Citat:
Ursprungligen postat av
remidgrus
Äntligen var det dags. Inte en sekund för tidigt.
Jag beundrar er som hittar positiva glimtar i denna kvinna, själv har jag nog aldrig stött på en så motbjudande individ. Hon är verkligen hemskt inifrån och ut, och kryssar för samtliga boxar av vad som gör en människa hemsk. Dålig förälder, dålig hygien, noll självinsikt, gör sig ovän med allt och alla, gapar och skriker och använder ett vidrigt språkbruk, tar varken hand om hem eller tvätt som hon ska, förminskar offer för sexuella övergrepp, ger sig på homosexuella och allehanda andra grupper som inte alls gjort henne något, hon utstrålar verkligen rent hat. För att inte tala om hennes alkoholintag.
OM dessa egenskaper enbart beror på en sjukdom så tycker jag vansinnigt synd om henne den dagen hon nyktert kommer titta på allt som finns om henne på nätet. Hon kommer aldrig mer få ett jobb, en normal relation till sönerna, en fungerande relation med grannar och skola etc som inte är infekterad. Hon har ju verkligen sabbat sitt liv totalt. För hennes skull så hoppas jag nästan att det inte bara beror på sjukdom, utan att hon faktiskt är så här hemsk på något sätt.
Jag tycker så vansinnigt synd om söner och andra anhöriga till denna människa.
Hoppas ändå någonstans att hon får hjälp.
Hon är sjuk och den som lider mest själv.
Hon säger saker för att provocera. Jag har utsatts för våldtäkt och försök osv. Det är skrattretande att ens föreställa sig att någon som på sin höjd hade gjort mig förbannad när jag mådde som sämst, skulle påverka offer negativt. Det är alla andra mer "vanliga" människor duktiga på att försöka de med.
Hon kan bli bättre nu med tvångsvård och mediciner. Att hon säger att hon verkligen mår bra såsom hon agerar gör att man undrar om hon inte är psykotisk trots allt.
Psykisk sjukdom/ohälsa är motbjudande. Går knappt att stå ut med någon drabbad och det säger jag i egenskap av att leva som förtidspensionär. Jag vill inte säga att människorna är mer motbjudande än vad det finns motbjudande människor inom andra grupper men det brinner i mitt huvud om jag umgås för mycket med någon som lider av psykisk ohälsa. De är
nedlåtande, självcentrerade, saknar sjukdomsinsikt osv. Förr hade jag tålamod med deras risiga attityder som varenda drabbad faktiskt har.
Ord och handling är två skilda saker. Är man så sjuk som hon är, är det en förklaring i sig självt men hur stötande än någon talar är det inte detsamma som att vara förövare.
Våra känslor färgas av reaktioner som är till för att vi ska undvika för oss skadliga människor. Det innebär inte att vi inte ska kunna se på dem som de är, sjuka.
Men det är triggande ja, det med människor som uppträder illa. Och väldigt enkelt att undvika dem när det inte är irl.
Människor som näthatar människor likt Pia som uppenbart tappat allt koncept och fått sitt liv söndertrasat pga att hon är dålig vilket antagligen beror på att hennes hjärna är i riktigt kasst skick, är lika motbjudande.