2023-02-01, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pool30
Problem här med. Inget fel på wifi, men svart

Enklaste sättet att se om felet är hos din iptv-tjänst eller din internetleverantör är att testa på din mobil i valfri iptv-app och köra med 4G istället för wifi.
Citera
2023-02-01, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teamflashh
TVIP 605 versus Nvidia Shield pro. Vad säger ni?

605 har jag och upplever den som en arbetshäst som går och går. Dock så saknar jag ofta epg, hackar lite i menyn, laggar vid tv-tittande. Men det sker bara i perioder. 90% får jag bra upptid.

Skulle det kunna bli bättre med shielden?

Använder bara iptv och nån streamingtjänst som är delad.

Som att jämföra en Trabant med en Lamborghini rent hårdvarumässigt.

Men inget säger att dina problem du har skulle försvinna med en Shield och Tivimate.

Beror ju helt på tjänsten i sig också.

Men du får ju mer möjligheter med en Shield.
Mer finesser på Tivimate än du har på din Tvip 605.

Har du pengarna så hade jag inte tvekat.
Kommer du utnyttja Shieldens all kraft? Tveksamt. Men att köpa en Shield betyder ju att du knappast behöver byta ut den på många år för att hårdvaran inte pallar med längre

Har en Shield från 2017 och den funkar lika bra fortfarande med allt jag kör på den.

Så utslaget per år du kommer ha den så blir inte kostnaden så stor.
Citera
2023-02-01, 03:22
Medlem
De med problem igår och idag borde vända sig till sin säljare (som borde informerat om felet redan, då det gick ut ett meddelande om det vid 16 tiden), säljaren har fått både lösning och orsak berättad för sig. Sen om denne är oseriös och inte bryr sig om support är en annan sak...

Men kort och gott är det en adress som strular för ett fåtal.
Citera
2023-02-01, 14:19
Medlem
DrCongos avatar
Är det någon som vet ifall 24/7 kanalen för Ridsskolan kommer att återvända till IPTVn hade den förut men nu är den spårlöst försvunnen. Har ni haft liknande problem med erat utbud?
Citera
2023-02-01, 15:06
Medlem
Någon som har NordicPlay? Helt svart här, även hos kompisar i andra delar av landet
Citera
2023-02-01, 16:13
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kailer
Någon som har NordicPlay? Helt svart här, även hos kompisar i andra delar av landet
Har du problem så mejla din leverantör.
Jag fick ett automatiskt svar ang detta fel och en beskrivning hur jag skulle gå tillväga för att komma runt problemet om jag inte hade tålamod att vänta tills dom löst det.
Citera
2023-02-01, 16:18
Medlem
Citat:

Be din säljare om en ny portaladress.
Citera
2023-02-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Har du problem så mejla din leverantör.
Jag fick ett automatiskt svar ang detta fel och en beskrivning hur jag skulle gå tillväga för att komma runt problemet om jag inte hade tålamod att vänta tills dom löst det.

Mailat två gånger utan svar
Citera
2023-02-01, 19:01
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Mailat två gånger utan svar
Okej. Då har vi inte samma leverantör. Jag fick ett automatiskt svar så fort jag mejlade supporten.
Citera
2023-02-01, 22:47
Medlem
Free12s avatar
Försöker logga in på samma konto jag loggat in på flera gånger utan problem men får nu bara upp "invalid username/password". Någon som vet vad det kan bero på ?
Citera
2023-02-02, 00:34
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Försöker logga in på samma konto jag loggat in på flera gånger utan problem men får nu bara upp "invalid username/password". Någon som vet vad det kan bero på ?
Ja det är väll helt uppenbart?
Ditt användarnamn eller lösenord är fel.

Du kontaktar din leverantör och beskriver ditt problem.
Citera
2023-02-02, 00:57
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Ja det är väll helt uppenbart?
Ditt användarnamn eller lösenord är fel.

Du kontaktar din leverantör och beskriver ditt problem.
Men det är helt omöjligt att det är fel när det är samma som alltid fungerat.

Trycker på "login" som vanligt och det har fungerat varje gång fram tills nu. Har även testat skriva om allting och dubbelkollat att allt är exakt som det ska vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in