Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Obduktionsprotokollet talade om att njurarna var normala, Flickan hade år tidigare genomgått bukoperation där gallblåsan tagits bort , möjligtvis även blindtarmen och en bit av tunntarmen ,så en större bukoperation hade skett
Ok, det är möjligt. Men märklig operation att ta bort gallblåsan.....och då en ännu större anledning till lite extrasvängar till läkare då när barnet blir sjukt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ohmygood1
Tror vi tittat på olika foton.
Hon ser väldigt levande och nyopererad ut på de bilder jag sett.
Jag vet ju att socialtjänsten är en institution utan skrupler och tror dom om precis allt utom möjligtvis medmänsklighet och sunt förnuft.
De följer bara sin egen agenda och är beredda att offra precis hur många barn/ människor som helst i sin övertygelse om att de gör det rätta och de tycks övertygade om att de står lite över oss andra.
Ok, jag kände inte till den första operationen.
Men jag har ändå svårt att tro på någon organstöld då jag har för mig att D låg död förhållandesvis länge innan hon upptäcktes, i flera timmar, och då är alla organ redan förstörda för donation. En donators kropp hålls "vid liv" med hjärt/lungmaskin tills organen har opererats ut, organen behöver blodgenomförsel. Det går liksom inte att frysa ned en njure för att sedan tina upp och operera in igen.
I övrigt håller jag med dig.