2023-02-04, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det tror jag fortfarande inte på. D var ju med närvarande vid rymningen, men orkade inte springa så fort. Hon kom efter och blev "fångad" av någon, det dåvarande familjehemmet, kanske. Om nu denna berättelse är sann, det kan jag inte gå i god för, men den är i alla fall inte orimlig.

Och att D hamnade på ett "förstärkt" familjehem just innan då hon skulle börja få umgänge med sin vuxna syster låter mer som att soc låtsas vara oroliga över en ny fritagning och/eller rymning!
Detta stod i LVU -domar som en gång i tiden var utlagd det är alltså vad flickan själv uttryckte och också därför socialtjänsten försökte på så många sätt att försöka få kontakt med mamman . Mamman överklagade inte en enda gång några beslut
Finns uppgifter att det någon tjänsteman till och med åkte till Spanien och försökte hitta mamman och systern , systern ansågs dessutom vara i behov av psykologisk hjälp efter det traumatiska övergrepp hon blivit utsatt för , sexövergrepp abort och en vårdnadshavare som ansåg att abort var en dålig handling och sedan bara stuckit till Thailand och lämnat barnen
Senast redigerad av adina 2023-02-04 kl. 19:59.
Citera
2023-02-04, 20:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
1. Det är nyttigt om det finns intresse. Ingen ska tvingas att ha stallgöra.

2. Det är INTE nyttigt när du går runt med lunginflammation då du andas in damm från hö och spån.

1. Nån liten uppgift kan man ha i stallet även om man inte är intresserad. Det är nyttigt att ha en uppgift, t.ex att man är betydelsefull för djuren.

2. Är man sjuk så bör man avstå arbete.

Att som fosterbarn få bo på en gård med djur tror jag är mycket bra. Både fysiskt och psykiskt. Kan inte tänka mej någon bättre plats.
Citera
2023-02-04, 20:17
Medlem
[quote=Rosingen|83347678]Jag är helt enig det bör inte förekomma, men det är mänskligt att sådant händer. De vuxna ska vara observanta och stoppa det i så fall. Nu vet jag inte hur pass säkra dessa uppgifterna om biosonen och flickan är , det kan ju också vara påhitt. Han vägrade ju vittna.

JAG VILL MED DETTA BEKRÄFTA ATT DONIA HADE EN RELATION MED T*M ALLV*SP*RR.

För att göra en lång historia kort..
T kysser Donia vid flera tillfällen. Detta sker ganska snart efter att Donia kommit till familjehemmet. Detta får T’s flickvän reda på. Då skrivs detta öppet om på FB, om hur hon känner inför vad T gjort då detta sårade henne att han kysst Donia.

Kan även berätta att T och Donia hade vars ett rum på samma våning, det fanns bara två rum på den våningen. T hade en stor dubbelsäng på sitt rum och Donia en enkelsäng på sitt. Deras rum låg avsides från de övriga i huset….
Donia har dessutom anförtrott sin och T’s relation till vänner och i skrift.

Enl rättsläkare (som inte är knuten till fallet) kan man INTE se vid en obduktion om en kvinna fött barn vaginalt. Tyvärr kunde jag inte få svar om man kan se om en kvinna haft tidigare missfall.
Citera
2023-02-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Varför ska jag låtsas att de biologiska föräldrarna är döda? Båda lever ju. Och om någon av dem hade brytt sig om sin dotter medan hon levde hade hon överhuvudtaget inte varit på ett fosterhem.

För 2800/dygnet. Pengar verkar vara mycket viktigt i det här fallet. Både medan D levde och nu när hennes s k bioföräldrar vill ha pengar, ivrigt påhejade av samma sorts maniska kvinnor som skrek stackars baaaaarn när vuxna hazarer vällde in i Sverige 2015.

Du har ingen aning om något!
Citera
2023-02-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Jaana låter misstänkt utländskt

Finskt.
Citera
2023-02-04, 20:39
Medlem
[quote=MMMJ6778|83365040]
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Jag är helt enig det bör inte förekomma, men det är mänskligt att sådant händer. De vuxna ska vara observanta och stoppa det i så fall. Nu vet jag inte hur pass säkra dessa uppgifterna om biosonen och flickan är , det kan ju också vara påhitt. Han vägrade ju vittna.

JAG VILL MED DETTA BEKRÄFTA ATT DONIA HADE EN RELATION MED T*M ALLV*SP*RR.

För att göra en lång historia kort..
T kysser Donia vid flera tillfällen. Detta sker ganska snart efter att Donia kommit till familjehemmet. Detta får T’s flickvän reda på. Då skrivs detta öppet om på FB, om hur hon känner inför vad T gjort då detta sårade henne att han kysst Donia.

Kan även berätta att T och Donia hade vars ett rum på samma våning, det fanns bara två rum på den våningen. T hade en stor dubbelsäng på sitt rum och Donia en enkelsäng på sitt. Deras rum låg avsides från de övriga i huset….

