2023-02-03, 23:31
  #4345
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Anton Saletros med både mål och assist i kvällens match mot Bastia. Hoppas han blir lika bra i Ligue 2 som han var i Norge

Isherwood och Vilhelmsson med en 4-0 vinst med Darmstadt där Vilhelmsson gjorde 1 av målen och Isherwood höll nollan, därmed tar Darmstadt ett steg närmare Bundesliga

var spelar anton med språkbruk och dialekt sämre än bidragsfuskare som bott här i 2 år?? trodde han var kvar i norge
Citera
2023-02-04, 00:32
  #4346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
var spelar anton med språkbruk och dialekt sämre än bidragsfuskare som bott här i 2 år?? trodde han var kvar i norge

Caen är det han spelar i nu
Citera
2023-02-04, 02:25
  #4347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Anton Saletros med både mål och assist i kvällens match mot Bastia. Hoppas han blir lika bra i Ligue 2 som han var i Norge

Isherwood och Vilhelmsson med en 4-0 vinst med Darmstadt där Vilhelmsson gjorde 1 av målen och Isherwood höll nollan, därmed tar Darmstadt ett steg närmare Bundesliga

Kan nog bli två nya Bundesliga-svenskar, men Darmstadt låg bra till förra året också, får se om dom håller ut.
Citera
2023-02-04, 12:03
  #4348
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Det som är ännu sjukare är att Amin Sarr såldes till Lyon för motsvarande 135 miljoner svenska kronor efter knappt 1 år i Heerenveen där han har varit lite hit or miss.

Medans Jesper konstant har levererat poäng i typ 2,5 år utan att ha fått till en bra transfer trots att han match efter match visar sig vara sugen på nästa steg, när det väl har kommit in bra bud så vill AZ bara mjölka lite fler millar.

Börjar tro på riktigt att det är som jag spekulerat i tidigare. Jesper har tyvärr både fel hudfärg och fel efternamn. Hade han hetat Rodriguez i efternamn skulle han redan tillhört Liverpool eller liknande lag. Läste förra veckan att han har näst bäst statistik i Eredivisie efter Ajax-anfallaren Kudus att ta sig förbi sin motståndarspelare bl.a. Han har bevisligen väldigt fina offensiva kvaliteter trots att det inte alltid visar sig poängmässigt. Han fyller 25 i sommar, utrymmet för AZ att punga ut de summorna som de erbjöds i somras av både Celta Vigo och Bournemouth blir mindre och mindre speciellt om Jesper inte börjar leverera poäng. Jag hoppas han får till en fin flytt i sommar, gärna till en italiensk klubb där jag tror han skulle passa bäst.
Citera
2023-02-04, 12:05
  #4349
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Kan nog bli två nya Bundesliga-svenskar, men Darmstadt låg bra till förra året också, får se om dom håller ut.

När man såg höjdpunkterna så verkade ju motståndarlaget ha betydligt fler lägen men Darmstadt satte samtliga sina lägen.
Citera
2023-02-04, 14:10
  #4350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Börjar tro på riktigt att det är som jag spekulerat i tidigare. Jesper har tyvärr både fel hudfärg och fel efternamn. Hade han hetat Rodriguez i efternamn skulle han redan tillhört Liverpool eller liknande lag. Läste förra veckan att han har näst bäst statistik i Eredivisie efter Ajax-anfallaren Kudus att ta sig förbi sin motståndarspelare bl.a. Han har bevisligen väldigt fina offensiva kvaliteter trots att det inte alltid visar sig poängmässigt. Han fyller 25 i sommar, utrymmet för AZ att punga ut de summorna som de erbjöds i somras av både Celta Vigo och Bournemouth blir mindre och mindre speciellt om Jesper inte börjar leverera poäng. Jag hoppas han får till en fin flytt i sommar, gärna till en italiensk klubb där jag tror han skulle passa bäst.

Det tror jag nog inte, men AZ ses nog som second tier, ett lag som Liverpool skulle förmodligen inte köpa ifrån AZ, jag tror att potentiella köpare finns i typ mellanskiktet i de större ligorna och då kan nog AZs prislapp vara för hög, om det inte är en PL klubb som köper, men det är långt ifrån någon garanti att en lirare ifrån Eredivisie kan ha tillräckligt stor impact i PL, Alireza Jahanbakhsh såldes t ex till Brighton efter en galen säsong i AZ, 21+12 som ytter, men lyckades inte och är nu tillbaka i Eredivisie, kostade Feyenoord 10 miljoner verkar det som. Vincent Janssen gick till mitt "andralag" Spurs efter en riktigt grym säsong AZ och floppade även han. Nu är han, efter en sväng i Mexico(!) i Royal Antwerp och gör det bra där.

