Citat:
Ursprungligen postat av
Kleo95
konstigt...läste i Svenska mediet att Ryssland inte drabbas avsevärd av västerländska ekonomiska sanktionerna eftersom andra länder agerar mellanhand och säljer vidare till Ryssland allt det behöver samt köper rysk gas/olja och säljer vidare till västvärlden...
Något som inte stämmer...
Ja, det förekommer och minskar effekten av sanktionerna, men de kan inte köpa och förmedla en stor del av vad Ryssland behöver. Ryskt flyg har redan stort problem, vilket ju även uppmärksammats i ryska medier (ja, jag talar och läser ryska och därmed också ryska medier).
Citat:
Alla länder som har ekonomiska förbindelser med Ryssland vet att Ryssland håller sig till sina ekonomiska avtal. Om du inte håller med mig bevisa motsatsen.
Jag som är född 1973 kommer ihåg hurdan mitt land var innan Putin...Han var bäst av alla ledare...
Jag tror att alla euroepiska länder som var beroende av rysk gas, men där Ryssland helt plötsligt bröt avtalet och ville ha betalt i rubel i stället för dollar och/eller euro har en annan åsikt.
Pålitligheten ligger väl också i att man kanske inte vill ha en partner som angriper sina grannar och hotar med kärnvapen när man själva satt sig på pottkanten.