Citat:
Ursprungligen postat av
WallabeJoy
Ingen som vet hur hon lever idag? Bor hon kvar i huset? Är hon ihop med Viktor? Har hon barnen varannan vecka. Är hon ännu gift med Johan?
Så vitt jag förstått så har bio-pappan R barnen 100% i dagsläget. Hon är skild från Joh@n. Flera skribenter i tråden menar att det är mörkt i huset, så tveksamt om hon bor där. Kanske flytt till foppatofflorna (de obefintliga morföräldrarna) i "Torre", Spanien? Alt inlagd på psyket. Hoppas på det senare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kellywoman
Bra inlägg av dig. Jag hoppas du har rätt om R, vilket du borde.
Det konstiga är att i förhören med barnen så nämner de inte pappan som en trygg punkt. Snarare undrar de vad som skall hända med dem om Lukas flyttar?
Men som sagt eftersom de har en empatilös, patologisk lögnare och vidrig människa till mamma så hoppas jag pappan är en trygg punkt.
Håller med om att det är lite märkligt. Kan väl tycka att även R utnyttjat L utan att fundera på om det är lämpligt eller inte under rådande omständigheter. Han har använt Lukas som obetald barnvakt till båda grabbarna hela dagarna under sin "pappavecka" då har ju R dumpat grabbarna hos L på tidiga morgonen och sedan hämtat dem sen eftermiddag. På "mammaveckan" har L haft 100% ansvar dygnet runt för alla 3 barnen medans I varit ute och knullat runt på byn. Kan väl tycka att även R kanske skulle tänkt en gång till innan han utnyttjade en 22-årig nybliven pappa som gratis fritids när han med strösta sannolikhet vet hur WT-Bella är. Känns som alla är ego i den här sörjan förutom L som tappert försöker serva alla och vara alla till lags trots att killen uppenbart gått på knäna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dumstruten78
Hur lyckas hon trolla bort tillsynes normala män totalt är en gåta.
Magisk mus? Vad har hon för nåt som gör dessa män helt oförmögna att se vad hon är för patetiskt ursäkt för kvinna?
Hon lämpar hela ansvaret på dom o knullar runt inte särskilt osynligt men dom dansar efter hennes pipa iaf?
Har männen nån diagnos som ger dåligt självförtroende eller har hon lyckats bryta ned dom totalt på en kort tid? Om hon inte är psykopat vad är hon för något som suger energi av andra, ljuger kontant och saknar all form av empati det har hon inte ens för sina egna barn.
Jag blir illa berörd och förnärmad att en sån som hon kallas mamma och kvinna🤮
Bipolär. WT-Bella visar upp en särskild hänsynslöshet mot L. Värsta sortens människa. Manipulativ bortom all fattning, utnyttjar honom skoningslöst. Patologisk lögnare, allt handlar bara om henne. Barn, de verkar bara vara bara rekvisita när det passar, liksom hela djurparken. Men den här personlighetstypen kan vara extraordinärt charmiga, när det passar dem, ingår i sjukdomsbilden. Men framför allt galet manipulativa, för att sedan anfalla när man minst anar. V verkar ju fattat galoppen och dragit som en avlöning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dubbeltrubbel00
Hon pratar även med polisen och alla hon möter om att hon varit borta på fest hela natten.
"Isabella är lugn under hela transporten i bilen. Hon är vänlig och uppger att hon känner stor skuld för att hon har varit borta under natten, men ställer inte någon fråga om Junie eller när hon kommer att få information om vad som händer med henne."
I samband med händelsen så är allt fokus på att messa gud och hela världen, lögner levereras hit och dit. Och framför allt trycka på att hon minsann varit borta hela natten. Intresset för babyn är underordnat att snicksnacka med räddningspersonal om all annat än sin döende baby, något flertalet i räddningspersonal uppfattar som mycket märkligt. Bruden är ett riktigt avskräde.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Nu har jag läst hela materialet, och jag tycker att det som Lukas berättar - alltihopa om familjens situation, men särskilt om själva händelsen - har sanningens prägel. Jag tror inte att det var han. En sådan himla otur att han inte hann iväg därifrån med flickan! Det var ju bara en fråga om dagar. Vilket också får mig att tänka, att det inte var han - för han visste som sagt att det bara var en fråga om dagar. Hade han stått ut så länge med den arbetsbördan, så kunde han stå ut några dagar till. Sedan hade det varit bara han och J, och allt hade varit mycket enklare och lugnare för honom. Varför skulle han flippa just då?
Men jag undrar om I kan ha gjort något, i rena ilskan över att L skulle flytta iväg med J? Hon unnade kanske inte L och J att komma iväg och få ett vettigt liv tillsammans? Kan hon till och med ha varit så djävulsk, att hon planerade att L skulle få skulden?
Håller med dig till 100%. Svårt att se att åtalet mot L håller för en fällande dom. Men kanske det kan komma fram omständigheter under rättegången som gör att man kan öppna upp utredningen runt WT-Bella igen?
Vad gäller WT-Bella, så är troligen kapabel till i stort sett vad som helst. Ingen pardon över huvudtaget. Hur sjuk i huvudet är man när ens barn är så illa däran att hon troligen inte kommer klarar sig och man sitter och messar som en tok till höger och vänster om allt från träningskläder till om V vill sova över på sjukhuset. Inget fokus på själva babyn, vad som hänt, hur hon mår, vad händer nu... Tycker messet till Luk@as där hon skriver att "Tänk på vad du säger" är jäkligt märkligt. Vad är det att fundera över? Ens barn är halvdöd och hon är mer fokuserad på vad L ska säga till polis/räddningspersonal än om flickans mående. Rubbad bortom all fattning.