Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Nej,
För det första, Det är här som skon klämmer för dig.
Den nya lagen bygger på det här.
Passivitet=ingen utryck av samtycke.
Dvs
Sätta på en random tjej som ligger däckad i soffan på en fest=olagligt.
Sätta på en flickvän i en rape-play där vi har kommit överens om att vi vill pröva rape-play=olaglig.
Hon samtyckte till sexet innan som vi va överens om. Men när vi väl hade sex så samtyckte hon inte pga hon va passiv.
Den gamla lagen byggde på det här.
Passivitet=utryck av samtycke
Men i särskilt utsatt situation va det såhär!
Passivitet=ingen utryck av samtycke.
Dvs.
Sätta på en random tjej som ligger däckad i soffan på en fest=olagligt pga hon är i en särskilt utsatt situation.
Sätta på en flickvän i en rape-play där vi har kommit överens om att vi vill pröva rape-play=laglig.
Hon samtyckte till sexet innan som vi va överens om. Men när vi väl hade sex så samtyckte pga hon va passiv.
Jag håller helt med dig att mitt resonemang ( Rape play med flickvännen är Våldtäkt ) är korkad! Det är just därför jag är delvis emot nuvarande lag.
Inte för min egen skull då jag inte är intresserad av rape play men jag är emot lagen för personerna som är intresserad av rape play skull!
Och nej! Bara för jag är emot nuvarande lag tycker jag inte att det är ok att sätta på en tjej i en särskilt utsatt situation. Innan någon kommer med den halmgubben!
För det andra, Den juridiska definitionen av Våldtäkt har inget med omständigheter att göra. Så svara på frågorna.
FRÅGA 1) Är scenario A en beskrivning av en våldtäkt?
FRÅGA 2) Är scenario B en beskrivning av en våldtäkt?
Eller tror du på allvar att om person A och B kommer överens om att döda någon inte är mord så har inget mord begåtts om Person A dödar B med uppsåt? Och domstolen kommer inte döma A för mord om A hänvisar till deras överenskommelse?