2023-02-03, 19:29
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoySnitch
Hon från dumpen vittnade idag. PS var där också.

Löjeväckande bevistema
Vad vittnade Sara om?
Citera
2023-02-03, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Vad vittnade Sara om?

Typ att 'alla som behöver vård ska få vård'.

OKEJ.
DÅ VET VI DET.
ÄR DET NÅGON SOM INTE HÅLLER MED?
NÄ MEN VAD BRA DÅ. DET TRODDE VI INTE HELLER.

wtf?
Citera
2023-02-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Var där bara på förmiddagen och som jag skrivit tidigare så gick det inget vidare för polisen som hördes. Fel tidpunkt i förhör, vet inte om det var telefonförhör eller fysiskt, Peter identifierades via passet. Hur gjordes det om det var via telefon? Peter var den enda i huset som hördes av polisen osv...

Det andra förhöret var med en nära vän till familjen och var riktigt gripande. Han talade ibland direkt till fosterhemsparet och spände ögonen i dem.

När biomamma och de övriga kom för att tömma Donias rum frågade frun i huset om de ville ha kaffe och bulle efter ett glatt "heeej"

Finns filmer från denna händelse

Tack för att du delar med dig!
Ju fler fakta som kommer fram desto färre spekulationer.
Även väldigt bra att det kommer fram vilken typ av individer Jaana och Peter är. Vi som fått inblick i familjen är tyvärr inte förvånade över att Donia dog där. Förvånansvärt är det att soc , som ju ska framstå som professionella, låtit alltihop fortgå i alla år. Många trasiga individer som kommit ut från det fosterhemmet efter deras ”vård”.
Alltihop har ju i alla år bara handlat om gratis arbetskraft och pengar.
Citera
2023-02-03, 20:10
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohmygood1
Tack för att du delar med dig!
Ju fler fakta som kommer fram desto färre spekulationer.
Även väldigt bra att det kommer fram vilken typ av individer Jaana och Peter är. Vi som fått inblick i familjen är tyvärr inte förvånade över att Donia dog där. Förvånansvärt är det att soc , som ju ska framstå som professionella, låtit alltihop fortgå i alla år. Många trasiga individer som kommit ut från det fosterhemmet efter deras ”vård”.
Alltihop har ju i alla år bara handlat om gratis arbetskraft och pengar.
Jag gör vad jag kan. Jag sitter på tingsrättens handlingar, vilket är en hel del att läsa. Fyra filmer, från 11 minuter till över 40 mintet för den längsta finns också. Det är ftån när biomamma med hjälp av dotter och vänner ska hämta Donias saker bl.a. Även samtal med polisen finns i filmmaterialet

Ska definitivt gå på rättegången sista dag den 15 februari
Citera
2023-02-03, 22:17
Medlem
Jag tänker inte spekulera, men något får mig att bli än mer skeptisk i detta fall..

glukos påvisats i en koncentration i ögonvätska som talar emot att blodsockemivån varit förhöjd vid tidpunkten för dödsfallet;

Hon har alltså inte ätit middag innan hon dog? För äter du middag vid normal tid på dygnet och lägger dig runt 21 kommer dina blodsockervärden att vara höga pga matsmältningsfördröjning och den låga metaboliska aktivitet som gäller när du sover. Magsäcksinnehållet bör svara på den frågan.

att den mikrobiologisk undersökningen av lungvävnad, hjärtblod, hjärn- och ryggmärgsvätska
och prov från luftstrupen sammanfattningsvis har påvisat infektion med Herpes simplex-virus,
infektion med Epstein-Barr virus (körtelfeber), infektion med bakterien Fusobacterium necrophorum,
infektion med streptokocker (betahemolytiska grupp G- och C-streptokocker);

