2023-02-02, 11:20
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ja, i alla fall delvis, men de ville initialt ha hela Ukraina, men de håller för närvarande stora delar av det som de genom sin olaglig annektering kallar för Ryssland i Ukraina. Frågan är väl om de klarar att hålla dem tillräckligt länga för att Ukraina och de som stöder Ukraina ska tröttna och godta områdena som ryska. Det tror inte jag.
Det är precis mina tankar. Ukraina förstås kommer att alltid försöka ta sina områden tillbaka. Men USA och Europa har sina stora problem att ta hand om. Så vi får se hur länge Ukraina får stöd och hjälp från dem. Redan nu minskar intresse från vanligt folk att bidra ekonomiskt.
Det ända jag är säker på. Ryssland behöver absolut inte godkännande av USA och EU för att kalla områdena för Ryssland s.
Citera
2023-02-02, 11:22
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Den sämsta delen av Botkyrka är bättre än ett genomsnittligt område i Moskva. Det går att inte röra sig i ett bostadsområde i Moskva utan att se hukande gopnik.

Moskva är där de priviligerade ryssarna bor. Skillnaden mot Tjeljabinsk, Chabarovsk eller Narjan-Mar är enorm.

Jag tycker om min ghetto. Men att jämföra med Moskva? Även närmaste till min lilla by stad Volgograd är bättre än Botkyrka...sorry...
Citera
2023-02-02, 11:23
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
Nej, jag har 3 barn med en svensk som är bra pappa och kommer inte agera så att mina barn uppfostras farlösa.
Sorger? Vi är värdens gladaste folk. Som ser alltid positiva i allt. Livet är så underbart 😊. Var lite förvånad från börjar att ni svenskar har förmåga att alltid hitta vad ni ska klaga på...vädret klimatet vägar regeringen grannar mm...trots att ni bor i ett så fantastiskt land... Njut av livet istället för att surra och vara bittra...
Vodka? Skojar du? Man ser att du har aldrig varit i Ryssland... Välkommen till Botkyrka och se hur era missbrukare tar alkohol i allmäna platser utan att skämmas...Äckligt att gå förbi med barn...
Apropå våra "kusiner". Ja, jag som ryska känner mer gemensamt med folk från Asien Afrika och Mellanöstern.
Angående IQ kan jag utmana dig. Vi kan träffas, ha en tredjepart med oss och mäta din och min IQ via tester. Vågar du?
Jag är 50 år, 5 barn, KTH-utbildad ingenjör-ekonomist. I Sverige 11 år
Jag har varit i Ryssland. Många gånger. Inte bara i Moskva och Sankt Peterburg. Folk super rätt frisk, men inte alls alltid just vodka. Men Ryssland leder in världens suparliga, det gör faktiskt Sydkorea...

Men det sups offentligt i Ryssland, i väsentligt större omfattning än här och påstår du något annat så kan jag bara dra slutsatsen att du inte är ryska eller att du aldrig varit utanför "de fina kvarteren" i en större stad.
Citera
2023-02-02, 11:31
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Men det sups offentligt i Ryssland, i väsentligt större omfattning än här och påstår du något annat så kan jag bara dra slutsatsen att du inte är ryska eller att du aldrig varit utanför "de fina kvarteren" i en större stad.
Hur det går till i U-landet Ryzzland fick ju hela världen se där i somras när nationens A-lagare skulle "mobiliseras".
(FB) Videor (sep 2022): Ryssland mobiliserar söndersupna män från landsbygden till kriget
Citera
2023-02-02, 11:31
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Vi får väl se hur det går med faderlösheten om din store ledare för världens gladaste folk bestämmer sig för att komma på besök. Är kanske vår kritiska inställning som gjort att vi förbättrat landet till den milda grad att folk från världens alla soptippar bestämde sig för att komma hit och göra sitt bästa för att rasera det. Med tanke på hur utlänningarna bor här så kan man väl konstatera att vårat sämsta slår erat bästa, hehe.

Botkyrka?? Hahaha va? Ja det är väl ett utmärkt exempel på vad som händer med en kommun om duktiga svenskar blir i minoritet och ska bäras av dig och dina ”kusiner” från Mellanöstern och Afrika. Känn dig stolt, hehehe.

