2023-02-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Jaa, jag har följt Donia-fallet ganska länge (och mamman i facebookgrupper), men min uppfattning är att biomamman missuppfattat spår av obduktionen på kroppen med "organstöld". Å andra sidan brukar man ta ut organ vid en obduktion när man letar efter dödsorsak.

Sedan så har jag för mig att flickan var likstel när hon hittades (död ca 12 timmar eller så) och då kan man nog inte använda några organ......

Jag har också läst att sjukhuset skrivit att D inte hade några anhöriga, men om det är sant vet jag inte, men det skulle inte förvåna mig......

Tror vi tittat på olika foton.
Hon ser väldigt levande och nyopererad ut på de bilder jag sett.

Jag vet ju att socialtjänsten är en institution utan skrupler och tror dom om precis allt utom möjligtvis medmänsklighet och sunt förnuft.
De följer bara sin egen agenda och är beredda att offra precis hur många barn/ människor som helst i sin övertygelse om att de gör det rätta och de tycks övertygade om att de står lite över oss andra.
Citera
2023-02-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohmygood1

Jag vet ju att socialtjänsten är en institution utan skrupler och tror dom om precis allt utom möjligtvis medmänsklighet och sunt förnuft.
De följer bara sin egen agenda och är beredda att offra precis hur många barn/ människor som helst i sin övertygelse om att de gör det rätta och de tycks övertygade om att de står lite över oss andra.
Hon genomgick bukoperation några år innan hon avled av bland annat gallblåsa .Efter att hon avlidit började det spridas att det stulits en njure och ingen lyckades ens googla fram var njurar sitter och var man får ärr vid en borttagen njure... det är inte på buken .
Citera
2023-02-01, 23:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Obduktionsprotokollet talade om att njurarna var normala, Flickan hade år tidigare genomgått bukoperation där gallblåsan tagits bort , möjligtvis även blindtarmen och en bit av tunntarmen ,så en större bukoperation hade skett

Ok, det är möjligt. Men märklig operation att ta bort gallblåsan.....och då en ännu större anledning till lite extrasvängar till läkare då när barnet blir sjukt.

Citat:

Ok, jag kände inte till den första operationen.

Men jag har ändå svårt att tro på någon organstöld då jag har för mig att D låg död förhållandesvis länge innan hon upptäcktes, i flera timmar, och då är alla organ redan förstörda för donation. En donators kropp hålls "vid liv" med hjärt/lungmaskin tills organen har opererats ut, organen behöver blodgenomförsel. Det går liksom inte att frysa ned en njure för att sedan tina upp och operera in igen.

I övrigt håller jag med dig.
Citera
2023-02-01, 23:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viallan
Hoppas de åker dit det är de som är skuld till hon dog. Vet vem familjen är och har inget gott att säga om dem

Har du lust att berätta lite?
Citera
2023-02-02, 07:58
Medlem
Citat:
Hon genomgick bukoperation några år innan hon avled av bland annat gallblåsa .Efter att hon avlidit började det spridas att det stulits en njure och ingen lyckades ens googla fram var njurar sitter och var man får ärr vid en borttagen njure... det är inte på buken .
VÄLDIGT stort ärr för att ta bort gallblåsan.
Det är ju diagonalt över hela magen.
Citera
2023-02-02, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Men hade du läst vad vi skriver hade du nog snart upptäckt att fosterhemmet inte kommer att åka dit för någonting. Dels för att åklagarmyndigheten redan har avslagit åtal tre gånger, dels för att åklagarmyndigheten inte tog över det enskilda åtalet när ny bevisning lyftes, dels för att garantansvaret inte är tydligt i dessa fall. Samt dels för att vi har en statsminister och en chef för MPF som just igår har gått ut och våldtagit den här tingsrättsförhandlingen genom att skrika ut i media att all kritik mot socialtjänsten är desinformation och terrorism. Tingsrättens politiker kommer inte att kunna döma till fördel för de klagande, för det är då ett politiskt självmord. Tingsrätten kommer då att dra ned byxorna på statsministern då Tingsrätten inte har något val att kritisera en socialnämnd för att denne har uppdragit ett instabilt fosterhem att ta hand om ungdomar. Fosterhemmet och socialnämnden har dessutom gått ut med att de har gjort allt för att "vårda" Donia och bryter Tingsrätten detta lovord så får Sverige stora problem med tillförlitligheten!