Vilken cocktail av virus och bakterieinfektioner'! Ja vi visste att hon hade EBV, men jag hoppas att hon hade HSV-1 i latent skede och inte HSV-2 i aktivt skede. För har hon HSV-2 har både rättsmedicin och folket i kammaren stora problem. HSV-2 är nämligen enbart överförningsbar genom kroppsvätskor och genom samlag i synnerhet... Samma gäller med EBV, jag hoppas att EBV och HSV-1 var strängar som hon hade infekterats med som litet barn (då infekterad genom föräldrar genom t.ex. pussar eller mat som förälder och barn har slickat på). För infektioner av alla Herpes-virus är övervörda av kroppsvätskor. Alla har HSV-1 latent i sig i någon form och blir oftast aktiv som irriterande munsår etc. med jämna mellanrum i livet.
Citera
2023-02-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Jag tänker inte spekulera, men något får mig att bli än mer skeptisk i detta fall..

glukos påvisats i en koncentration i ögonvätska som talar emot att blodsockemivån varit förhöjd vid tidpunkten för dödsfallet;

Hon har alltså inte ätit middag innan hon dog? För äter du middag vid normal tid på dygnet och lägger dig runt 21 kommer dina blodsockervärden att vara höga pga matsmältningsfördröjning och den låga metaboliska aktivitet som gäller när du sover. Magsäcksinnehållet bör svara på den frågan.

att den mikrobiologisk undersökningen av lungvävnad, hjärtblod, hjärn- och ryggmärgsvätska
och prov från luftstrupen sammanfattningsvis har påvisat infektion med Herpes simplex-virus,
infektion med Epstein-Barr virus (körtelfeber), infektion med bakterien Fusobacterium necrophorum,
infektion med streptokocker (betahemolytiska grupp G- och C-streptokocker);

Vilken cocktail av virus och bakterieinfektioner'! Ja vi visste att hon hade EBV, men jag hoppas att hon hade HSV-1 i latent skede och inte HSV-2 i aktivt skede. För har hon HSV-2 har både rättsmedicin och folket i kammaren stora problem. HSV-2 är nämligen enbart överförningsbar genom kroppsvätskor och genom samlag i synnerhet... Samma gäller med EBV, jag hoppas att EBV och HSV-1 var strängar som hon hade infekterats med som litet barn (då infekterad genom föräldrar genom t.ex. pussar eller mat som förälder och barn har slickat på). För infektioner av alla Herpes-virus är övervörda av kroppsvätskor. Alla har HSV-1 latent i sig i någon form och blir oftast aktiv som irriterande munsår etc. med jämna mellanrum i livet.
Körtelfeber kan du få genom att dricka ur samma läsk som någon med viruset eller dela läppglans med en kompis .
Min dotter fick körtelfeber efter att ha druckit ur en kompis läsk , kompisen insjuknade före och blev inte särskilt sjuk medans min dotter var jättesjuk till och från en hel skoltermin tills hon fick en ordentlig penicillinkur efter att det övergått till halsböld som krävde en massa dränering

Jag själv fick i vuxen ålder reda på att jag hade antikroppar mot just körtelfeber vilket förklarade varför jag var sjuk,frisk sjuk,frisk hela hösten när jag gick i 8:e klass och fick penicillinkur efter penicillinkur eftersom de bara tittade i halsen och behandlade som halsfluss samt att skolhälsovården prövade injektioner med gammaglobulin för att stärka immunförsvaret
Senast redigerad av adina 2023-02-03 kl. 22:40.
Citera
2023-02-03, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Körtelfeber kan du få genom att dricka ur samma läsk som någon med viruset eller dela läppglans med en kompis .
Min dotter fick körtelfeber efter att ha druckit ur en kompis läsk , kompisen insjuknade före och blev inte särskilt sjuk medans min dotter var jättesjuk till och från en hel skoltermin tills hon fick en ordentlig penicillinkur efter att det övergått till halsböld som krävde en massa dränering

