Citat:
Ursprungligen postat av
Viallan
Är mer intresserad av att familjehemmet åker dit ordentligt för deras försummelse och behandling av fosterbarn.
Ja, absolut, men även den placerande socialtjänsten och sociala nämnden. Det var ju faktiskt den sociala nämnden som var "juridisk" vårdnadshavare av Donia.
Om det inte fanns något avtal om att nämnden delegerat vårdnadsansvaret till fosterhemmet.....men det finns högst troligt inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
HKintePK
Nej jag blandar inte ihop EU med FN i någon ände. EU "blandar sej inte i enskilda ärenden. Det gör däremot FN:s organ ECHR. Däremot misstänker jag att du missuppfattat p.g.a. namnet ifråga. ECHR är alltså FN och inte EU. EU är den instans man INTE kan gå till.
Jaa, tack för klargöringen, jag har förstått det nu.....
Citat:
Ursprungligen postat av
Ohmygood1
Läste om och såg bilder på Donia efter operation på sjukhuset, (som dessutom tydligen har rekord i njurtransplantationer), där man menar att organ stulits.
Finns det någon information kring det?
Tydligen har man även skrivit( i journalen ?)att hon inte har några anhöriga….
Jaa, jag har följt Donia-fallet ganska länge (och mamman i facebookgrupper), men min uppfattning är att biomamman missuppfattat spår av obduktionen på kroppen med "organstöld". Å andra sidan brukar man ta ut organ vid en obduktion när man letar efter dödsorsak.
Sedan så har jag för mig att flickan var likstel när hon hittades (död ca 12 timmar eller så) och då kan man nog inte använda några organ......
Jag har också läst att sjukhuset skrivit att D inte hade några anhöriga, men om det är sant vet jag inte, men det skulle inte förvåna mig......