Du får förstå att åklagarmyndigheten, IVO, JK och JO har lovordat fosterhemmet och socialnämnden. IVO kom med lite smäll på fingrarna för triviala saker såsom att besök till fosterhemmet kanske ha kunnat göras lite oftare. Vänder en politisk instans som Tingsrätten upp och ned på dessa gigantiska myndigheter, ja då får vi stora gigantiska problem! Det även om tingsrätten försöker vinkla sitt domskäl till att det enkom var på fosterhemmet ansvar som Donia dog. Men indirekt är det på socialnämndens ansvar, då det är socialnämnden som är ytterst ansvarig för vården och det är på socialnämndens ansvar som Donia vårdades i fosterhemmet.

Det är precis det som är det mest allvarliga i detta landet, att politiker och makthavare oftast sitter i helt skyddad verkstad. Förvisso har vi lagar att åtala tjänstemän i brottsbalken med för tjänstefel, men det används så sparsmakat att alla vet att de riskerar nära nog ingenting oavsett vilken skada de orsakar människor.

Har du någon länk till regeringens utspel rörande socialtjänsten som du nämner ovan?
Det hade varit guld att få ta del av. För gudarna ska veta att regeringar, och riksdag som ju är de som stiftar lagarna i detta landet, stenhårt har gått in för att stifta nya lagar som gör att myndigheter inte ens behöver följa domslut när enskilda vunnit emot myndigheterna. Det hela är verkligen en riktigt sjuk soppa som omsätter enorma pengar och orsakar katastrofer, och det hänger på "vanligt folk" att konstant belysa vad som pågår så det tar stopp något århundrade.
Citera
2023-02-02, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HKintePK
Det är precis det som är det mest allvarliga i detta landet, att politiker och makthavare oftast sitter i helt skyddad verkstad. Förvisso har vi lagar att åtala tjänstemän i brottsbalken med för tjänstefel, men det används så sparsmakat att alla vet att de riskerar nära nog ingenting oavsett vilken skada de orsakar människor.

Har du någon länk till regeringens utspel rörande socialtjänsten som du nämner ovan?
Det hade varit guld att få ta del av. För gudarna ska veta att regeringar, och riksdag som ju är de som stiftar lagarna i detta landet, stenhårt har gått in för att stifta nya lagar som gör att myndigheter inte ens behöver följa domslut när enskilda vunnit emot myndigheterna. Det hela är verkligen en riktigt sjuk soppa som omsätter enorma pengar och orsakar katastrofer, och det hänger på "vanligt folk" att konstant belysa vad som pågår så det tar stopp något århundrade.

https://regeringen.se/pressmeddelanden/2023/01/presstraff-om-sveriges-sakerhet/

Om du klickar bakåt på den sidan får du även pressträffen med justitieminister Strömmer som uttryckligen och bokstavligen säger att vi har ett terrorhot i Sverige från folk som uttrycker kritik mot socialtjänsten och omhändertagande av barn. Pressträffen är så ny så den har inte fått någon permalänk ännu.
Senast redigerad av Methos 2023-02-02 kl. 09:31.
Citera
2023-02-02, 10:13
Medlem
Citat:
VÄLDIGT stort ärr för att ta bort gallblåsan.
Det är ju diagonalt över hela magen.
Det finns uppgifter om att det som togs bort var godartad tumör/cysta plus gallblåsan och då är det helt normalt att operationsområdet är så stort .
De som fantiserar om stulna organ verkar uppenbarligen inte fatta att det inte finns några organ i buken som går att vara levande donator för förutom levern och bit av levern tar man från vuxen även när det gäller donation till barn eftersom
Citera
2023-02-02, 11:08
Medlem
Citat:
Det finns uppgifter om att det som togs bort var godartad tumör/cysta plus gallblåsan och då är det helt normalt att operationsområdet är så stort .
De som fantiserar om stulna organ verkar uppenbarligen inte fatta att det inte finns några organ i buken som går att vara levande donator för förutom levern och bit av levern tar man från vuxen även när det gäller donation till barn eftersom

