2023-02-02, 08:31
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrennBoll
Jag är man, kollar bara på dokumentärer och kampsport.
Det är dock skillnad, förutsatt att du inte gör det dagligen.
Självklart så kan man behöva varva ner och ta det lugnt bland och titta på något lättsamt eller även utbildande, men så är inte fallen.

Det här är bara netflix med sina 220 milj användare, dock under karantänen.
Citat:
In 2019, the platform’s users spent two hours per day on average watching Netflix. On top of that, the corona lockdowns the following year caused a 61% increase in streaming. Netflix viewership statistics show that the average user streamed around 3.2 hours per day during the quarantine. This equals 203,840,000 hours per day watched if we take into account all users. And these are solely statistics for US users.

Men lägg där till Amazon Prime (200milj) och Disney (221 milj nkl ESPN och Hulu) så är det säkert timmarna ovan korrekta.
Sedan har vi även HBO, men jag orkar inte kolla statistik p deras plattformar, men de har runt 80 milj användare
Citera
2023-02-02, 08:32
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Det enda Netflix har är en bra och stabil app. Annars är de dyra och har värdelösa egna produktioner.

Dessutom hatar de vita och normala människor. Sen är de bevisligen giriga som fan trots att de vägrar höja kvalitén på sitt utbud. Hade de varit bättre och billigare så hade folk betalat.

Finns billigare och bättre tjänster att välja istället.
Citera
2023-02-02, 08:35
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Va nog på väg att säga upp abonnemanget även utan krångel. Netflix har tappat i kvalitet överlag. Och som någon skrev så är det ju väldigt få som kommer att betala för många olika streamingtjänster från ett hushåll och jag tror inte att netflix kommer att vara tjänsten folk har som enda streamingkanal. Självmål och skott i egen fot här Netflix
Så är det absolut. Är förmodligen den siste i landet som inte har några streamingtjänster alls förutom ett Disney+ låne efter ett längre barnvaktande som inte nyttjas nästan alls efter den perioden.
Citera
2023-02-02, 08:40
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
”Många tittare delar Netflix-konto med vänner, partners och familj. Nu vill strömningstjänsten att alla betalar för sig.
De nya reglerna som presenteras bygger på att alla som använder samma konto ska befinna sig i samma hushåll och dela wifi. Kontoanvändare tvingas att minst gång i månaden logga in, och då vara anslutna till det wifi som är kopplat till den ”primära platsen”. Befinner man sig på en annan plats kan enheten istället blockeras.”

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-delade-konton

Vad är detta för trams? Otroligt opraktiskt om man faktiskt betalar för sig och är bortrest från sitt hem över en månad. Räcker det att köra på Wi-Fi med samma Ssid som sitt hemmawifi för att komma runt detta tror ni?

Märkligt. Man har ju sommarställe/lantställe där man är varje månad. Jobbigt att behöva logga in hela tiden.

Inte för att jag kollar så mycket på Netflix. Kommer nog avsluta abonnemanget om de ska hålla på och krångla.
Citera
2023-02-02, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
What?
Jag delar bara med min fru hemma men jag reser ofta. Ska jag bli blockad då?

OM detta blir aktuellt i Sverige så räcker det ju att du är hemma en gång i månaden.

Citat:
Kontoanvändare tvingas att minst gång i månaden logga in, och då vara anslutna till det wifi som är kopplat till den ”primära platsen”.
Citera
2023-02-02, 08:50
Medlem
Perfekt ju. Snåla svenskar som fuldelar konton är så sjukt ocharmigt.
Citera
2023-02-02, 08:55
Medlem
Newkies avatar
Citat:
”Många tittare delar Netflix-konto med vänner, partners och familj. Nu vill strömningstjänsten att alla betalar för sig.
De nya reglerna som presenteras bygger på att alla som använder samma konto ska befinna sig i samma hushåll och dela wifi. Kontoanvändare tvingas att minst gång i månaden logga in, och då vara anslutna till det wifi som är kopplat till den ”primära platsen”. Befinner man sig på en annan plats kan enheten istället blockeras.”

Vad är detta för trams? Otroligt opraktiskt om man faktiskt betalar för sig och är bortrest från sitt hem över en månad. Räcker det att köra på Wi-Fi med samma Ssid som sitt hemmawifi för att komma runt detta tror ni?

Det värsta är ändå att mycket innehåll som släpps i USA inte finns på Sverige. Då måste man ha nån jävla VPN-grej som kostar lika mycket som netflix. Jag tvingas ju fortfarande sitta på Torrentleech. Då kan jag ju lika gärna sitta där för allt..?
Citera
2023-02-02, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrennBoll
Going back to the roots! Snart har vi en ny Henrik Ponten.

Mm synd på swebits. Finaste sidan i landet när det begav sig.
Citera
2023-02-02, 08:59
Medlem
Frågan är fortfarande vad samma wifi betyder tekniskt och vad som händer om man har cat6 på primära platsen
Citera
2023-02-02, 09:13
Medlem
Citat:

Sverige?

Det gäller hela världen.
Citera
2023-02-02, 09:22
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Märkligt. Man har ju sommarställe/lantställe där man är varje månad. Jobbigt att behöva logga in hela tiden.

Inte för att jag kollar så mycket på Netflix. Kommer nog avsluta abonnemanget om de ska hålla på och krångla.

Så har TV4 Play hållit på länge. Rätt ofta måste man verifiera sig med tvåfaktorsverifiering. Inte varje månad men kanske en gång i halvåret.
Citera
2023-02-02, 09:37
Medlem
Netflix har tagit bort många av deras dragplåster de hade när man skulle teckna så nu betalar jag månadsvis och om jag tröttnar kan dom stänga av det till det kommer något nytt intressant att titta på, det ingå+1 i mitt abbonemang som sonen andvänder när jag har Netflix aktiverat, han och jag
gör likadant med HBO Max men vi använder MULLVAD pfa två för att komma åt hela Netflix och inte bara den svenska modellen med 50% borttaget!
När ska dom lära sig att det inte har fungerat med regionsläpp sedan VHS! Nötter säger jag bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in