Givetvis, EBV är som sagt ett Herpesvirus. Som jag skrev kan EBV ligga latent tillsammans med HSV-1 från barndomen och sprids genom alla kroppsvätskor, vilket givetvis är en vanlig smittoväg för småbarn. Men frågan var om det var HSV-1 eller HSV-2 som rättsmedicin fann i halsen? För är det typ 2 får folk stora problem. EBV är ju den mer elaka typen av dessa strängar. Men var fick hon alla dessa bakteriesträngar från (strepto och necro)?
Citera
2023-02-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Givetvis, EBV är som sagt ett Herpesvirus. Som jag skrev kan EBV ligga latent tillsammans med HSV-1 från barndomen och sprids genom alla kroppsvätskor, vilket givetvis är en vanlig smittoväg för småbarn. Men frågan var om det var HSV-1 eller HSV-2 som rättsmedicin fann i halsen? För är det typ 2 får folk stora problem. EBV är ju den mer elaka typen av dessa strängar. Men var fick hon alla dessa bakteriesträngar från (strepto och necro)?
Strepto är ju den vanliga bakterien som ger halsfluss och det smittar ju väldigt lätt tom genom föremål dessutom kan personer vars symtomfria men ändå smitta tror tom att boven kan vara hund hos familjer där de får halsfluss gång på gång .

Vid körtelfeber är det inte ovanligt att sjukdomen övergår i en bakterieinfektion om det beror på att immunförsvaret blir tillfälligt försvagat eller om det beror på att slemhinnorna blir mer mottagliga eller både och vet jag inte.
Citera
2023-02-04, 04:54
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Strepto är ju den vanliga bakterien som ger halsfluss och det smittar ju väldigt lätt tom genom föremål dessutom kan personer vars symtomfria men ändå smitta tror tom att boven kan vara hund hos familjer där de får halsfluss gång på gång .

Vid körtelfeber är det inte ovanligt att sjukdomen övergår i en bakterieinfektion om det beror på att immunförsvaret blir tillfälligt försvagat eller om det beror på att slemhinnorna blir mer mottagliga eller både och vet jag inte.

I mitt fall var det kanin.
Efter att ha haft halsfluss till och från under en 2-3 månader så rök halsmandlarna och kaninen fick flytta utomhus.
Citera
2023-02-04, 05:47
Medlem
Citat:
Det som fått människor att engagera sig och varit aktiva på nätet har varit de ideer om att D blev mördad för att dölja sexuella övergrepp inte att hon dog för att hon inte kom under behandling när körtelfeber övergått i bakterieinfektion

Då kan ju inte du ha varit engagerad särskilt länge om det är vad du inbillar dig. Det har hela tiden varit faktumet att Donia låg sjuk och avled utan adekvat vård och hjälp, och hennes och familjens rättslöshet som väckt rejält med engagemang i ärendet och inget annat.
Citera
2023-02-04, 06:06
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKintePK
Då kan ju inte du ha varit engagerad särskilt länge om det är vad du inbillar dig. Det har hela tiden varit faktumet att Donia låg sjuk och avled utan adekvat vård och hjälp, och hennes och familjens rättslöshet som väckt rejält med engagemang i ärendet och inget annat.

"Familjens rättslöshet?" Menar du mamman som övergav sin dotter eller menar du pappan som övergav sin dotter?

Nu kräver de skadestånd. För att ha övergett sitt barn.

Hon hade förmodligen levt och haft hälsan nu - om någon av hennes föräldrar hade varit intresserade av att ta hand om henne.
Citera
2023-02-04, 06:10
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKintePK
Bra summerat!
Som sagt: En enkel antibiotikakur kunde förmodligen hjälpt Donia. Utan läkarbesök (under 17 dagar!!!) blev det tyvärr ingen sådan. Ansvaret för det ligger på fosterhemmet och ingen annan.

Jag vill också ta upp den gode vännens vittnesmål igår.
2 dagar efter Donias tragiska bortgång skulle de hämta Donias personliga saker i fosterhemmet och vännen vittnade om en stank i hemmet som var så stark! Det stank lik. Och värst luktade det på Donias rum. Denna stank måste ha kommit från Donias mun/svalg/hals och satt kvar så länge alltså. Men inget andra besök på vårdcentralen. Det är skandal! 17 dagar!

Vännen berättade också att det inte fanns något på rummet som pekade på att Donia fått några presenter på sin 15-årsdag. 15 är ändå lite speciellt. Allt de packade med sig fick plats i bilen +5 personer. Hon hade heller inga pengar. Inte en krona enligt vittnesmålet. Men drygt 2800 kr/dygn skulle fosterhemmet ha för att de hade Donia. Undrar hur stor del av detta som lades på Donia

Lite morgontankar bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in