Nej, givetvis har ingen organstöld skett. Det är en sak som är väldigt extremt sällsynt i Sverige.
Det räcker med den vanvård som D. utsattes för, den är väl så allvarlig. Folk behöver inte komma och smutsa ned detta fall med konspirationsteorier. Familjen har nu tillräckligt med svårigheter att få upprättelse för D då regeringen nu två gånger på två dagar har våldfört sig och föregripit sig på en rättsvårdande förhandling. Nu när Justitieministern dessutom går ut och påstår att all kritik mot socialtjänsten skall ses som terrorism så kommer politikerna i Tingsrätten definitivt inte att döma familjen till fördel. För det blir, som jag skrev tidigare, ett indirekt erkännande att socialtjänsten har gjort fel och det kan inte hända i Sverige.
Citera
2023-02-02, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nej, givetvis har ingen organstöld skett. Det är en sak som är väldigt extremt sällsynt i Sverige.
Det räcker med den vanvård som D. utsattes för, den är väl så allvarlig. Folk behöver inte komma och smutsa ned detta fall med konspirationsteorier. Familjen har nu tillräckligt med svårigheter att få upprättelse för D då regeringen nu två gånger på två dagar har våldfört sig och föregripit sig på en rättsvårdande förhandling. Nu när Justitieministern dessutom går ut och påstår att all kritik mot socialtjänsten skall ses som terrorism så kommer politikerna i Tingsrätten definitivt inte att döma familjen till fördel. För det blir, som jag skrev tidigare, ett indirekt erkännande att socialtjänsten har gjort fel och det kan inte hända i Sverige.
Det är en av ideerna som spridits i åratal först från mamman och som fått människor att fullständigt bli rabiata .
Var framkommer det att JK ser all kritik mot myndigheter som terrorism .
Vissa personer som ligger bakom demonstrationer mot socialtjänsten och andra myndigheter uppmanar till våld mot socialtjänsten och de räknas självfallet som terrorism,
Oavsett om de bara menar att de säger detta för att få människor att reagera utan att de menar det bokstavligt så finns människor överallt i samhället som inte är riktigt psykiskt friska och som kan ta det som att de fått ett uppdrag ..
Citera
2023-02-02, 11:37
Medlem
Citat:
Det är en av ideerna som spridits i åratal först från mamman och som fått människor att fullständigt bli rabiata .
Vissa personer som ligger bakom demonstrationer mot socialtjänsten och andra myndigheter uppmanar till våld mot socialtjänsten och de räknas självfallet som terrorism,
Oavsett om de bara menar att de säger detta för att få människor att reagera utan att de menar det bokstavligt så finns människor överallt i samhället som inte är riktigt psykiskt friska och som kan ta det som att de fått ett uppdrag ..

Nu är det inte JK som har spridit nyheten, utan justitieMINISTERN samt MPF med statsministerns i bakgrunden.
Nej, det är ingen som uppmanar till våld mot socialtjänsten och dess lakejer. Däremot uppmanar man till att inte blint följa socialtjänstens "råd" och "rekommendationer". Det muslimerna protesterar mot är exakt samma sak som romer och samer utsattes för tidigare. Bara det att regeringen nu har kommit på att muslimerna som grupp är en mycket större grupp att hantera än de få 500 romer som socialtjänsten bollade med på institutioner. Därför klassar man nu all kritik mot socialtjänsten som terrorism.

Det allvarliga här är att regeringen våldför sig på en rättsvårdande förhandling som pågår. De struntar totalt i att det sitter domare i ECHR som river sitt hår åt vad svensk socialtjänst hittar på. Att finna en jurist som bokstavligen skriver att svensk socialtjänsten måste vara totalt dumma i huvudet när de behandlar familjer som skräp gör man inte varje dag. Juristers "allvarliga kritik" brukar vara i subtila ordalag där man "ser allvarligt på" eller "riktar skarp kritik" till något. Att då hitta en internationell domare som skriver att det är befängt att svensk socialtjänst kan använda kontaktförbud som straff för dåligt uppförande, är rätt pinsamt för svensk socialtjänst.
Citera
2023-02-02, 11:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Tja, många blir väl väldigt arga och desperata när deras barn far extremt illa i era familjehem och institutioner.

Och vad detta fall och en hel del andra fall visar är ju att ex garantansvaret verkar vara mycket luddigt när det passar staten! Det verkar finnas massor av bioföräldrar med ett kvarstående garantansvar, men helt maktlösa, med totalt bakbundna händer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in