2023-02-03, 14:03
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Dom är i vårdnadstvist och ska till familjerätten… då passar exet på att ringa psyk och övertala hennes syster att det är något fel på Pia. Att det kan se illa ut för hennes del i domstol. Men nu blir det bättre för henne. Hon är helt friskförklarad. Det kan hon använda sig av i domstol. Och på det anmäla maken för förtal. Och systern med. Maken verkar en riktig skithög! Narcissistisk möjligtvis.

Precis! Han är ett as helt klart som passar på för att dra nytta av det i rätten. Hade de på riktigt varit otroliga så hade de kunnat kontakta Pia privat. Inte chocka och skrämma henne i sitt eget hem på det här viset. Helt annan sak om hon hade hotat ta sitt liv eller liknande. Men hon låg och vilade. Och de ska fanimej skämmas.
Ex kan per automatik vara rövhål. Men hennes egen syster? Vilket svek! Usch vem behöver fiender med sån familj?
Citera
2023-02-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Hon är inte frisk. Paranoia, psykos.. ?
Hela hennes liv och leverne liknar Lennart Bladh till punkt och pricka.
(FB) Vem vet mer om denna gympalärare från Gotland? (Lennart Bladh)

Är Pia också från Gotland? Låter så på liven där hon blev LPT:ad där hon skriker på poliserna. Eller är hon finlandssvenska?
Citera
2023-02-03, 14:11
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
ja hon sticker absolut ut, inte många föräldrar som skulle låta sina barn inte få mat, leva i skit och misär, sova på golvet i en lgh utan möbler, tvätta i badkaret, sitta och skrika att hon inte gillar sina barn, att dom begränsar henne från att supa och knulla

så hon tar hem männen och har sex med dem när barnen är hemma

helt rätt , hennes beteende är helt normal
det du måste förstå är att det du ser är 20 % av allt hon gör

hon finns på DS och andra forum
klart en ansvarsfull mamma ska visa när hon kissar eller knullar män i röven helt öppet på nätet, vi borde skämmas som regerar

Det du skriver stämmer inte med verkligheten. Ni som tillhör den där mobben mot Pia tar små saker och blåser upp det till helt vidriga proportioner. Och vissa saker du skriver är rena lögner och förtal.

Hon har absolut saker att jobba på. Som de flesta av oss. Men hon är absolut inte såpass dålig förälder att hon ska förlora sina barn!
Vad vi ser är en skandal. Och du och de som anmält får ha detta på erat samvete. Usch som ni skadat både Pia och barnen! De behöver sin glada, goa, "artsy fartsy" mamma som klär sig exakt som hon vill! Hon må göra saker på annat vis än du och jag, och det är mer uppfriskande än farligt tamejfan!
Citera
2023-02-03, 14:15
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstek
Var rädd för att det skulle bli så att hon kom hem idag. Det ser tyvärr mörkt ut för Pia nu. Detta var hennes chans till hjälp. Förjävligt att inte läkare kunde se genom henne, men förstod att hon skulle kunna hålla masken under så kort tid.

Nej det ser inte mörkt ut för henne för att hon skrevs ut! Hon är bedöms vara stabil och frisk! Det som gör det mörkt för henne är människor som du. Som hjälpt till att ta hennes barn ifrån henne. Som gett det grisiga exet ammunition som han länge längtar efter att få för att kunna flytta iväg med barnen. Bra jobbat svin. Barnen behövde sin mamma! Hoppas rätten tar rätt beslut i sommar.
Citera
2023-02-03, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
klart det är, läser du texten och val av ord så ser du att det är precis så hon pratar, utan logik och svammlar i sin egen värld där Pia alltid har rätt och alla andra är idioiter, välkommen till FB

finns ingen frisk människa som skulle försvara henne samt kalla henne en lämplig förälder

och nu ska det ske en insamling på TT av hennes fan club, så att hon kan få en ny dörr, eller gör som du alltid gör, ring och skrik, bråka och drick lite vin mitt på dagen , kör några TT lives packad

lycka till med allt

Men frisk är en om man sitter
På Flashback och trashar en annan människa? 🤔
Citera
2023-02-03, 14:42
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzo22
Exakt det är på pricken hur hon uttrycker sig. Vi önskar henne lycka till

Du ser bara korkad ut. Uttrycket "artsy fartsy" använder hon ofta och det passade in, därav citattecken. Idioter alltså. Ni tror ni är så smarta. Ni raserar hennes liv. Hur fan kan ni ens sova på nätterna?

