2023-02-02, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstek
Tyvärr var Pia mer lugn och samlad nu än på väldigt länge och framstår ev som fullt rimlig för personal som enbart träffar henne under 24 timmar. När jag var psykotisk och min familj ville få mej tvångsvårdad lyckades jag också dupera läkare och annan personal och släpptes hem bara timmar efter ett allvarligt självmordsförsök trots att jag var en fara för både mej själv och andra. Tyvärr kan man fortfarande vara slug även om man är sjuk... Är rädd att Pia är hemma igen om 24 timmar.

Tror tyvärr också att hon snart är hemma igen. Då väntar video efter video om alla ”fittor” som anmält henne och om hur personalen spetsade hennes mat med droger.
Citera
2023-02-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstek
Tyvärr var Pia mer lugn och samlad nu än på väldigt länge och framstår ev som fullt rimlig för personal som enbart träffar henne under 24 timmar. När jag var psykotisk och min familj ville få mej tvångsvårdad lyckades jag också dupera läkare och annan personal och släpptes hem bara timmar efter ett allvarligt självmordsförsök trots att jag var en fara för både mej själv och andra. Tyvärr kan man fortfarande vara slug även om man är sjuk... Är rädd att Pia är hemma igen om 24 timmar.

Det beror på. Har doktorn bestämt sig för att ha henne kvar så kommer det bli så. Dom är experter och vet exakt vilka punkter det ska tryckas på för att få det hela att spåra ur. Kan få en fullt normal person att verka galen

Och att dom fick bryta upp dörren och sätta handfängsel på henne talar inte till hennes fördel direkt...
Senast redigerad av AsAc 2023-02-02 kl. 23:47.
Citera
2023-02-03, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Men vad kan ha orsakat denna LPT? Ja hon lever ju ut på Tiktok men tvångsomhändertagning för det?

Fara för sig själv. Psykotisk eller manisk? Ingen sjukdomsinsikt och behöver tvångsmedicinering?
Citera
2023-02-03, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Jag håller med.

Sedan är vi nog en skara människor som också på något sätt finner det fascinerande att en människa kan bli på det här sättet. Hon är ju så extrem i allt liksom, jag har personligen aldrig stött på någon som ens varit i närheten av hur Pia är. Jag sitter med gapande mun genom varje video och kan inte för mitt liv förstå hur man kan bete sig som hon gör…

Håller med. Fick reda på att hon fanns för en vecka sen och sen dess är jag fast i fascinationen. Men det är BARA tragiskt, inte roligt.
Citera
2023-02-03, 04:40
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Äntligen var det dags. Inte en sekund för tidigt.

Jag beundrar er som hittar positiva glimtar i denna kvinna, själv har jag nog aldrig stött på en så motbjudande individ. Hon är verkligen hemskt inifrån och ut, och kryssar för samtliga boxar av vad som gör en människa hemsk. Dålig förälder, dålig hygien, noll självinsikt, gör sig ovän med allt och alla, gapar och skriker och använder ett vidrigt språkbruk, tar varken hand om hem eller tvätt som hon ska, förminskar offer för sexuella övergrepp, ger sig på homosexuella och allehanda andra grupper som inte alls gjort henne något, hon utstrålar verkligen rent hat. För att inte tala om hennes alkoholintag.

OM dessa egenskaper enbart beror på en sjukdom så tycker jag vansinnigt synd om henne den dagen hon nyktert kommer titta på allt som finns om henne på nätet. Hon kommer aldrig mer få ett jobb, en normal relation till sönerna, en fungerande relation med grannar och skola etc som inte är infekterad. Hon har ju verkligen sabbat sitt liv totalt. För hennes skull så hoppas jag nästan att det inte bara beror på sjukdom, utan att hon faktiskt är så här hemsk på något sätt.

Jag tycker så vansinnigt synd om söner och andra anhöriga till denna människa.

Hoppas ändå någonstans att hon får hjälp.
Hon är sjuk och den som lider mest själv.

Hon säger saker för att provocera. Jag har utsatts för våldtäkt och försök osv. Det är skrattretande att ens föreställa sig att någon som på sin höjd hade gjort mig förbannad när jag mådde som sämst, skulle påverka offer negativt. Det är alla andra mer "vanliga" människor duktiga på att försöka de med.

Hon kan bli bättre nu med tvångsvård och mediciner. Att hon säger att hon verkligen mår bra såsom hon agerar gör att man undrar om hon inte är psykotisk trots allt.

