Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-06, 23:45
  #133
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Det är just det här som Netflix kommer att stoppa. Ni kommer att behöva använda samma IP. Annars är det som tidigare när vem som helst från varsomhelst kan logga in och kolla.
Fast det verkar ju inte vara ett problem, så länge ens enhet är "hemma" en gång i månaden.

Ni måste ju även förstå att "familj" i det här sammanhanget betyder typ "mammapappabarn" som bor i samma bostad.
Citera
2023-02-06, 23:48
  #134
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast det verkar ju inte vara ett problem, så länge ens enhet är "hemma" en gång i månaden.

Ni måste ju även förstå att "familj" i det här sammanhanget betyder typ "mammapappabarn" som bor i samma bostad.

Exakt vad det leder till får vi se men är det så mjäkigt att man en gång per månad måste logga in med samma IP som "hemma" så är det ganska tandlöst. Svårt att tro att de är så dumma.
Citera
2023-02-06, 23:50
  #135
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Exakt vad det leder till får vi se men är det så mjäkigt att man en gång per månad måste logga in med samma IP som "hemma" så är det ganska tandlöst. Svårt att tro att de är så dumma.
Det har nog fortfarande med mac-adressen snarare än IP att göra. Dom allra flesta har nämligen dynamiska IP:n. Och ja, om det är så att det bara är att "vara hemma" ibland så blir det ganska tandlöst. Men. Det innebär samtidigt att goda vänner, partners och liknande, helt enkelt inte blir drabbade.

För jag tror nämligen inte riktigt att det är "kompisdelarna" som dom är ute efter utan folk som gör det mer kommersiellt.
Citera
2023-02-06, 23:58
  #136
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det har nog fortfarande med mac-adressen snarare än IP att göra. Dom allra flesta har nämligen dynamiska IP:n. Och ja, om det är så att det bara är att "vara hemma" ibland så blir det ganska tandlöst. Men. Det innebär samtidigt att goda vänner, partners och liknande, helt enkelt inte blir drabbade.

För jag tror nämligen inte riktigt att det är "kompisdelarna" som dom är ute efter utan folk som gör det mer kommersiellt.

Fast så har det inte låtit i media eller offentligt.
Citera
2023-02-07, 00:08
  #137
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Fast så har det inte låtit i media eller offentligt.
Hur det har låtit i media är oväsentligt. Har du några länkar till officiella uttalande från Netflix som jag kan titta på?
Citera
2023-02-07, 00:10
  #138
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hur det har låtit i media är oväsentligt. Har du några länkar till officiella uttalande från Netflix som jag kan titta på?

Här har du den officiella hållningen

https://help.netflix.com/en/node/123277
Citera
2023-02-07, 00:17
  #139
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Här har du den officiella hållningen

https://help.netflix.com/en/node/123277
Vad som säger är att så länge du kan verifiera att din enhet hör till kontot, så att säga, så är det inga problem.
Citera
2023-02-07, 00:28
  #140
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad som säger är att så länge du kan verifiera att din enhet hör till kontot, så att säga, så är det inga problem.


Citat:
People who do not live in your household will need to use their own account to watch Netflix.

When a device outside of your household signs in to an account or is used persistently, we may ask you to verify that device before it can be used to watch Netflix or switch your Netflix household.

Vad det kommer att betyda får vi se.
Citera
2023-02-07, 01:23
  #141
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Vem orkar göra det för Netflix? Det är ett sjunkande skepp och blir bara sämre och sämre.
Det tycker inte jag. Jag tycker de har en del riktigt bra serier.
Citera
2023-02-07, 14:55
  #142
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Vad det kommer att betyda får vi se.
Det står ju. Vi kan komma att be dig verifiera att enheten "hör till" det konto som du försöker använda.".
Citera
2023-02-07, 19:02
  #143
Medlem
Gopnikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag betalar för att slippa ha mitt hem fyllt av fysisk media, men ändå kunna avnjuta en film eller serie ibland. Det är ju inte så att det inte går att köpa filmerna om man nu skulle vilja.
Så är det. Jag har hyllorna fulla med DVD och t.o.m. lådvis med gammal kukig VHS i källaren. Någon gång måste man bestämma sig när ”tillräckligt är tillräckligt”. Om jag stöter på en riktig ägarfilm som jag vill kunna visa för polare och andra filmintresserade köper jag fysisk media men annars får det nog vara.

Precis som Tyler Durden konstaterade: ”The things you own end up owning you”. Man vet att sluta hoarda när man kommer på sig själv att säkerställa så nya lyan först och främst har plats för allt skit man släpat med sig från det förflutna.

Stackars alla dessa nötter som ”sparar” pengar på att ”tanka allt från TBP” utan att inse att pengarna nu konstant investeras i nytt lagringsmedia.
Citera
2023-02-07, 19:32
  #144
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Så är det. Jag har hyllorna fulla med DVD och t.o.m. lådvis med gammal kukig VHS i källaren. Någon gång måste man bestämma sig när ”tillräckligt är tillräckligt”. Om jag stöter på en riktig ägarfilm som jag vill kunna visa för polare och andra filmintresserade köper jag fysisk media men annars får det nog vara.

Precis som Tyler Durden konstaterade: ”The things you own end up owning you”. Man vet att sluta hoarda när man kommer på sig själv att säkerställa så nya lyan först och främst har plats för allt skit man släpat med sig från det förflutna.

Stackars alla dessa nötter som ”sparar” pengar på att ”tanka allt från TBP” utan att inse att pengarna nu konstant investeras i nytt lagringsmedia.
Lite så. Plus att jag har bredband, jag behöver inte spara skit jag tankar ner. Det finns inget som helst värde i att samla på filmer, om ens syfte är att kolla film ibland.

Som du säger så är det en helt annat sak med filmer som på ett sätt eller annat är speciella för en.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback