2023-02-03, 20:44
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazinglove
Hur vet du det? Hur vet du exakt vad som hände den stunden hon var hemma? Var du där? Tar inte många minuter (kanske sekunder?) att skaka ett barn.
Om hon hade skakat J så hade J börjat skrika ingen av barnen eller Lukas vittnar om det.
Tvärtom Lukas försöker låtsas att just badrummet var en armerad totalt ljudisolerad zon i ett hus med pappers väggar.
Jag bor i ett välisolerat hus men självklart hörs det när barn skriker.
Citera
2023-02-03, 20:46
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Hur vet du exakt vad som hände den stunden hon var hemma? Var du där? Tar inte många minuter (kanske sekunder?) att skaka ett barn.

Fast om hon ska ha gjort det med uppsåt så ska hon då ha vetat exakt hur hårt barnet ska skakas för att det ska visa sig 12tim senare, föreligger vara ganska otroligt.
På så vis är det mer eller mindre orimligt att i ska ha gjort det.

Jag är dock inte övertygad om att ungen överhuvudtaget har skakats.

Om flickebarnet verkligen har skakats så tror jag att L är skyldig till detta.
Citera
2023-02-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Om hon hade skakat J så hade J börjat skrika ingen av barnen eller Lukas vittnar om det.
Tvärtom Lukas försöker låtsas att just badrummet var en armerad totalt ljudisolerad zon i ett hus med pappers väggar.
Jag bor i ett välisolerat hus men självklart hörs det när barn skriker.

De behöver inte skrika för att de blir skakade. Läst ett flertal dokument, sett dokumentär om de osv. De skriker inte alltid.

Du är väldigt på att de inte är I. Akta dig så du inte outar dig för mkt vännen
Citera
2023-02-03, 20:52
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Fast om hon ska ha gjort det med uppsåt så ska hon då ha vetat exakt hur hårt barnet ska skakas för att det ska visa sig 12tim senare, föreligger vara ganska otroligt.

Vi är i stora delar överens.
Har hon skakats så är det Lukas.
Det finns alltid en möjlighet att det inte handlar om skakning och i så fall är det viktigt att ta reda på vad som orsakat blödningarna.
Jag känner mig ganska övertygad om att det är Lukas som skakat barnet.
Och där skiljer sig våra uppfattningar eftersom du tror att det inte handlar om skakvåld.
Jag är öppen för det också om någon/rätten kan visa det.
Citera
2023-02-03, 20:55
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oledolyckan111
De behöver inte skrika för att de blir skakade. Läst ett flertal dokument, sett dokumentär om de osv. De skriker inte alltid.

Normalt skakas barn för ATT dom skriker
Väcker du upp ett barn och börjar skaka det så kommer det att skrika.
I vilka dokumentärer skakar dom barn så hårt att det blir blödningar för att visa att barn inte skriker när dom skadas på det sättet?
Länka
Länka till dokumenten du pratar om annars är det bara nytt babbel från dig.
Jag är är inte nära att outa mig på något sätt.
Du är däremot snubblande nära en 1.06
Citera
2023-02-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp

Jag tänker nog att OM hon gjort något så är det av frustration och haft ”tur” att det inte visade sig tidigare. Inte för att hon gjorde det i uppsåt. J behöver inte heller ha skrikit vid skakning, isf borde väl barnen hört skriket om L också skakat henne.

Men personligen är jag mer inne på att jag tror det är hunden som skadade henne när den sprang in i henne nån dag innan och sen ha ”skakat” henne genom att hoppa runt i sängen vilket har triggat igång något i henne.
Citera
2023-02-03, 21:00
Medlem
Citat:
Vi är i stora delar överens.
Har hon skakats så är det Lukas.
Det finns alltid en möjlighet att det inte handlar om skakning och i så fall är det viktigt att ta reda på vad som orsakat blödningarna.
Jag känner mig ganska övertygad om att det är Lukas som skakat barnet.
Och där skiljer sig våra uppfattningar eftersom du tror att det inte handlar om skakvåld.
Jag är öppen för det också om någon/rätten kan visa det.

Känner precis samma (fetstil ovan) gällande skakvåldet.
Citera
2023-02-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oledolyckan111

Precis så är det , sedan kan ju också tilläggas att som silop skrev " Om hon hade skakat J så hade J börjat skrika ingen av barnen eller Lukas vittnar om det."

Barnen satt ju och spelade , visserligen utanför sovrummet , men barn som sitter och spelar, varken ser eller hör ju något, dessutom skrek väl J av och till ganska mycket, så inte konstigt att killarna inte reagerade på något skrik, Lukas var ju dessutom och duschade, blir ju en aning svårt att höra barnskrik i det läget.
Citera
2023-02-03, 21:07
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Jag tänker nog att OM hon gjort något så är det av frustration och haft ”tur” att det inte visade sig tidigare. Inte för att hon gjorde det i uppsåt. J behöver inte heller ha skrikit vid skakning, isf borde väl barnen hört skriket om L också skakat henne.

