2023-02-01, 23:34
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
Det är en s.k. officiell hemlighet.

Den som inte kan läsa mellan raderna kan inte läsa alls och varför i helvete skulle RÅ annars snabbt gå ut och dementera att hon var delaktig i beslutet att lägga ner utredningen?

TT:

”I den skriftliga kommentaren förklarar hon att hon inte har varit delaktigt i det beslut som Krister Petersson fattat.

Enligt reglerna i rättegångsbalken fattar åklagare självständiga myndighetsbeslut i eget namn. Med hänsyn till att lägre åklagares beslut kan överprövas av högre åklagare, kan högre åklagare inte ge anvisningar om hur ett enskilt ärende ska handläggas. Jag har alltså inte på något sätt varit delaktig i beslutet."

Låter som en konspirationsteori.

Gissar att KP bedömde att han hade nått så långt som det gick, men var säker på sin sak.

Utredningen hade hoppats att DNA-analys, m.m., skulle bära frukt. Så blev det inte denna gång.

Dags att lägga tillbaka folierullen i kökslådan?

Cover-Ups i all ära. Tror, precis som SE, på att slumpen och olyckliga omständigheter var framme.
Citera
2023-02-01, 23:36
Medlem
Citat:
Jag drar inga slutsatser om faktiska omständigheter när jag ser på fiction i alla fall.

Det gör få normalbegåvade.

Ni som tydligen kallas SEkten har fått det mesta om bakfoten. I Sverige behöver en åtalad inte bevisa sin oskuld, det är åklagaren som har bevisbördan.

Krister Petersson hade inget som liknade bevis.

Okej..
Vad behöver man för att få misstänka en person i Sverige då ?
Citera
2023-02-01, 23:45
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
En herre med Krister Peterssons aura lägger inte ner utredningen av ett statsministermord på eget bevåg.

Du får läsa på. Eller leva vidare i SEktens trånga gränder.

Om man har nått så långt det går, så ... De försökte vända på varje sten.

Nu är det upp till oss i allmänheten att ta det vidare.

Har redan läst förhören ett flertal gånger. Kan inte se något tecken på att du har gjort det.

Vad är det för något som jag ska läsa på, mer exakt? Kan du ge ett exempel på ett specifikt dokument?

Din tunna skramlar tom, precis som för de andra i klon-armén.
Citera
2023-02-01, 23:55
Medlem
quggels avatar
Har precis börjat läsa Anna Hages bok som beskriver händelseförloppet väl, på mordplatsen. Rekommenderas.

Ingen SE som hjälper till, enligt hennes observationer. Dock verkar det ha samlats en del folk runt omkring efter ett tag, vilket lämnar utrymme för tesen att SE är vittne som vill göra sig viktigare än vad han faktiskt var.
Citera
2023-02-02, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, det är riktigt trist med dessa maskningar.
Jag har lite svårt att förstå varför man maskar här.
Om man här vill mena att OSL gäller och att SE's familj/närstående kan "lida men", men å andra sidan så har vi KP som slapp åtal för förtal av avliden. (Minns nu inte på vilka grunder han slapp åtal).

Ja, du får släppa det. Det handlar inte om att dom iakttagit något och killgissar utifrån det.
Det handlar om att dom påstår sig ha lagt Palme i framstupa sidoläge.

Detta tillsammans med övriga uppgifter gör att jag påstår det som bevisat att Palme lades i framstupa sidoläge. Sen får TP säga vad han vill och även de som följer honom i ur och skur också...
Intressant ändå att nån genomskådar den mest uppenbara lögnen, så tidigt.

Att han står och kollar klockan när det smäller, ja eller efter det enda skottet.

Det är det ingen som tror på gissar jag ?
Citera
2023-02-02, 02:28
Medlem
Vad hände med den gömda 357 hylsan man hittade hos vapensamlaren.

Nån som läst tekniska undersökningen av den ?
Citera
2023-02-02, 03:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Har precis börjat läsa Anna Hages bok som beskriver händelseförloppet väl, på mordplatsen. Rekommenderas.

