Citat:
Ursprungligen postat av
silopsilop
Barnen har hört J skrika när L har henne.
Dom har däremot inte hört något skrik från J när Bella åker hem och duschar byter kläder och drar.
Dom berättar ingenting om några skrik då.
Hunden kan du glömma.
Den är utesluten.
En hund kan inte ge dom skadorna utan att det finns märken på barnet.
Hoppade runt i sängen gjorde väl däremot J på morgonen när hon dansade och hoppade på hans mage precis innan hon får attacken.
Det är mer troligt att han var vårdslös då än att hunden som är utesluten skulle åstadkommit skadorna.
Nej de berättar inte om något skrik, för att de kanske inte reflekterat över det? Barn lägger inte märkte till skrik bara sådär som kanske en vuxen gör. Vad jag vet så står det ingenstans att de hört henne skrika när L hade henne heller det dygnet. Men som sagt, barn reflekterar inte över sånt, speciellt inte om de sitter och spelar.
Nej jag tänker inte glömma hunden, jag har väldigt svårt att tänka mig att det inte skulle uppstå skador invärtes om en så stor hund hoppar runt i sängen där en liten bebis ligger. Behöver inte bli några utvärtes skador när det händer i sängen.
Jag säger inte att L inte gjort det, det vet ingen mer än han och den som möjligen gjort det, men jag har väldigt svårt att förstå
varför han helt plötsligt skulle tappa det, speciellt där på morgonen när J var glad. Ett sånt tillfälle borde isf vara kanske mitt i natten, när barnet kanske skriker och han är trött. Men på morgonen med en glad bebis?