Och Pia är såpass rak av sig, så hade hon varit här i tråden så hade hon hetat gräddrumpan typ och stått för vem hon var. Jag är inte Pia. Men jag hoppas hon får återupprättelse och bra stöd runt sig.
Citera
2023-02-03, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Du ser bara korkad ut. Uttrycket "artsy fartsy" använder hon ofta och det passade in, därav citattecken. Idioter alltså. Ni tror ni är så smarta. Ni raserar hennes liv. Hur fan kan ni ens sova på nätterna?

Och Pia är såpass rak av sig, så hade hon varit här i tråden så hade hon hetat gräddrumpan typ och stått för vem hon var. Jag är inte Pia. Men jag hoppas hon får återupprättelse och bra stöd runt sig.

Jag tror nog aldrig jag har hört henne använda ordet artat fartsy.
Citera
2023-02-03, 15:02
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Även om jag förstår vad du vill säga så tror jag inte det stämmer i relationen små barn -> förälder. Hennes barn saknar förståelse för vad som pågår och de har bara en mamma, som ska vara deras trygghet men som istället blivit en källa till smärta.

När barn är inblandade så tror jag att de alltid är de som lider mest.
Det barnen lider av är omgivningens reaktioner till stor del likvärdigt som de gör direkt av Pias psykiska ohälsa. Hon kan inte välja att bli frisk, men ni kan välja hur ni bemöter henne och hennes barn. Vilket många gör och det retar upp människor att Pia bemöts som om hon vore mer frisk. Men de människor som uppträder väl, ökar även chanserna för att hennes barns trauman ska minska.

Skillnaden med Pia är att ni ser hur psykisk ohälsa ser ut när hon inte kan maska medans andra mer självkontrollerade människor istället får er sympati då ni slipper se de skador de utsätter allt från vänner och bekanta till egna barn och familjemedlemmar för. Alternativet vi har är att tvångsomhänderta barn. Vilket jag är positiv till när det är möjligt då väldigt många fler barn i samhället bör tvångsomhändertas. Men då dyker två andra problem upp, mer eller mindre alla omhändertaganden är trauman för barn och vi saknar tillräckligt många bra familjehem som är trygga med familjehemsföräldrar som kan ta hand om barnen. Jag har själv varit jourförälder och det spelar ingen roll hur bra hela vardagen och hemmet fungerar, barn lider även om de inte kan sätta ord på smärtan de bär av att av olika skäl inte vara med de biologiska föräldrarna istället. Kan man avläsa barns känslor så är det tydligt en mycket svår omställning för dem eftersom majoriteten av föräldrar är inte ondskefulla eller elaka sådana även när deras liv inte fungerar och barns bästa innebär att de behöver bo på en annan plats. Därmed är det för allas bästa, alternativet stödinsatser som inte ska kunna vara så frivilliga för föräldrar. Dvs boendestöd och andra funktionella resurser. Jag tror dessutom att det skulle kunna kosta mindre för samhället om vi ser till helheten av behoven. Därmed är det i barnens bästa att andra människor är mer restriktiva med de påhopp de gör mot Pia oavsett vad de själva anser. Det är en enorm skada att människor tar sig friheterna att angripa en sjuk förälder och sådana personer är vanligtvis öppna med sina känslor eller döljer dem illa inför barnen och rätt många motbjudande beteenden och kommentarer är vanligt. Barn som far illa utsätts alltid för andra människors känslomässigt negativa attityder och åsikter och gissa vad? Det är totalt onödiga ageranden och till skillnad mot svår psykisk ohälsa helt medvetna som valda.