Tack för cv:t. Du verkar ha förvaltat det väl som lyckats ta dig hela vägen till… Botkyrka.
Lugnt...Han kommer aldrig på besök...Varför är så stor skräck mot ryssar? Sitter i gener? Är lättlurade av USA:s propaganda?
Jag gillar Sverige. Era föräldrar och förfäder byggde ett fantastiskt land. Men att tro att vi invandrare "kommer att rasera det" är inte sant. Samt att ryssar generellt är bra på att integreras. Skulle gärna se att du anger någon ryss som gjorde grova brott i Sverige.
Vad menar du med att er " sämsta" slår vår " bästa"? Återigen du och jag får mötas med tredje part och lägga fram vad du och jag åstadkommit i Sverige.
Tyvärr var min Botkyrka styrd av BARA ERA DUKTIGA SVENSKAR I nästan 100 år. Som orsakade det förfall kommunen (samt landet) befinner sig i.
Och återigen. Ja, jag som kommer från asiatisk del av Ryssland är närmare folk från Afrika och Mellanöstern än till sådana som dig
Citera
2023-02-02, 11:34
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Jag har varit i Ryssland. Många gånger. Inte bara i Moskva och Sankt Peterburg. Folk super rätt frisk, men inte alls alltid just vodka. Men Ryssland leder in världens suparliga, det gör faktiskt Sydkorea...

Nej, jag påstår inte något annat. Men att låtsas att sådant problem inte finns i Sverige är fel.
Ja, jag är ryska. Som aldrig druckit alkohol överhuvudtaget, aldrig provat nikotin och narkotika. Och jag kommer från en liten by på gränsen mellan Ryssland och Kazakhstan
Citera
2023-02-02, 11:36
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Vilka lögner?
Lögnerna om Rysslands storhet och rätten till att styra över grannländerna som inte vill ha med Ryssland att göra kan vi börja med...
Citera
2023-02-02, 11:40
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Nej, jag påstår inte något annat. Men att låtsas att sådant problem inte finns i Sverige är fel.
Ja, jag är ryska. Som aldrig druckit alkohol överhuvudtaget, aldrig provat nikotin och narkotika. Och jag kommer från en liten by på gränsen mellan Ryssland och Kazakhstan
Ingen påstår att det inte finns alkoholism här, men det är på en annan nivå här även om vi har större problem än andra så bleknar de problemen vi har jämfört med "ledande" länders.

Du vet säkert vad jag pratar om då. Det är oftast mer framträdande på landsbygden och i mindre samhällen.
Citera
2023-02-02, 11:45
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Putin försvinner och en ny ledare tar vid och backar ur kriget...

Blir enkelt för denne att förklara genom ”kriget var Putins idé och inte Rysslands ”

Kolla på Trump som körde med detta i Irak t ex och skyllde på tidigare ledare

Exakt
Putlers 48h krig är 1år+ nu.
Skämmer ut sig o offrar sina unga män.
Putler kommer knäppas för eller senare och nästa ledare kommer inse hur efterblivet detta är och göra som du skriver.

Om inte Putler får knäpp i huvudet o skickar kärnvapen men då äre godnatt
Citera
2023-02-02, 11:45
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Exakt vad jag menade.
Jag ser inget " försök till exandering". Ser du?

Så att man intog Bakhmut här om dagen var bara för ... skojs skull? Eller hade man lite granater och manskap över som behövde förbrukas?
Citera
2023-02-02, 11:46
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
konstigt...läste i Svenska mediet att Ryssland inte drabbas avsevärd av västerländska ekonomiska sanktionerna eftersom andra länder agerar mellanhand och säljer vidare till Ryssland allt det behöver samt köper rysk gas/olja och säljer vidare till västvärlden...
Något som inte stämmer...
Ja, det förekommer och minskar effekten av sanktionerna, men de kan inte köpa och förmedla en stor del av vad Ryssland behöver. Ryskt flyg har redan stort problem, vilket ju även uppmärksammats i ryska medier (ja, jag talar och läser ryska och därmed också ryska medier).

Citat:
Alla länder som har ekonomiska förbindelser med Ryssland vet att Ryssland håller sig till sina ekonomiska avtal. Om du inte håller med mig bevisa motsatsen.
Jag som är född 1973 kommer ihåg hurdan mitt land var innan Putin...Han var bäst av alla ledare...
Jag tror att alla euroepiska länder som var beroende av rysk gas, men där Ryssland helt plötsligt bröt avtalet och ville ha betalt i rubel i stället för dollar och/eller euro har en annan åsikt.

Pålitligheten ligger väl också i att man kanske inte vill ha en partner som angriper sina grannar och hotar med kärnvapen när man själva satt sig på pottkanten.
Citera
2023-02-02, 11:49
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Det är precis mina tankar. Ukraina förstås kommer att alltid försöka ta sina områden tillbaka. Men USA och Europa har sina stora problem att ta hand om. Så vi får se hur länge Ukraina får stöd och hjälp från dem. Redan nu minskar intresse från vanligt folk att bidra ekonomiskt.
Det ända jag är säker på. Ryssland behöver absolut inte godkännande av USA och EU för att kalla områdena för Ryssland s.
För närvarande finns det inget som tyder på sviktande stöd till Ukraina i väst, stödet ökar tvärtom.

Ryssland behöver godkännande av områdena av andra länder, framför allt av Ukraina, men de får ju inte ens medhåll till annekteringarna av Vitryssland... De får gärna kalla områdena precis vad de vill, men annekteringarna bryter mot folkrätten oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in