Jag tror till viss del att deras trackrecord och deras prislapp är emot dom(och JK).

Hade han lirat i Ajax hade det varit en helt annan femma.
Citera
2023-02-04, 15:04
  #4351
Medlem
Hjalmar Ekdal har gjort mål i debuten för Burnley.
Det står 0-3. Hur har Ekdal skött sig defensivt?
Citera
2023-02-04, 15:19
  #4352
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det tror jag nog inte, men AZ ses nog som second tier, ett lag som Liverpool skulle förmodligen inte köpa ifrån AZ, jag tror att potentiella köpare finns i typ mellanskiktet i de större ligorna och då kan nog AZs prislapp vara för hög, om det inte är en PL klubb som köper, men det är långt ifrån någon garanti att en lirare ifrån Eredivisie kan ha tillräckligt stor impact i PL, Alireza Jahanbakhsh såldes t ex till Brighton efter en galen säsong i AZ, 21+12 som ytter, men lyckades inte och är nu tillbaka i Eredivisie, kostade Feyenoord 10 miljoner verkar det som. Vincent Janssen gick till mitt "andralag" Spurs efter en riktigt grym säsong AZ och floppade även han. Nu är han, efter en sväng i Mexico(!) i Royal Antwerp och gör det bra där.

Jag tror till viss del att deras trackrecord och deras prislapp är emot dom(och JK).

Hade han lirat i Ajax hade det varit en helt annan femma.

Jag förstår dig och kan väl till viss grad acceptera att det är som du skriver. Men man blir bara förbannad. Givetvis är man partisk eftersom Jesper är svensk och man vill att han ska gå till en större klubb. Med tanke på att han presterat som han gjort känner man att det skulle locka lite större klubbars intresse. Han fullständigt dominerade förra säsongen med tredje mest poäng efter en stark första säsong, man hade unnat honom lite större klubbar än Celta Vigo och Bournemouth som budat. Medan Malen, Malacia och några till som är i nästan samma ålder gjort riktiga storflyttar till väldigt stora klubbar utan att göra samma avtryck i ligan som Jesper.

Angående AZ så är det sant att de har gjort många försäljningar som floppat mer eller mindre. Innan Jesper kom var det Idrissi som gick till Sevilla där han fick lite speltid och också senare flyttade till Feyenoord. Men Koopmeiners som Jesper hade ett bra samspel med har varit nästan lika stabil i Atalanta som i AZ. Sedan återstår det att se hur t.ex. Weghorst står sig i United.

Oavsett unnar jag honom en flytt i sommar och hoppas AZ är lite mer flexibla. Drömflytten vore Milan, Atalanta eller Napoli.

---------------------

Emil Hansson gjorde förövrigt 3 poäng nyligen mot Jong Utrecht i ligan och leder nu poängligan med råge. I Eerste Divisie dock.

Hjalmar Ekdal gör mål i sin debut för Burnley mot Norwich! Väldigt roligt!
__________________
Senast redigerad av OvissFramtid 2023-02-04 kl. 15:22.
Citera
2023-02-04, 15:41
  #4353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppodumle
Hjalmar Ekdal har gjort mål i debuten för Burnley.
Det står 0-3. Hur har Ekdal skött sig defensivt?

Hela omvärlden tokhyllade Ekdals insats idag, så pass bra var han.

Fick 8,1 på Sofascore också
Citera
2023-02-04, 19:04
  #4354
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Hela omvärlden tokhyllade Ekdals insats idag, så pass bra var han.

Fick 8,1 på Sofascore också

varför utbytt
Citera
2023-02-04, 20:34
  #4355
Medlem
Ännu en match för Jesper Karlsson utan poäng. Trist.
Citera
2023-02-04, 21:43
  #4356
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
varför utbytt

Inte spelat en match på tre månader. Jämför med Durmaz som var slut efter 15 min med sprängda lungor.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/durmaz-tog-slut-efter-15-minuter-tung-debut-jag-bryr-mig-inte/

Burnleys fans är lyriska på Up the Clarets och förstår inte hur de kunde få honom för 2.5 miljoner pund. Jag förstår dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in