Att Pias barn försvann beror sannolikt på just att hon har sociala medier och blir sjukare pga. internet, inte för att hon annars hade varit en mer välfungerande förälder. Hon dricker, klarar inte av att sköta sitt hem eller ens ha gardiner i fönstren. Jag såg ett klipp i natt där hon målade rouge extremt i någon sminkvideo och drog ihop det med ögonen. Bara sådana klipp är tillräckligt för att kunna avgöra att en människas kognitiva processer inte hänger med. Vilket vi alla vet inte är fallet med Pia, vilka det istället gör det på.

Psykisk ohälsa är inte vackert. Det är inte en angenämn upplevelse eller situation även om sjukdomsbilderna skiftar. Sjuk är sjuk. Det är själva poängen med att inte vara frisk. Men då kommer ni sedan -när ni ser människor som faktiskt klarar av vardagen och beteenden mer än vad Pia gör- och säger: Varför arbetar inte du? Du som klarar av så mycket och fungerar så bra med blablabla... För då tror ni plötsligt att folk sitter och lever i lyx och bara är lata eller att det egentligen inte finns svårigheter eller problem med måendet eftersom eran uppfattning om vad psykisk ohälsa måste vara, inte stämmer med verkligheten. Liksom javisst, många sjuka till rent sagt förjävliga människor personlighetsmässigt klarar av att arbeta, men arbetsförmågan pga problem handlar om mer än att vara bindgalen.

Vi kan alltid stänga av och sluta titta på Grädrumpans förfall, något jag själv inte följer. Men hon själv med familj kan inte det.
Citera
2023-02-03, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Det barnen lider av är omgivningens reaktioner till stor del likvärdigt som de gör direkt av Pias psykiska ohälsa. Hon kan inte välja att bli frisk, men ni kan välja hur ni bemöter henne och hennes barn. Vilket många gör och det retar upp människor att Pia bemöts som om hon vore mer frisk. Men de människor som uppträder väl, ökar även chanserna för att hennes barns trauman ska minska.

Skillnaden med Pia är att ni ser hur psykisk ohälsa ser ut när hon inte kan maska medans andra mer självkontrollerade människor istället får er sympati då ni slipper se de skador de utsätter allt från vänner och bekanta till egna barn och familjemedlemmar för. Alternativet vi har är att tvångsomhänderta barn. Vilket jag är positiv till när det är möjligt då väldigt många fler barn i samhället bör tvångsomhändertas. Men då dyker två andra problem upp, mer eller mindre alla omhändertaganden är trauman för barn och vi saknar tillräckligt många bra familjehem som är trygga med familjehemsföräldrar som kan ta hand om barnen. Jag har själv varit jourförälder och det spelar ingen roll hur bra hela vardagen och hemmet fungerar, barn lider även om de inte kan sätta ord på smärtan de bär av att av olika skäl inte vara med de biologiska föräldrarna istället. Kan man avläsa barns känslor så är det tydligt en mycket svår omställning för dem eftersom majoriteten av föräldrar är inte ondskefulla eller elaka sådana även när deras liv inte fungerar och barns bästa innebär att de behöver bo på en annan plats. Därmed är det för allas bästa, alternativet stödinsatser som inte ska kunna vara så frivilliga för föräldrar. Dvs boendestöd och andra funktionella resurser. Jag tror dessutom att det skulle kunna kosta mindre för samhället om vi ser till helheten av behoven. Därmed är det i barnens bästa att andra människor är mer restriktiva med de påhopp de gör mot Pia oavsett vad de själva anser. Det är en enorm skada att människor tar sig friheterna att angripa en sjuk förälder och sådana personer är vanligtvis öppna med sina känslor eller döljer dem illa inför barnen och rätt många motbjudande beteenden och kommentarer är vanligt. Barn som far illa utsätts alltid för andra människors känslomässigt negativa attityder och åsikter och gissa vad? Det är totalt onödiga ageranden och till skillnad mot svår psykisk ohälsa helt medvetna som valda.