Men personligen är jag mer inne på att jag tror det är hunden som skadade henne när den sprang in i henne nån dag innan och sen ha ”skakat” henne genom att hoppa runt i sängen vilket har triggat igång något i henne.
Barnen har hört J skrika när L har henne.
Dom har däremot inte hört något skrik från J när Bella åker hem och duschar byter kläder och drar.
Dom berättar ingenting om några skrik då.
Hunden kan du glömma.
Den är utesluten.
En hund kan inte ge dom skadorna utan att det finns märken på barnet.
Hoppade runt i sängen gjorde väl däremot J på morgonen när hon dansade och hoppade på hans mage precis innan hon får attacken.
Det är mer troligt att han var vårdslös då än att hunden som är utesluten skulle åstadkommit skadorna.
Citera
2023-02-03, 21:16
Medlem
Citat:
Barnen har hört J skrika när L har henne.
Dom har däremot inte hört något skrik från J när Bella åker hem och duschar byter kläder och drar.
Dom berättar ingenting om några skrik då.
Hunden kan du glömma.
Den är utesluten.
En hund kan inte ge dom skadorna utan att det finns märken på barnet.
Hoppade runt i sängen gjorde väl däremot J på morgonen när hon dansade och hoppade på hans mage precis innan hon får attacken.
Det är mer troligt att han var vårdslös då än att hunden som är utesluten skulle åstadkommit skadorna.

Nej de berättar inte om något skrik, för att de kanske inte reflekterat över det? Barn lägger inte märkte till skrik bara sådär som kanske en vuxen gör. Vad jag vet så står det ingenstans att de hört henne skrika när L hade henne heller det dygnet. Men som sagt, barn reflekterar inte över sånt, speciellt inte om de sitter och spelar.

Nej jag tänker inte glömma hunden, jag har väldigt svårt att tänka mig att det inte skulle uppstå skador invärtes om en så stor hund hoppar runt i sängen där en liten bebis ligger. Behöver inte bli några utvärtes skador när det händer i sängen.

Jag säger inte att L inte gjort det, det vet ingen mer än han och den som möjligen gjort det, men jag har väldigt svårt att förstå varför han helt plötsligt skulle tappa det, speciellt där på morgonen när J var glad. Ett sånt tillfälle borde isf vara kanske mitt i natten, när barnet kanske skriker och han är trött. Men på morgonen med en glad bebis?
Citera
2023-02-03, 21:23
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Nej de berättar inte om något skrik, för att de kanske inte reflekterat över det? Barn lägger inte märkte till skrik bara sådär som kanske en vuxen gör. Vad jag vet så står det ingenstans att de hört henne skrika när L hade henne heller det dygnet. Men som sagt, barn reflekterar inte över sånt, speciellt inte om de sitter och spelar.

Nej jag tänker inte glömma hunden, jag har väldigt svårt att tänka mig att det inte skulle uppstå skador invärtes om en så stor hund hoppar runt i sängen där en liten bebis ligger. Behöver inte bli några utvärtes skador när det händer i sängen.

Jag säger inte att L inte gjort det, det vet ingen mer än han och den som möjligen gjort det, men jag har väldigt svårt att förstå varför han helt plötsligt skulle tappa det, speciellt där på morgonen när J var glad. Ett sånt tillfälle borde isf vara kanske mitt i natten, när barnet kanske skriker och han är trött. Men på morgonen med en glad bebis?
Detta är ju högreflekterande barn som lägger märke till varje strumpa Lukas viker och har hans betungande arbetsschema fullt klart för sig.
Så vad snackar du om?

Du har svårt att tänka dig har mycket lite med verklighet att göra.

Jag har inga problem med att förstå varför han tappar det.
Han vill ha Bella men Bella vill inte ha honom.
Han är som flera andra vi sett arg och frustrerad och dödar barnet som hämnd.
Kanske tänkte han sig ett dramatiskt självmordsförsök också men ändrade sig för det kunde ju göra ont eller lyckas.
Citera
2023-02-03, 21:38
Medlem
Citat:
Detta är ju högreflekterande barn som lägger märke till varje strumpa Lukas viker och har hans betungande arbetsschema fullt klart för sig.
Så vad snackar du om?

Du har svårt att tänka dig har mycket lite med verklighet att göra.

Jag har inga problem med att förstå varför han tappar det.
Han vill ha Bella men Bella vill inte ha honom.
Han är som flera andra vi sett arg och frustrerad och dödar barnet som hämnd.
Kanske tänkte han sig ett dramatiskt självmordsförsök också men ändrade sig för det kunde ju göra ont eller lyckas.

Högreflekterande? Vart får du det ifrån?

Att han skulle döda J som hämnd är långsökt. Varför inte döda hennes andra barn då så hans egna får leva vidare? Och varför på morgonen, varför inte direkt när hon åker på söndagseftermiddagen?

Nej har nån av dem gjort något är min gissning på frustration och inte uppsåt.

Ingen av oss vet hur verkligheten var så hoppa ner från dina höga hästar. Alla här spekulerar, antar och gissar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in