2024-12-23, 15:04
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Ja senast i morse ringde hon polisen på han och sa att någon av hans ex kan komma och ta han istället, men det har ju hänt 10ggr förut och gång på gång går hon tillbaks till kateterkuken.
Han har ett välskött hem, han släpper in henne och han spöar inte upp henne. Hon har gjort ett fynd, relativt hennes egen låga skötsamhet. Det är nog den enda förklaringen som behövs. Få män skulle gå med på det där, och ännu färre icke våldsamma män.
Citera
2024-12-23, 15:11
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Ok, är ni alla nöjda om jag nu håller med om att Pia's senaste 'lajv'ar' var ganska bedrövliga...

Men skrik inte 'försvinn och håll käften' åt mig, tack...
Citera
2024-12-23, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Ok, är ni alla nöjda om jag nu håller med om att Pia's senaste 'lajv'ar' var ganska bedrövliga...

Men skrik inte 'försvinn och håll käften' åt mig, tack...

Jag är nöjd!
Citera
2024-12-23, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han har ett välskött hem, han släpper in henne och han spöar inte upp henne. Hon har gjort ett fynd, relativt hennes egen låga skötsamhet. Det är nog den enda förklaringen som behövs. Få män skulle gå med på det där, och ännu färre icke våldsamma män.
Välskött hem med blattemattor hängandes på väggarna, hmm..
Förra veckan skulle han drämma en stol i hennes ansikte men det kanske är okej i uppfostringssyfte för att hon beter sig haram?

Det är tydligt att Hasan har henne för att ha något att sätta in kateterkuken i, medans Pia uppenbart fattat tycke för Hasan. Men jag tycker dom passar bra ihop, inte för att dom är bra för varandra utan för att ingen av dom förtjänar något bättre.
Citera
2024-12-23, 15:43
Medlem
Anso10765s avatar
Nån som vet vad som hänt med gräddis konto?

Hoppas hon uppdaterar på back up-en

Vill ju inte missa dramat 😆
Citera
2024-12-23, 15:46
Medlem
Åh. Det har varit lite kul följa Pia. Men nu har hon med beräkning nästlat sig in i Hasans lägenhet osv. Tycket synd om honom som säkert bara vill ha lugn o ro. Nu är hon skriven hos honom men det var mkt han inte förstod.
Han är ett offer. Var nog det gräddis räknade ut.
Blir inte lätt för honom slippa ur detta.
Citera
2024-12-23, 15:48
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stinans
Åh. Det har varit lite kul följa Pia. Men nu har hon med beräkning nästlat sig in i Hasans lägenhet osv. Tycket synd om honom som säkert bara vill ha lugn o ro. Nu är hon skriven hos honom men det var mkt han inte förstod.
Han är ett offer. Var nog det gräddis räknade ut.
Blir inte lätt för honom slippa ur detta.

Hon sade ju att hon skrivit sig på Stockholms stad. Borde gå att se på Ratsit om hon står kvar på Hasans adress.

Edit: verkar ff vara skriven i Älvsjö
Senast redigerad av vichy6 2024-12-23 kl. 15:51.
Citera
2024-12-23, 15:53
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Från lexly.se

Om sambon vägrar flytta kan man begära en bodelningsförrättare från närmsta tingsrätt. Det genomförs då en officiell bodelning vilket innebär att samboförhållandet upphör även om din sambo fortfarande bor kvar i bostaden.
I samband med att man begär en bodelningsförrättare bör man även begära att rätten prövar vem som får bo kvar i bostaden under tiden bodelningen görs. Det kallas kvarsittanderätt.

Har man, när bodelningen väl är genomförd, berättigats att bo kvar i bostaden så är den andra sambon skyldig att flytta. Om sambon inte flyttar ut då kan man ansöka om avhysning hos Kronofogdemyndigheten. De kommer då att tvinga sambon att flytta ut ur bostaden
.”

Eftersom Hasan står på hyreskontraktet och har bott där betydligt längre än Pia så kan jag inte tänka mig annat än att det är hon som tvingas flytta. Frågan är om Hasan är kapabel att dra igång en sån här process.
En bodelningsförättare kostar som en advokat, typ 1500-2000kr/h eller nåt.
Om kvarsittningsrätten skall tas upp i rätten bör man även ha ett eget ombud. Hassan bör även ha ett eget ombud som sköter kontakten med bodelningsförättare med tanke på hans bristande förmåga (i flera plan).
Detta är inget som går på hemförsäkringen, ev. kanske den som har låg inkomst (kommer inte ihåg årsinkomsten) kan få rättshjälp.
Oavsett är detta en kostsam historia + kan bli vääääldigt långdragen om ena parten trilskar.

Poängen är: släpp aldrig in en f*tta som Pia i ens liv. Blir bara problem.
Citera
2024-12-23, 15:54
Medlem
Hon är folkbokförd hos Hasan men har en särskild postadress som är Post restante.
Citera
2024-12-23, 15:58
Medlem
Hon vill ha det till att de varit sambos länge. Blir det något rättsligt så hoppas jag o tror att det blir till Hasans fördel. Att bli utkastad från 3 boenden de vandrarhemmet Hon bott på säger ju mkt.
Citera
2024-12-23, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stinans
Hon vill ha det till att de varit sambos länge. Blir det något rättsligt så hoppas jag o tror att det blir till Hasans fördel. Att bli utkastad från 3 boenden de vandrarhemmet Hon bott på säger ju mkt.

Under de senaste veckorna har hon varit väldigt noga med att upprepa i videos att hon varit sambo och bott där sedan FEBRUARI. Vi fattar ju varför, hon vill kunna hävda att sambolagen gäller. Då har det ju varit korkat av henne att nästan dagligen uppdatera från sin egen lägenhet, finns så mycket bevis på att hon INTE bott med Hassan i över ett halvår som hon försöker övertyga sina följare om. Hon försöker fabricera bevis för att ha rätt till att sno HANS lägenhet och han förstår inte det själv.
Lite mer än en månad har hon ”bott” där, med flera veckors avbrott där hon bott hos andra eller på hostel. Det VET vi, oavsett vad hon hävdar.
Citera
2024-12-23, 16:21
Medlem
Väntar med spänning på fortsättningen. Eller inte. Tycker det är så lågt av henne att utnyttja andra så.
Och. Det är inte friskt nånstans att utnyttja och sätta sig över andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in