Enl rättsläkare (som inte är knuten till fallet) kan man INTE se vid en obduktion om en kvinna fött barn vaginalt. Tyvärr kunde jag inte få svar om man kan se om en kvinna haft tidigare missfall.
Nu hade ju D bara varit i detta hem i 4 månader och det skulle ju självfallet visat sig om hon någonsin varit gravid eftersom hon redan vid 9-10 års ålder hamnade i familjehem .
Obduktionen visade ingen graviditet eller tecken på att det förekommit någon graviditet , livmodern såg helt normal ut för någon som var 15 år .
Citera
2023-02-04, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMMJ6778

Det där var ju ett olyckligt uttalande. Du kan mycket väl se om en kvinna har fött barn och har varit gravid. Jag ska pedagogiskt försöka förklara för dig vad som händer:
Du kan se att kvinnor har fött barn så länge som bäckenbenet är intakt eller har större delar kvar. Du könsbestämmer kvinnor och män baserat på bäckenbenet. Du kan dock inte könsbestämma barn under 10 år, lika lätt. Mäns och kvinnors bäcken är helt olika anatomiskt på grund av kvinnans uppgifter i fortplantningen. När befruktning sker kommer kvinnan att genomgå en rad kroppsliga förändringar, vissa är återställningsbara efter födseln, andra är det inte. En väldigt viktig förändring sker i bäckenet, där bäckenringens brosk luckras upp och bäckenringen förstoras så att framtida fostret kan åka ned i kanalen och ut i stora världen. Denna foglossning och uppmjukning av brosket är inte återställningsbart på blygdbenet och det är så man kan identifiera mödrar från jungfrur, även när skelettet är 10 000 år gammalt.

Nu är inte Donia ett 1000 år gammalt skelett, så vi har även mjukvävnad när hon dog. I prover kan vi mäta hormoner och andra kemiska substanser som indikerar att hon har påbörjat befruktning. Hennes hår är en historiebok som vittnar om hormonella förändringar. DOCK var hon 15 år och mitt i puberteten, vilket givetvis gör att hon hela tiden har hormonella förändringar som pågår. Sedan kan obduktionen givetvis titta på livmodern och se om det förekommer en graviditet eller om något har hänt som inte ska ha hänt.

Jag rekommenderar dig som ung att titta på denna video:
History Cold Case- The woman and Three babies
Du behöver inte kolla hela, historien är rätt gripande. Den är helt arkeologisk så det är inget nytt fall (romano-brittisk så över 2000 år gammal).
Men där ser du hur de går tillväga för att dels könsbestämma och åldersbestämma kvinnan och dels bekräfta att kvinnan faktiskt var moder till barnen. Barnen kunde inte könsbestämmas pga att de inte ens var 1 månad gamla.

Donia hade en cocktail av virus- och bakterieinfektioner i kroppen när hon dog, men inte spår av graviditet.

Eftersom att jag misstänker att du har mer än utomstående insyn i fallet och gården, med tanke på att du tydligen vet var rummen finns i huset, så råder jag dig att ta det lite lugnt med spekulationer.
Citera
2023-02-04, 21:21
Medlem
Adina!

Nu öppnar jag dörren för dig och du skall få förklara för mig en sak jag inte får att stämma:
Hur har du uppfattat orsaken till barnens omhändertagande och LVU-besluten?
Varför omhändertogs Donia och hennes syster överhuvudtaget?
Svara sakligt utan omsvepande skuldbeläggningar. För jag får en sak inte att stämma.

Är det någon som har den ursprungliga SoL-beslutet, för det ska finnas två SoL-beslut innan två LVU.
Är det någon som har LVU-domarna intakta online?
För dessa domar blev nu väldigt intressanta, då något mer galet har skett.
Citera
2023-02-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De ville att D skulle kunna få livstecken från sin mamma och syster eftersom hon gång på gång berättade att hon var väldigt ledsen för att de hade lämnat henne och aldrig kontaktade henne hon upplevde det som att de inte tyckte om henne

Du "vet" väldigt mycket för en som inte var där. Det kallas ofta livlig fantasi, i andra fall att fara med ena partens utsaga... i detta fallet gissningsvis familjen som tog död på tösen.
Citera
2023-02-04, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Detta stod i LVU -domar som en gång i tiden var utlagd det är alltså vad flickan själv uttryckte och också därför socialtjänsten försökte på så många sätt att försöka få kontakt med mamman . Mamman överklagade inte en enda gång några beslut
Finns uppgifter att det någon tjänsteman till och med åkte till Spanien och försökte hitta mamman och systern , systern ansågs dessutom vara i behov av psykologisk hjälp efter det traumatiska övergrepp hon blivit utsatt för , sexövergrepp abort och en vårdnadshavare som ansåg att abort var en dålig handling och sedan bara stuckit till Thailand och lämnat barnen

Varifrån kommer dessa uppgifter? Kan du begära ut dom? Det här målet går inte längre tillbaka i tiden än när D kom till J och P.
Citera
2023-02-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMMJ6778

Okej, jag går inte ut med några källor på det jag skriver nu, då källorna kan vara partiska. Denna nyfunna utsaga jag citerar nu fick mig att kolla lite bakgrunder på saker jag i förbifarten har läst:

Denna utsaga är så detaljerad att den måste komma från någon som vet vad som sker på gården. Jag tror inte att denna kunskap om gårdens layout finns som uppgift i rättegången eller i dokument?

Utsagan stämmer överens med en partisk utsaga jag inte kommer att avslöja just nu. Tydligen har Donia själv, till kompisar och till fosterföräldrar sagt att en viss person har stött på henne i hemmet. Enligt utsagan skulle Donia ha fått EBV från denna person vid en puss. Donia skulle ha viskat eller talat med en kompis om eventuellt samlag med en person i huset (denna sak går lätt att bevisa och kontrollera genom ett salivtest på personen fråga, som bör ha spår av EBV och HSV). Kompisen hade då blivit utskickad av fosterföräldrarna och blivit förbjuden att komma dit igen.
MEN, obduktionen finner inget som indikerar på att samlag har ägt rum eller graviditet har påbörjats eller avslutats. Men med tanke på att hon fick EBV några dagar efter hon själv hade sagt att hon hade pussats med en person i huset så är den utsagan tämligen stark. Dock är relationer på detta vis inget olagligt, farligt eller konstigt. Två tonåringar som prasslar i sänghalmen är inte direkt en ögonhöjare.

Fosterfamiljen skulle ha haft en fest 27 april 2012, en fest som Donia inte var så pigg på att delta i. Enligt partinlagan åt hon inte denna kväll. Hon hade enligt uppgift ingen aptit och kunde inte äta mer än flytande. Hon gick och lade sig tidigt, vaknade sent vid 1-2 på natten och fick medicin av fosterpappan. Sedan vaknade hon aldrig upp igen.
Det här stämmer med obduktionens fynd; hon hade ju inget förhöjd blodsockervärde vid obduktion, vilket hon skulle ha om hon hade ätit den kvällen. Så denna utsaga kan stämma och är styrkt av obduktionen.

Men det finns saker här som jag i ovan inlägg skrev om, som jag inte får stämma med bla. Adinas utsagor om omhändertagandet.

Sedan drar jag mig till minnes att det ska finnas handskrivna anteckningar om händelserna jag skriver ovan. Någon som har sett dom så här 5 år senare?
Citera
2023-02-04, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Adina!

Nu öppnar jag dörren för dig och du skall få förklara för mig en sak jag inte får att stämma:
Hur har du uppfattat orsaken till barnens omhändertagande och LVU-besluten?
Varför omhändertogs Donia och hennes syster överhuvudtaget?
Svara sakligt utan omsvepande skuldbeläggningar. För jag får en sak inte att stämma.

Är det någon som har den ursprungliga SoL-beslutet, för det ska finnas två SoL-beslut innan två LVU.
Är det någon som har LVU-domarna intakta online?
För dessa domar blev nu väldigt intressanta, då något mer galet har skett.

De omhändertogs efter att det uppdagades att storasystern som 12-åring tillsammans med sin halvbror sökte hjälp på UG eftersom hon var gravid en abort genomfördes på sjukhus och då informerades självfallet socialtjänsten eftersom hon var så ung samt blev självfallet en polisanmälan.
Om det då blev SoL vet jag inte men det kan det nog vara så .
Mamman fick ett psykiskt sammanbrott och hamnade på sjukhus . Vid utredning erkände hon fakta angående graviditet men samtidigt gjorde klart att hon var upprörd över att det blivit en abort vilket hon ansåg gick emot hennes övertygelse som Jehovas. Enligt halvbrodern skulle mamman vara fullt medveten om att han sov i samma säng som sin syster i kring ett halvår
Halvbrodern fick kring 1 år i fängelse och systern fick skadestånd på 90 000 kr . Artikeln angående detta finns fortfarande att läsa på nätet

Mamman försvann utomlands ensam trots att socialen ansåg att systern var i behov av psykologisk hjälp och stöd av mamman tiden efter graviditet och abort

Därefter kom mamman tillbaka till Sverige i smyg och lyckades kontakta systern på något sätt och gjorde upp om att hon skulle ta med sig D och möta upp nära boendet, tror att de blev placerade på någon form av barnhem i början

.Båda flickorna kom till platsen men D vände tillbaka eftersom hon var rädd att rymma . Därefter flydde de utomlands
Biten med flykten är den version som mamman gett i sin berättelse , hon utförde allt själv utan hjälp av andra ..
I landet dit de flydde bodde de på stranden till en början och letade grejor i kontainers som de sålde samt tiggde av svenska turister , också vad mamman berättat

Domarna angående detta har förr legat utlagda
Tillägg : kan vara så det blev LVU när det blev klart att mamman inte förstod allvaret i vad som skett utan mer pratade om att hon var besviken över att det gjorts en abort eftersom hon var emot detta
Senast redigerad av adina 2023-02-04 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in