2023-01-30, 16:49
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Du kan ju testa, ibland har det funkat för att lugna mina tankar lite men ta en liten dos och prova, typ 0.5ml.
Har det i kapslar.
Vet inte hur många mg en kapsel är men testade ta en.

Vet inte om ångesten blev lugnare men jag blev jävligt trött.
Citera
2023-01-31, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Har det i kapslar.
Vet inte hur många mg en kapsel är men testade ta en.

Vet inte om ångesten blev lugnare men jag blev jävligt trött.

Be din läkare byta till droppar, går ej att jämföra, kapslarna är värdelösa fråga inte varför.
Citera
2023-02-01, 10:49
Bannlyst
Varför finns det ingen hateclub för denna häxbrygd?
Citera
2023-02-02, 12:29
Medlem
FarstaSplitters avatar
Någon mer som upplever att effekten avtar med tiden? Går det att göra uppehåll och på så sätt återfå verkan, eller trappar ni upp? Jag får massa biverkningar av att trappa upp.
Citera
2023-02-02, 16:42
Medlem
Skruppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarstaSplitter
Någon mer som upplever att effekten avtar med tiden? Går det att göra uppehåll och på så sätt återfå verkan, eller trappar ni upp? Jag får massa biverkningar av att trappa upp.
Effekten avtar för mig. Under en tvåveckorsperiod så tar jag 2 propavan första veckan, veckan efter det tar jag 2 propavan och 0,5 ml Theralen. Efter det så behöver jag ta ett uppehåll från medicinerna i två veckor, för att sedan börja om igen. Det fungerar bra för mig och jag sover hyffsat bra de veckor jag använder Propavan och Theralen.
Har även fått Zopiklon utskrivet. Men mycket begränsat. 2 tabletter/vecka (då jag inte tar de andra prepareten).
Citera
2023-02-02, 17:36
Medlem
FarstaSplitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruppe
Det fungerar bra för mig och jag sover hyffsat bra de veckor jag använder Propavan och Theralen.

Okej, så ett rotationsschema är det som gäller alltså. Ska prova. Tack för tipset!
Citera
2023-02-02, 22:19
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruppe
Effekten avtar för mig. Under en tvåveckorsperiod så tar jag 2 propavan första veckan, veckan efter det tar jag 2 propavan och 0,5 ml Theralen. Efter det så behöver jag ta ett uppehåll från medicinerna i två veckor, för att sedan börja om igen. Det fungerar bra för mig och jag sover hyffsat bra de veckor jag använder Propavan och Theralen.
Har även fått Zopiklon utskrivet. Men mycket begränsat. 2 tabletter/vecka (då jag inte tar de andra prepareten).

Varför fick du bara 2 tabletter i veckan av z? Brukar väl vara minst 10 i en kartong. Eller menar du att du bara håller dig till 2.

Har själv theralen på recept men ibland hjälper de inte. Plus att jag har massa slem i halsen varje morgon av theralenen. Har haft stilnoct och imovane innan och dom är guld värda men lätt att fastna
Citera
2023-02-02, 23:13
Medlem
FarstaSplitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Har själv theralen på recept men ibland hjälper de inte.

Tar du Theralen varje dag eller har du uppehåll ibland?
Citera
2023-02-02, 23:18
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Theralen tror jag inte finns längre. Den heter Alimemazin nu för tiden, samma substans.

Alimemazin är det verksamma ämnet i theralen... Theralen är bara ett varumärke.

Samma som Alvedon innehåller paracetamol.

Citera
2023-02-03, 01:19
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarstaSplitter
Tar du Theralen varje dag eller har du uppehåll ibland?

Senaste veckan har jag gjort pga mycket kvälls ångest men två dagar utan nu. Innan har de mest varit vid behov men försöker undvika då jag hostar upp slem på morgonen och man blir väldigt torr i munnen tycker jah
Citera
2023-02-03, 08:01
Medlem
Skruppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Varför fick du bara 2 tabletter i veckan av z? Brukar väl vara minst 10 i en kartong. Eller menar du att du bara håller dig till 2.
Dom var så pass beroendeframmkallande sa läkaren. Därför ska jag bara ta när jag känner att jag verkligen behöver sova.
Citera
2023-02-03, 15:17
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Alimemazin är det verksamma ämnet i theralen... Theralen är bara ett varumärke.

Samma som Alvedon innehåller paracetamol.

Ja, Alimemazin är substansen. Theralen finns inte längre! Det heter Alimemazin nu
https://images.app.goo.gl/oVJ1D52Hr537t9Pk7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in