Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Jag håller fullständigt med dig att det borde vara rutinärende. Det fanns flera lätta bollar att springa på ändå valdes det mörkläggning av slaskvittnen och rena hittepå gm.
Otroligt.
Det är flera år sen jag sluta skriva med det. Det har en historik att spamma söder andras inlägg i alla trådar det attackerar tills den blir avstängd.
Bara ignorera.
Ja lätta bollar, som kanske kändes jobbiga för polisen.
Jag skulle vilja veta mer om "Stig" såklart. Förutom att han var nere med Vinof, Robert och Monika, finns det andra aspekter som är intressanta.
Liksom Vinof, verkar Stig ha pendlat kraftigt. Han höll sig inte på en jämn sunkig nivå. Det finns indikationer på intelligens och driftighet, samtidigt som missbruket verkar vara tungt och djupt rotat.
Han har nog knarkat i 40+ år. Veteran.
Han verkar ha bott med en åtta år yngre tjej på Södermalm kring 1985. Troligen höll hon på med teater på Gästrikegatan. Lite intressant.
Han arbetade också tekniskt, med telefoner bla.
Jag misstänker att det finns en mental problematik här, som ställt till det för honom.
Klart intressant person.
Jag får dåliga vibbar och tänker faktiskt inte gräva runt honom. Jag har en vag aning om hur han funkar och jag har ingen lust att irritera honom.
Enligt en av Monikas fd grannar, umgicks Monika med en psykiskt sjuk man, som denna granne fortfarande känner obehag inför. Kan mkt väl vara Stig.
Angående Vinofs missbruk, finns inte mkt mer att säga.
En full, påtänd Vinof på dåligt humör, måste ju ha varit en mardröm.
Detta visste polisen mkt väl.