Ingen SE som hjälper till, enligt hennes observationer. Dock verkar det ha samlats en del folk runt omkring efter ett tag, vilket lämnar utrymme för tesen att SE är vittne som vill göra sig viktigare än vad han faktiskt var.

Är det möjligtvis så att guggel har läst färdigt den osannolike mördaren? Hittades det något med substans i boken?
Citera
2023-02-02, 07:05
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Jag drar inga slutsatser om faktiska omständigheter när jag ser på fiction i alla fall.

Det gör få normalbegåvade.

Ni som tydligen kallas SEkten har fått det mesta om bakfoten. I Sverige behöver en åtalad inte bevisa sin oskuld, det är åklagaren som har bevisbördan.

Krister Petersson hade inget som liknade bevis.

Precis det svar jag förväntade mig. Du är här för att spy galla över KP, TP och SEkten naturligtvis - inte för att diskutera sakfrågorna.

Nej, du ger inte alls ett normalbegåvat intryck, eftersom det inte är okej att glida in i tråd och totalsåga alla som inte tycker som du när man samtidigt inte kan förklara varför.

Du behöver tydligen någon att prata med och vill att vi ska ställa upp, glöm det! Vad vet du som inte andra i tråden vet? Vad har SEkten fått om bakfoten som du lyckats förstå? Chans till gottgörelse !!!
Citera
2023-02-02, 07:07
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Intressant ändå att nån genomskådar den mest uppenbara lögnen, så tidigt.

Vill du påstå att SE ljuger om framstupa sidoläge och att Anna H är den som har rätt?

Din förklaring till att Glantz och Ersson tror fel om vad dom gjort är för att de är berusade?
Av någon anledning tror ändå Karin J. att det har hänt. Så även Bengt P.

Och SE som GM ljuger om detta trots att det inte hänt? Men har tur att andra vittnen talar om detta?
Som med andra lögner.

Nej, du får nog förklara tydligare för jag ser ingen annan förklaring än att Olof Palme självklart legat i framstupa sidoläge.

Citat:
Att han står och kollar klockan när det smäller, ja eller efter det enda skottet.

Det är det ingen som tror på gissar jag ?

Klocktittandet är en annan diskussion. Finns som jag ser det inga uppgifter som omöjliggör den.
Dock möjligen uppgifter, från SE själv, som motsäger den ex. gällande tiden och kanske även kronologin.
Citera
2023-02-02, 07:12
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Vad hände med den gömda 357 hylsan man hittade hos vapensamlaren.

Nån som läst tekniska undersökningen av den ?

Nej, hylsan var okänd för mig.

Den förekommer i Expressen 180528. Är det rätt hylsa på bild, så är det av allt att döma inte en Winchester. Detaljer i utformningen är fel och så även stämpeln i botten.

Jag tror den är av fabrikatet Companhia Brasileira de Cartuchos.

Stämpel upphittad hylsa: 357 MAG CBC
Stämpel mordammunition: W-W SUPER 357 MAGNUM
Citera
2023-02-02, 07:34
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
När nämner SE framstupa sidoläge första gången? Inte inför väktarna, i alla fall. Förekom uppgiften i media?

När inträffade sidoläge? Före eller efter HLR?

Grundteorin från förnekarna är att framstupa gjordes av SG direkt när han kom fram, ca 23.21.50, dvs före HLR. Teorin säger vidare att AH, KJ och BP kom fram efter SG och då är han ju redan vänd i framstupa. Samtidigt så menar man att SE var inomhus vid skotten och när han kom fram hade AH, som var före SE, redan vänt OP på rygg, eftersom SE säger att OP låg så med slutna ögon när han kom fram. Ändå har SE hjälpt AH med framstupa. Kan du förklara?
Citera
2023-02-02, 07:41
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel

Bra analys.

SE sågs dessutom komma till mordplatsen efter skotten men det mörkade åklagaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in