Psykisk sjukdom/ohälsa är motbjudande. Går knappt att stå ut med någon drabbad och det säger jag i egenskap av att leva som förtidspensionär. Jag vill inte säga att människorna är mer motbjudande än vad det finns motbjudande människor inom andra grupper men det brinner i mitt huvud om jag umgås för mycket med någon som lider av psykisk ohälsa. De är nedlåtande, självcentrerade, saknar sjukdomsinsikt osv. Förr hade jag tålamod med deras risiga attityder som varenda drabbad faktiskt har.

Ord och handling är två skilda saker. Är man så sjuk som hon är, är det en förklaring i sig självt men hur stötande än någon talar är det inte detsamma som att vara förövare.

Våra känslor färgas av reaktioner som är till för att vi ska undvika för oss skadliga människor. Det innebär inte att vi inte ska kunna se på dem som de är, sjuka.

Men det är triggande ja, det med människor som uppträder illa. Och väldigt enkelt att undvika dem när det inte är irl.

Människor som näthatar människor likt Pia som uppenbart tappat allt koncept och fått sitt liv söndertrasat pga att hon är dålig vilket antagligen beror på att hennes hjärna är i riktigt kasst skick, är lika motbjudande.
Citera
2023-02-03, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Hon är sjuk och den som lider mest själv.

Även om jag förstår vad du vill säga så tror jag inte det stämmer i relationen små barn -> förälder. Hennes barn saknar förståelse för vad som pågår och de har bara en mamma, som ska vara deras trygghet men som istället blivit en källa till smärta.

När barn är inblandade så tror jag att de alltid är de som lider mest.
Citera
2023-02-03, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Åh herrejösses!

Men en LPT kan hon inte få bara enbart av sitt Tiktokande, hon måste levt jävel utanför sociala medier också.

Såklart. Hon är uppenbart psykiskt sjuk på sina dagliga utlagda videor. Hennes syster och ex stå bakom anmälan till vården. Hon har blivit svårt personlighetsförändrad enligt dem. Fara för sig själv, ingen sjukdomsinsikt eller motivation att uppsöka sjukvården frivilligt.
Citera
2023-02-03, 10:15
Medlem
DayNites avatar
Det är sorligt att se hennes fan club hejja på henne, tycka synd om henne
hon har skapat detta kaos själv
inte en gång näms det att det är "synd" om hennes familj eller barn som behöver en moder som är kapabel att ta hand om sina barn och ge dem den trygghet dom behöver

nu sänder hon "live" på TT från psyket och det är en stor jävla offerkofta utan någon som helst förståelse vad hon gör där eller varför om hämtade henne

det säger väl allt kan jag tycka?
håll denna sjuka kvinna inlåst
Citera
2023-02-03, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
Det är sorligt att se hennes fan club hejja på henne, tycka synd om henne
hon har skapat detta kaos själv
inte en gång näms det att det är "synd" om hennes familj eller barn som behöver en moder som är kapabel att ta hand om sina barn och ge dem den trygghet dom behöver

nu sänder hon "live" på TT från psyket och det är en stor jävla offerkofta utan någon som helst förståelse vad hon gör där eller varför om hämtade henne

det säger väl allt kan jag tycka?
håll denna sjuka kvinna inlåst

Jag tycker nästan det är obehagligt hur hon i varje video hon postar pratar som att det är en självklarhet att alla håller med henne i hennes sjuka världsbild. Hon pratar med sådant självförtroende i allt hon deklarerar, trots att en majoritet av kommentarsfälten faktiskt säger emot henne. Sänder hon live så ignorerar hon medvetet alla kommentarer som ifrågasätter henne och spinner bara vidare på det medhåll hon får.

Det är läskigt hur världsfrånvänd man kan bli.
Citera
2023-02-03, 10:26
Medlem
Hur långt sträcker sig en LPT? Jag tänker på till exempel medicinering. Hon kommer inte att frivilligt ta ett enda piller som de erbjuder henne, kan hon tvingas även till detta?

Hon nämnde i sin live att de "får hålla henne i 24h", betyder det att de inte kan hålla henne längre än så?

Någon som är insatt?
Citera
2023-02-03, 11:15
Medlem
Ny video. Hon är redan utsläppt och tar sig inte in genom dörren hemma.
Citera
2023-02-03, 11:22
Medlem
Tomatsteks avatar
Citat:
Ny video. Hon är redan utsläppt och tar sig inte in genom dörren hemma.

Var rädd för att det skulle bli så att hon kom hem idag. Det ser tyvärr mörkt ut för Pia nu. Detta var hennes chans till hjälp. Förjävligt att inte läkare kunde se genom henne, men förstod att hon skulle kunna hålla masken under så kort tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in