Att Pias barn försvann beror sannolikt på just att hon har sociala medier och blir sjukare pga. internet, inte för att hon annars hade varit en mer välfungerande förälder. Hon dricker, klarar inte av att sköta sitt hem eller ens ha gardiner i fönstren. Jag såg ett klipp i natt där hon målade rouge extremt i någon sminkvideo och drog ihop det med ögonen. Bara sådana klipp är tillräckligt för att kunna avgöra att en människas kognitiva processer inte hänger med. Vilket vi alla vet inte är fallet med Pia, vilka det istället gör det på.

Psykisk ohälsa är inte vackert. Det är inte en angenämn upplevelse eller situation även om sjukdomsbilderna skiftar. Sjuk är sjuk. Det är själva poängen med att inte vara frisk. Men då kommer ni sedan -när ni ser människor som faktiskt klarar av vardagen och beteenden mer än vad Pia gör- och säger: Varför arbetar inte du? Du som klarar av så mycket och fungerar så bra med blablabla... För då tror ni plötsligt att folk sitter och lever i lyx och bara är lata eller att det egentligen inte finns svårigheter eller problem med måendet eftersom eran uppfattning om vad psykisk ohälsa måste vara, inte stämmer med verkligheten. Liksom javisst, många sjuka till rent sagt förjävliga människor personlighetsmässigt klarar av att arbeta, men arbetsförmågan pga problem handlar om mer än att vara bindgalen.

Vi kan alltid stänga av och sluta titta på Grädrumpans förfall, något jag själv inte följer. Men hon själv med familj kan inte det.

Kan du alltså avgöra om en förälder är en bra förälder om denne har gardiner i fönstret och hur pass bra den målar sig i ansiktet? Hahahahhahahahahahahahahahahhahaha
Citera
2023-02-03, 15:57
Medlem
sinnpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Ja kan bara hålla med, hoppas vi aldrig ser henne igen på tiktok eller annan plattform. Och att hon får hjälp att komma tillbaka oavsett hur lång tid det tar.

Hon kommer inte frivilligt att samarbeta med sjukvården så det blir tvångsmedicinering till att börja med är jag övertygad om. Hon lär ju redan ha levt om och skällt ut alla på avdelningen ett par gånger så antagligen ligger hon och vilar med nåt lugnande i blodet just i detta nu. Det är en del av sjukdomsbilden och det är proffsen på detta vana vid.
Hon postade idag efter att hon blivit släppt. Visade hur dörren var helt förstörd.
Citera
2023-02-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinnpaj
Hon postade idag efter att hon blivit släppt. Visade hur dörren var helt förstörd.

Ja, jag såg det. Synd att hon inte tog den här chansen att få hjälp. Det hade hon behövt om inte annat för framtida förhandlingar om vårdnaden så vore det snyggt att visa upp att hon frivilligt tog hjälp och mår bättre. Nu är hon tillbaka på ruta 1.

Hon säger ju i videon från psyket att hon är mycket lyckligare nu än tidigare i livet, så hon måste trivas med att vara urfattig, arbetslös och inte ha någon kontakt med barnen. Så länge hon får reaktioner på tiktok så är det alla tiders antar jag.

Tragiskt är det och jag hoppas barnen inte mår alltför dåligt över det här. Att dom blir lämnade i fred i skolan och så.
Citera
2023-02-03, 16:45
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Ja, jag såg det. Synd att hon inte tog den här chansen att få hjälp. Det hade hon behövt om inte annat för framtida förhandlingar om vårdnaden så vore det snyggt att visa upp att hon frivilligt tog hjälp och mår bättre. Nu är hon tillbaka på ruta 1.

Hon säger ju i videon från psyket att hon är mycket lyckligare nu än tidigare i livet, så hon måste trivas med att vara urfattig, arbetslös och inte ha någon kontakt med barnen. Så länge hon får reaktioner på tiktok så är det alla tiders antar jag.

Tragiskt är det och jag hoppas barnen inte mår alltför dåligt över det här. Att dom blir lämnade i fred i skolan och så.
Ingen insikt tyder det på och nedsatt kognitiv förmåga. Nedsatt empatisk förmåga. Annars utsätter man inte sina barn för det helvete, som de måste uppleva. Det är klart att de inte lämnas i fred i skolan. Om de ens klarar gå dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in