever i ett rättsamhälle. Jag antar att du tycker det vore toppen om vi införde skamstraff igen med.

Om man tycker det behövs eller inte spelar ju ingen roll. Det som spelar roll är att det finns. Och gäddor får frågor om vad de sysslar med och de berättar förhållandevis ofta. Att hålla på med kuken när man har sitt lilla barn i rummet, och sen dra med henne för att träffa någon som man tror är fjorton som man vill vill kladda på mellan benen på gör nog att jobbet på förskolor är klart för den individen. Jättebra att Dumpen fick tag på denna juvel så att dottern slipper äcklet till farsa. Perfekt!
Citera
2023-02-05, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
De har inte tålamodet och intelligensen att grooma småflickor. De är mera handlingarnas mästare

Det är samma sak med seriemördarere, där är ”den vita mannen ” överrepresenterade. Jag tror det gäller fler brott, men är inte helt säker på om jag tolkat om en text, men jag har för mig att vita män ofta gör osynliga bott, medan färgade eller halvfärgade oftare gör mer synliga brott. Rätt intressant, för det speglar ju även lite hur nidbilden av olika folkslag skildras. Men det kanske är olika var i välden man gör mätningarna. Generellt så begår ju invandrare fler brott än infödda, och ju större skillnader mellan kulturerna och utseende, ju värre blir det. Det gäller även svenskar i utlandet och även där, ju mer annorlunda land är i jämförelse mot vårt eget, ju värre blir vi.

Kanske inte så svårt att förstå, även om jag inte tänkt tanken innan jag läste om det.
Citera
2023-02-05, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Majoriteten av dumplingar lever tyvärr i den verklighetsuppfattningen. Trots att vi blir presenterade av helt orealistiska scenarier, gång på gång, där det aldrig hade varit fara för någon, inte ens om det varit en riktig 14-15 åring, så köper dumplingarna allt som Dumpen säger.

Ingen 14-15 åring hade åkt Sverige runt, för att träffa Lennart 50 år med trippelhaka, som dessutom sitter och runkar framför sitt egna barn, och tjatat om att dom vill bli av med oskulden framför gubbens barn.

När ska Dumpen lära sig att det inte är sexuellt ofredande att skicka nakenbilder till en annan vuxen person, eller tonåring, när det dessutom är Dumpen som begär att få sådana bilder. Polisen kommer avfärda en sådan anmälan direkt.

Det som dock kan vara brottsligt, är dom nakenbilder som Dumpen skickar till "gäddorna" och påstår att det är barnporr, allt föra att gaslighta "gäddan".

Det är ju trist som tusan att Dumpen stöter på pedofiler, att anklaga de själva som förövare för att ta bort focus känns ju lite som pedofilförsvar enligt mig.
Citera
2023-02-05, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Dock har nästan ingen pedofil fastnat i Dumpens nät, eftersom i majoriteten av fallen påstår sig Dumpen att dom är 14-15 år.
Dessutom finns det inget offer i det här, eftersom alla inblandade är vuxna, utan allt är endast skev fantasi.

Ops. inga offer i pedofili, det låter som klockrent pedofilitänk, inga offer, alla är vuxna, allt är en fantasi, nä fy fan för dessa rättfärdigande predatorer, de har ingen gräns mellan rätt och fel.
Citera
2023-02-05, 02:36
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ops. inga offer i pedofili, det låter som klockrent pedofilitänk, inga offer, alla är vuxna, allt är en fantasi, nä fy fan för dessa rättfärdigande predatorer, de har ingen gräns mellan rätt och fel.
Vilka barn är offer när vuxna människor skriver fantasier på nätet till varandra menar du?
Citera
2023-02-05, 02:52
Avslutad
Citat:
Uppfattar det som du gärna ser Dumpen krascha, är dumpen ett hot eller bara obehaglig för dig.
Jag är förespråkare av jämställdhet, jämlikhet och det faktum att yttrandefriheten gäller alla, och framförallt att makt ska vara på lika villkor. Jag personligen lägger dock ingen kraft eller fokus på ideellt arbete.
Det är upp till andra att agera. Antingen större aktörer eller skuldsatta privatpersoner som kan skita i vilket och ösa på tills Sverige bågnar av förtal eller lagligt "knivskära" självaste kärnan. Uttalandet och vad som avses är med rätt att tolkas hur det vill.
Hur hade svenska myndigheter kunnat få stopp på det om ett sexpack starkt gäddgäng gav sig fan att på riktigt visa kuk.
Citera
2023-02-05, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPAGNOTTO
Jag är förespråkare av jämställdhet, jämlikhet och det faktum att yttrandefriheten gäller alla, och framförallt att makt ska vara på lika villkor. Jag personligen lägger dock ingen kraft eller fokus på ideellt arbete.
Det är upp till andra att agera. Antingen större aktörer eller skuldsatta privatpersoner som kan skita i vilket och ösa på tills Sverige bågnar av förtal eller lagligt "knivskära" självaste kärnan. Uttalandet och vad som avses är med rätt att tolkas hur det vill.
Hur hade svenska myndigheter kunnat få stopp på det om ett sexpack starkt gäddgäng gav sig fan att på riktigt visa kuk.

Ok, här har vi en riktig socialdemokrat med andra ord, eller hmp. oj, lite politisk poesi var det, kreti och pleti menar du, oh, även skuldsatta, nämen, vi vanliga bör ej uttala oss här menar du, det är bara att foga oss i att starka gäddgäng kan ta över, vi skall alltså bäva över att pedofilerna snart visar musklerna menar du.
Tror inte att ett sexpack pedofiler som visar sina förkrympta snoppar skakar om våra myndigheter, tror nog att ni är på väg ut från finrummet era stackare.

Noll tolerans mot pedofili.
Citera
2023-02-05, 05:37
Medlem
Sossesvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Det är samma sak med seriemördarere, där är ”den vita mannen ” överrepresenterade. Jag tror det gäller fler brott, men är inte helt säker på om jag tolkat om en text, men jag har för mig att vita män ofta gör osynliga bott, medan färgade eller halvfärgade oftare gör mer synliga brott. Rätt intressant, för det speglar ju även lite hur nidbilden av olika folkslag skildras. Men det kanske är olika var i välden man gör mätningarna. Generellt så begår ju invandrare fler brott än infödda, och ju större skillnader mellan kulturerna och utseende, ju värre blir det. Det gäller även svenskar i utlandet och även där, ju mer annorlunda land är i jämförelse mot vårt eget, ju värre blir vi.

Kanske inte så svårt att förstå, även om jag inte tänkt tanken innan jag läste om det.

Vita är inte alls överrepresenterade bland seriemördare. Rent falsarium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in