2023-02-02, 08:58
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Kan ni inte bara hålla er i erat eget land och spendera dagarna med att dränka era sorger i vodka? Å så kunde era iQ-kusiner från Afrika åka hem å käka bambu så kan Europa ägna sig åt att utbilda och uppfinna i lugn och ro.
Nej, jag har 3 barn med en svensk som är bra pappa och kommer inte agera så att mina barn uppfostras farlösa.
Sorger? Vi är värdens gladaste folk. Som ser alltid positiva i allt. Livet är så underbart 😊. Var lite förvånad från börjar att ni svenskar har förmåga att alltid hitta vad ni ska klaga på...vädret klimatet vägar regeringen grannar mm...trots att ni bor i ett så fantastiskt land... Njut av livet istället för att surra och vara bittra...
Vodka? Skojar du? Man ser att du har aldrig varit i Ryssland... Välkommen till Botkyrka och se hur era missbrukare tar alkohol i allmäna platser utan att skämmas...Äckligt att gå förbi med barn...
Apropå våra "kusiner". Ja, jag som ryska känner mer gemensamt med folk från Asien Afrika och Mellanöstern.
Angående IQ kan jag utmana dig. Vi kan träffas, ha en tredjepart med oss och mäta din och min IQ via tester. Vågar du?
Jag är 50 år, 5 barn, KTH-utbildad ingenjör-ekonomist. I Sverige 11 år
Citera
2023-02-02, 09:01
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Västvärlden är den del av världen som alla orcher vill till. Men nu är dom inte välkomna längre, så kan det gå när man startar specialoperationer.
Vi kommer nog att överleva tro mig.
Det finns en massa andra reseort/turistföremål i värden. Om ni i västvärlden inte vill ha Rysslands turisterna pengar så det är upp till er. Ert val.
Citera
2023-02-02, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
Vi kommer nog att överleva tro mig.
Det finns en massa andra reseort/turistföremål i värden. Om ni i västvärlden inte vill ha Rysslands turisterna pengar så det är upp till er. Ert val.

Ingen vill ha era rubel och framförallt är vi tacksamma över att slippa ryssars totala brist på hyfs och goda manér.
Citera
2023-02-02, 09:05
Avslutad
Korrekt. Ryssland vinner på slagfältet i Ukraina och är dessutom inte i närheten så handikappat av västs sanktioner som väst trodde och som medelsvenssondrönarna i väst fortfarande tror eftersom de bara får ena sidans propaganda.

Väst är frustrerande och öser in vapen och material i köttkvarnen, Ukraina bidrar med köttet.

Detta kommer att sluta illa. Ifall kärnvapen kommer på tal kommer det som vanligt att vara väst som använder dem först, i frustration. Det vore inte första gången.
Citera
2023-02-02, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Spelar roll? Hellre USA än Ryssland

Så tycker serberna också. Och resten av östeuropa.
Citera
2023-02-02, 09:06
Medlem
Citat:
Och därför invaderade Ryssland?

Ja och pga NATO.
Citera
2023-02-02, 09:12
Bannlyst
Hela väst är förlorare och folket pga regeringarnas katastrofala ledarskap. Om Ryssland förlorar så skulle inte väst desperat försöka rekrytera fler länder om Ukraina ändå kan hantera Ryssland på egen hand. Ryssland har enligt en tv källa som jag följer från mitt eget land ett våldsamt övertag. Övertaget är så starkt att de anstränger sig tillräckligt för att inte förlora. Skulle Ryssland gå in för att vinna så är Ukraina borta på några veckor.
Citera
2023-02-02, 09:14
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ingen vill ha era rubel och framförallt är vi tacksamma över att slippa ryssars totala brist på hyfs och goda manér.
Du kommer inte alls att urskilja ryssar från ukrainare vitryssar serber polacker mm om du träffar dem...
Vad har det med rubel att göra? Man har svenska kronor om man handlar i Sverige.
Apropå er svenskarnas " hyfs och goda maner" står det bra i den artikeln
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/a2xM74/nej-tack-jag-vill-inteblisvensk
Citera
2023-02-02, 09:18
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
"Ryssland har gamla vapen"

När putin skickade bönder ut i strid så passade han på att låta dem använda gamla vapen.
Men det betyder inte att Ryssland har dåliga vapen.
Ryssland har moderna vapen men dessa förbrukar man inte bara så.

Om Ryssland skulle använda nya vapen i Proxy kriget så skulle det innebära att Ryssland har dålig krigstrategi.

Ryssland har använt sina mest avancerade vapen och använder nu restlagren. Släpp limburken och se vad som händer.

Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
Rysslands ekonomi har klarat sig rätt bra med tanken på sanktionerna. Det är nya moderna tider och sanktionerna biter inte som tidigare. Dessutom så verkar Ryssland ta sig förbi sanktionerna
tex de flesta varor och tjänster som borde inte finnas i Ryssland finns, då de kommer från andra länder och på så sätt kringgår man sanktionerna.

Nåja,
det där är bara trams. Ryssland kan inte producera någonting alls, har förstört sin största exportmarknad och måste smuggla mikrochip som någon äcklig arab.
Citera
2023-02-02, 09:20
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Du kommer inte alls att urskilja ryssar från ukrainare vitryssar serber polacker mm om du träffar dem...
Vad har det med rubel att göra? Man har svenska kronor om man handlar i Sverige.
Apropå er svenskarnas " hyfs och goda maner" står det bra i den artikeln
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/a2xM74/nej-tack-jag-vill-inteblisvensk

Till skillnad mot er försöker vi inte mörda befolkningen i våra grannländer.
Citera
2023-02-02, 09:20
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Vilka lögner?
Boris Nemtsov, Vladimir Kara Murza, Ilya Yashin, Andrei Litvinenko, Alexei Navalny...

Boris Beresovskij, Chodorkovskij.. Listan kan göras lång.

- Vladimir Putin började sitt presidentskap med att åka till Sotji när olyckan med Kursk inträffade."- Det fanns inget att göra" (...).

Därefter lejde han agenter från FSB till att bomba höghusen i Moskva, med död och förödelse som följd. Agenterna togs på bar gärning och hade identitetshandlingar från underrättelsetjänsten. " - Vi ska fimpa de tjetjenska terroristerna på dass. "

Hela maskineriet med Rysspropaganda - som vi bland annat ser nu under kriget - är lögner och åter lögner.

Vladimir Putin är så rädd för att förlora sin egen maktposition att han (nästan) gör vad som helst. Lögn är lika mycket en del av Rysslands front idag, som deras bristande struktur, moral och organisation i Ukraina.
Citera
2023-02-02, 09:28
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Vodka? Skojar du? Man ser att du har aldrig varit i Ryssland... Välkommen till Botkyrka och se hur era missbrukare tar alkohol i allmäna platser utan att skämmas...Äckligt att gå förbi med barn...

Den sämsta delen av Botkyrka är bättre än ett genomsnittligt område i Moskva. Det går att inte röra sig i ett bostadsområde i Moskva utan att se hukande gopnik.

Moskva är där de priviligerade ryssarna bor. Skillnaden mot Tjeljabinsk, Chabarovsk eller Narjan-Mar är enorm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in